JÄTTEmage
_1102 Februaribarn
  1. Anonym
    #1

    JÄTTEmage

    Jag går in i vecka 14 nu på tisdag och har en JÄTTEmage - det är verkligen inte roligt. Folk har kommit fram i över en månads tid och frågat när det är dax osv.
    Det är tredje graviditeten och har blivit stor först alla gånger men nu känns det lite värre.
    Hade jag inte haft min jättemage så hade jag väntat lääänge med att berätta för omgivningen - ska få vårt tredjebarn på tre år och man får många komentarer då som man kunnat slippa.
    Någon mer med jättemage? ........
    eller någon mer som har tre barn tätt? mina andra är födda 2008-02 och
    2009-06 sen är den lilla beräknad 2011-02.

    Ta hand om era magar och njut!
  2. 1
    JÄTTEmage Jag går in i vecka 14 nu på tisdag och har en JÄTTEmage - det är verkligen inte roligt. Folk har kommit fram i över en månads tid och frågat när det är dax osv.
    Det är tredje graviditeten och har blivit stor först alla gånger men nu känns det lite värre.
    Hade jag inte haft min jättemage så hade jag väntat lääänge med att berätta för omgivningen - ska få vårt tredjebarn på tre år och man får många komentarer då som man kunnat slippa.
    Någon mer med jättemage? ........
    eller någon mer som har tre barn tätt? mina andra är födda 2008-02 och
    2009-06 sen är den lilla beräknad 2011-02.

    Ta hand om era magar och njut!
  3. Anonym
    #2
    Mmmm känner verkligen igen mig i det du skriver. Är i v 15+3 och magen är stor. Det är oxå tredje graviditeten. Ganska tätt här med född 200611 å 200911. Just det att ALLA har åsikter om hur tätt det är gör mig så ledsen. Har inte berättat för mina föräldrar eller syskon då jag vet hur d kommer att reagera:-(.

    Undviker att träffa folk för att jag inte orkar lyssna på allas kommentarer. Ska försöka att vara stolt istället. Det är vi som har valt det. Och det är vårt beslut-inte deras.

    Har du börjat använda mammakläder ännu?
    Kram och så skönt å veta att man inte är ensam:-)
  4. 2
    Mmmm känner verkligen igen mig i det du skriver. Är i v 15+3 och magen är stor. Det är oxå tredje graviditeten. Ganska tätt här med född 200611 å 200911. Just det att ALLA har åsikter om hur tätt det är gör mig så ledsen. Har inte berättat för mina föräldrar eller syskon då jag vet hur d kommer att reagera:-(.

    Undviker att träffa folk för att jag inte orkar lyssna på allas kommentarer. Ska försöka att vara stolt istället. Det är vi som har valt det. Och det är vårt beslut-inte deras.

    Har du börjat använda mammakläder ännu?
    Kram och så skönt å veta att man inte är ensam:-)
  5. Kanske 2?
    #3

    Tvillingar

    Kanske är det 2 st. som flyttat in på ett rum och kök?
    Jag var precis som du och fick beskedet att jag väntade tvillingar. Det är vanligare ju fler barn man fått, desto äldre man blivit och jag tror att det dessutom påverkar om barnen är tätt;-
    Men 2 på en gång är lyckan! Lycka till!!
  6. 3
    Tvillingar Kanske är det 2 st. som flyttat in på ett rum och kök?
    Jag var precis som du och fick beskedet att jag väntade tvillingar. Det är vanligare ju fler barn man fått, desto äldre man blivit och jag tror att det dessutom påverkar om barnen är tätt;-
    Men 2 på en gång är lyckan! Lycka till!!
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Låter inte kul alls...förstår att det måste vara jättejobbigt med ständiga kommentarer. Om folk bara fattade att de sårar skulle de säkert inte kläcka ur sig det men ...

    Jag vet också hur det känns fast jag har det precis tvärtom. Vännerna tycker inte att det syns och undrar om det verkligen bor nån där inne = ( jag har inte gjort nåt ul än och såklart börjar man bli orolig då alla tjatar. Idag är jag nog i v. 17- 18 och ska göra mitt första ul kl 12 ....jättenervös. Men nu tycker jag i alla fall att det börjar synas ganska mycket att det är en gravid mage = )

    Tror att vi alla gör bäst i att försöka vara glada över våra mirakel och tänka på att ingen vill oss illa...kanske kan det vara "känslighets hormonerna" som gör att man tar så illa vid sig.

    Var stolt över din fina mage...den bär en riktig skatt!
  8. 4
    Låter inte kul alls...förstår att det måste vara jättejobbigt med ständiga kommentarer. Om folk bara fattade att de sårar skulle de säkert inte kläcka ur sig det men ...

    Jag vet också hur det känns fast jag har det precis tvärtom. Vännerna tycker inte att det syns och undrar om det verkligen bor nån där inne = ( jag har inte gjort nåt ul än och såklart börjar man bli orolig då alla tjatar. Idag är jag nog i v. 17- 18 och ska göra mitt första ul kl 12 ....jättenervös. Men nu tycker jag i alla fall att det börjar synas ganska mycket att det är en gravid mage = )

    Tror att vi alla gör bäst i att försöka vara glada över våra mirakel och tänka på att ingen vill oss illa...kanske kan det vara "känslighets hormonerna" som gör att man tar så illa vid sig.

    Var stolt över din fina mage...den bär en riktig skatt!
  9. drömmer
    #5
    ska hålla alla tummar jag har kl 12 för att allt ska se kanonbra ut
    Hoppas på rapport senare!
  10. 5
    ska hålla alla tummar jag har kl 12 för att allt ska se kanonbra ut
    Hoppas på rapport senare!
  11. drömmer
    #6
    min mage är oxå ganska så stor, väntar tredje barnet här med, hyfsat tätt emellan. NJUT av din stora fina mage, och ta ingen skit från andra!
    kram och tanke till dig
  12. 6
    min mage är oxå ganska så stor, väntar tredje barnet här med, hyfsat tätt emellan. NJUT av din stora fina mage, och ta ingen skit från andra!
    kram och tanke till dig
  13. Anonym
    #7
    Jo plocka ur min garderob förra veckan, för det var inte mycket som gick på över magen - så nu är det mammakläder för hela slanten.
    Min mamma sa inte ens grattis när jag berättade och det var som väntat, hon sa istället "hur många barn ska du ha igentligen?"
    Jag märker med att jag undvikter ställen där jag kan möta bekanta eller någon som kommenterar min graviditet.
    Men jag SKA vara stolt och andra ska skita i vad vi gör för val. Men ibland får jag lite kalla fötter när vår lilla sover dåligt om nätterna och jag kan inte vila för den äldsta går inte på dagis och sover inte längre på dagarna. Småbarnstiden är kort och går fort över så jag ska försöka njuta.
    Lycka till!
    Har du tagit fram mammkläderna än?
  14. 7
    Jo plocka ur min garderob förra veckan, för det var inte mycket som gick på över magen - så nu är det mammakläder för hela slanten.
    Min mamma sa inte ens grattis när jag berättade och det var som väntat, hon sa istället "hur många barn ska du ha igentligen?"
    Jag märker med att jag undvikter ställen där jag kan möta bekanta eller någon som kommenterar min graviditet.
    Men jag SKA vara stolt och andra ska skita i vad vi gör för val. Men ibland får jag lite kalla fötter när vår lilla sover dåligt om nätterna och jag kan inte vila för den äldsta går inte på dagis och sover inte längre på dagarna. Småbarnstiden är kort och går fort över så jag ska försöka njuta.
    Lycka till!
    Har du tagit fram mammkläderna än?
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Tack det funkade = ) rapport längre upp
  16. 8
    Tack det funkade = ) rapport längre upp

Liknande trådar

  1. Jättemage
    By joschy in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-30, 14:38
  2. Jättemage!
    By Sara25 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 09:58
  3. Jättemage
    By Myr in forum _1005 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 10:33
  4. A + A-03 med jättemage!!
    By Amandas mamma in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 23:05
  5. Min jättemage
    By Maria, v. 37+6 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 13:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar