Nu ska ni få höra tjejer!!
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Nu ska ni få höra tjejer!!

    Jag är GRAVID!!!

    Har haft en känsla den sista veckan att det kanske ändå har tagit sig på naturlig väg... Vi hade inte sex exakt vid äl då vi skulle göra ett FET. Enligt mina beräkningar/vad jag minns var det några dagar före äl, men sambon har ju toppkvalité så det höll tydligen hela vägen..
    Ska ha mens enligt cykeln i morgon men då jag inte har några känningar alls att lingonveckan skulle vara på väg tog jag ett gravtest nu i kväll som visade svagt (men ändå inga tvivel) två streck.

    Jag är jätteglad men efter MA:t i juni vågar jag än mindre den här gången att glädjas fullt ut. Det skulle vara såååå himla skönt om det här går vägen, tänk bara att slippa ny behandling och att lägga ut över 20.000: igen för allt.

    Håll alla era tummar och tår nu att det går hela vägen den här gången...

    Kram.
  2. 1
    Nu ska ni få höra tjejer!! Jag är GRAVID!!!

    Har haft en känsla den sista veckan att det kanske ändå har tagit sig på naturlig väg... Vi hade inte sex exakt vid äl då vi skulle göra ett FET. Enligt mina beräkningar/vad jag minns var det några dagar före äl, men sambon har ju toppkvalité så det höll tydligen hela vägen..
    Ska ha mens enligt cykeln i morgon men då jag inte har några känningar alls att lingonveckan skulle vara på väg tog jag ett gravtest nu i kväll som visade svagt (men ändå inga tvivel) två streck.

    Jag är jätteglad men efter MA:t i juni vågar jag än mindre den här gången att glädjas fullt ut. Det skulle vara såååå himla skönt om det här går vägen, tänk bara att slippa ny behandling och att lägga ut över 20.000: igen för allt.

    Håll alla era tummar och tår nu att det går hela vägen den här gången...

    Kram.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Grattis! Fy va roligt. Du får oss andra att känna att det finns ett hopp iaf
    Håller tummarna för att det ska gå bra denna gången.
    Kram på dej
  4. 2
    Grattis! Fy va roligt. Du får oss andra att känna att det finns ett hopp iaf
    Håller tummarna för att det ska gå bra denna gången.
    Kram på dej
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Åååh söta fina du! Gud vad jag hoppas att allt går som smort den här gången! Massvis med grattiskramar till er!
  6. 3
    Åååh söta fina du! Gud vad jag hoppas att allt går som smort den här gången! Massvis med grattiskramar till er!
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Så galet underbart! Grattis i massor, hållertummar och tår!
  8. 4
    Så galet underbart! Grattis i massor, hållertummar och tår!
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    ÅH grattis!!!!!!!!!!!!!!!! blir så glad så jag vill hoppa!!! hade på känn att jag skulle in och titta till er!! saknar allt engagemang i gruppen och håller ju tummar så de är blå för alla.
    ÄR SÅ GLAD FÖR DIG!!! förstår att du är avvaktande och orolig också. Men försök att njuta, och ge dig själv ett par extra ultraljud!!

    Själv har jag en kollega som varit ännu nojiare än jag. Hon har köpt en aparat som heter angelsound, som man hemma kan lyssna på hjärtat med. Den ska jag låna i morgon. E ff lite nojig efter allt.

    SÅ GLAD FÖR DIG!!!! nu måste du in och meddela oss på "gravid, efter svårt att bli gravid/ivf" också!
    you made my day!
    all lycka!
  10. 5
    ÅH grattis!!!!!!!!!!!!!!!! blir så glad så jag vill hoppa!!! hade på känn att jag skulle in och titta till er!! saknar allt engagemang i gruppen och håller ju tummar så de är blå för alla.
    ÄR SÅ GLAD FÖR DIG!!! förstår att du är avvaktande och orolig också. Men försök att njuta, och ge dig själv ett par extra ultraljud!!

    Själv har jag en kollega som varit ännu nojiare än jag. Hon har köpt en aparat som heter angelsound, som man hemma kan lyssna på hjärtat med. Den ska jag låna i morgon. E ff lite nojig efter allt.

    SÅ GLAD FÖR DIG!!!! nu måste du in och meddela oss på "gravid, efter svårt att bli gravid/ivf" också!
    you made my day!
    all lycka!
  11. Medlem sedan
    Jun 2009
    #6
    Tusen tack ni alla!!!!
    Jag har ännu svårare den här gången att inte nojja och känna efter.... Måste lära mig att bara tänka i nutid, annars kommer det här bli jobbigt.
    Har inte så mycket symtom mer än att jag är vinglig, yrslig. Förra graviditeten mådde jag illa och hade ömma bröst vid det här laget, men det kanske var alla hormoner som spelade in? Och jag vet att en graviditet inte är den andra lik alltid...

    Bra att jag börjar jobba på fredag så jag kan tänka på annat, då kommer veckorna gå fortare.

    Jag kommer hänga kvar här ett bra tag till, mitt första delmål jag ser framför mig är att passera vecka 7 då det hemska hände förra gången.

    Kram på Er!
  12. 6
    Tusen tack ni alla!!!!
    Jag har ännu svårare den här gången att inte nojja och känna efter.... Måste lära mig att bara tänka i nutid, annars kommer det här bli jobbigt.
    Har inte så mycket symtom mer än att jag är vinglig, yrslig. Förra graviditeten mådde jag illa och hade ömma bröst vid det här laget, men det kanske var alla hormoner som spelade in? Och jag vet att en graviditet inte är den andra lik alltid...

    Bra att jag börjar jobba på fredag så jag kan tänka på annat, då kommer veckorna gå fortare.

    Jag kommer hänga kvar här ett bra tag till, mitt första delmål jag ser framför mig är att passera vecka 7 då det hemska hände förra gången.

    Kram på Er!
  13. Medlem sedan
    Jun 2009
    #7
    ÅH grattis!!!!!!!!!!!!!!!! blir så glad så jag vill hoppa!!! hade på känn att jag skulle in och titta till er!! saknar allt engagemang i gruppen och håller ju tummar så de är blå för alla.
    ÄR SÅ GLAD FÖR DIG!!! förstår att du är avvaktande och orolig också. Men försök att njuta, och ge dig själv ett par extra ultraljud!!

    Själv har jag en kollega som varit ännu nojiare än jag. Hon har köpt en aparat som heter angelsound, som man hemma kan lyssna på hjärtat med. Den ska jag låna i morgon. E ff lite nojig efter allt.

    SÅ GLAD FÖR DIG!!!! nu måste du in och meddela oss på "gravid, efter svårt att bli gravid/ivf" också!
    you made my day!
    all lycka!
    Tackar tackar i massor!! Jag skall ringa min behandlande läkare i veckan och be om ett ultraljud i vecka 7+ något... samma tid som MA:t upptäcktes, skulle kännas bra att gå dit och få se att allt är ok, ett litet delmål jag har mentalt.

    Jag väntar nog allt några veckor innan jag dyker in i gravidgrupperna vågar inte ännu liksom....

    Stor kram till dig för ditt engagemang!
  14. 7
    ÅH grattis!!!!!!!!!!!!!!!! blir så glad så jag vill hoppa!!! hade på känn att jag skulle in och titta till er!! saknar allt engagemang i gruppen och håller ju tummar så de är blå för alla.
    ÄR SÅ GLAD FÖR DIG!!! förstår att du är avvaktande och orolig också. Men försök att njuta, och ge dig själv ett par extra ultraljud!!

    Själv har jag en kollega som varit ännu nojiare än jag. Hon har köpt en aparat som heter angelsound, som man hemma kan lyssna på hjärtat med. Den ska jag låna i morgon. E ff lite nojig efter allt.

    SÅ GLAD FÖR DIG!!!! nu måste du in och meddela oss på "gravid, efter svårt att bli gravid/ivf" också!
    you made my day!
    all lycka!
    Tackar tackar i massor!! Jag skall ringa min behandlande läkare i veckan och be om ett ultraljud i vecka 7+ något... samma tid som MA:t upptäcktes, skulle kännas bra att gå dit och få se att allt är ok, ett litet delmål jag har mentalt.

    Jag väntar nog allt några veckor innan jag dyker in i gravidgrupperna vågar inte ännu liksom....

    Stor kram till dig för ditt engagemang!
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8

    Helt underbart!!!

    Verkligen en fantastisk nyhet! Är såå glad för din skull!!

    KRAM A
  16. 8
    Helt underbart!!! Verkligen en fantastisk nyhet! Är såå glad för din skull!!

    KRAM A
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    GRATTIS!! Vilken toppen läsning att läsa när man kommer hit och inte varit inne på ett par dagar
    Helt underbart!! Håller verkligen alla tummar och tår för dig!! STORA KRAMAR
  18. 9
    GRATTIS!! Vilken toppen läsning att läsa när man kommer hit och inte varit inne på ett par dagar
    Helt underbart!! Håller verkligen alla tummar och tår för dig!! STORA KRAMAR
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Vilka härliga nyheter. Stor, stor grattiskram!
  20. 10
    Vilka härliga nyheter. Stor, stor grattiskram!
  21. Medlem sedan
    Sep 2006
    #11
    Men åh, så underbart! Det ger hopp!
  22. 11
    Men åh, så underbart! Det ger hopp!

Liknande trådar

  1. När kan man höra...
    By Anonym in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 13:33
  2. Nu ska ni få höra här..
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 22:56
  3. Vad får ni höra ..
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 17:09
  4. Låt höra...
    By Pansen in forum Hem & fritid
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 23:24
  5. Nu ska ni få höra!
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 13:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar