Hormonplitor
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Hormonplitor

    Lilla söta Joline har blivit attackerad av hormonplitor. En barnläkare kollade på hennes ansikte igår och vi fick med (köpa på apoteket) en salva hem. Förhoppningsvis så försvinner dem fort, för hennes skull.

    Det är inte en hormonplit utan säkert hundra, hon är förnärvarande vår lilla prickekorv-bebis.

    För övrigt är allt superbra med henne. Idag är hon 2 v. och 4 dgr
    Vikt: 4805 (4500)
    Längd 58 (54)
    Huvud 38 (36)

    Hon växer så det knackar.
    Gå gärna in på min blogg
    http://ramonas.blogg.se
  2. 1
    Hormonplitor Lilla söta Joline har blivit attackerad av hormonplitor. En barnläkare kollade på hennes ansikte igår och vi fick med (köpa på apoteket) en salva hem. Förhoppningsvis så försvinner dem fort, för hennes skull.

    Det är inte en hormonplit utan säkert hundra, hon är förnärvarande vår lilla prickekorv-bebis.

    För övrigt är allt superbra med henne. Idag är hon 2 v. och 4 dgr
    Vikt: 4805 (4500)
    Längd 58 (54)
    Huvud 38 (36)

    Hon växer så det knackar.
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Vad för salva var det? Filippa är oxå attackerad av hundratals prickar i hela ansiktet!
  4. 2
    Vad för salva var det? Filippa är oxå attackerad av hundratals prickar i hela ansiktet!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Lilltjejen har några men inte alls farligt. Jennie däremot såg ut som en prickig korv när det begav sig. Har aldrig hört talas om salva mot det, störs hon av det? Jennie verkade helt oberörd men inte var hon vacker inte
  6. 3
    Lilltjejen har några men inte alls farligt. Jennie däremot såg ut som en prickig korv när det begav sig. Har aldrig hört talas om salva mot det, störs hon av det? Jennie verkade helt oberörd men inte var hon vacker inte
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Cortimyk

    barnläkaren rekommenderade en receptfri salva på apoteket, kostar 54 kr.

    Bli inte orolig för på förpackningen står det "mot fotsvamp och besvärande klåda" överst men under står det även "och mot andra besvär". I bipacksedeln står det även att den kan användas mot andra besvär då den är svampdödande och har mycket mild kortison. Vi ska stryka på ett tunt lager tre gånger om dagen och om jag inte inbillar mig så tycker jag att det har gått ner lite redan idag (två påstrykningar sedan igår).
    Gå gärna in på min blogg
    http://ramonas.blogg.se
  8. 4
    Cortimyk barnläkaren rekommenderade en receptfri salva på apoteket, kostar 54 kr.

    Bli inte orolig för på förpackningen står det "mot fotsvamp och besvärande klåda" överst men under står det även "och mot andra besvär". I bipacksedeln står det även att den kan användas mot andra besvär då den är svampdödande och har mycket mild kortison. Vi ska stryka på ett tunt lager tre gånger om dagen och om jag inte inbillar mig så tycker jag att det har gått ner lite redan idag (två påstrykningar sedan igår).
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Nej

    Hon verkar inte störas av det så himla mycket, men som barnläkaren sa så ska vi försöka få bort det så fort som möjligt innan det blir infekterat eftersom det är i hela ansiktet och även på ögonlocken.
    Gå gärna in på min blogg
    http://ramonas.blogg.se
  10. 5
    Nej Hon verkar inte störas av det så himla mycket, men som barnläkaren sa så ska vi försöka få bort det så fort som möjligt innan det blir infekterat eftersom det är i hela ansiktet och även på ögonlocken.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Ah då är jag med Ja infektioner vill man ju gärna vara utan!
  12. 6
    Ah då är jag med Ja infektioner vill man ju gärna vara utan!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Inte för att va sådär men jag skulle faktiskt inte sätta på Cortimyk på mitt barn. Den fick jag utskriven när jag hade stora svampsår på bröstvårtorna när mitt förra barn ammade fel och då var jag tvungen att sluta amma så jag skulle personligen inte välja att ta det på mitt barnsansikte även om en läkare rekommenderat det. Att barn får hormonplitar är ju faktiskt bara bra då det betyder att immunförsvaret kickat in. Nu har inte min son hormonplitar än men jag skulle hellre smörja in ansiktet med bröstmjölken i så fall ön salva. Hoppas du inte tolkar mitt meddelande fel nu!
  14. 7
    Inte för att va sådär men jag skulle faktiskt inte sätta på Cortimyk på mitt barn. Den fick jag utskriven när jag hade stora svampsår på bröstvårtorna när mitt förra barn ammade fel och då var jag tvungen att sluta amma så jag skulle personligen inte välja att ta det på mitt barnsansikte även om en läkare rekommenderat det. Att barn får hormonplitar är ju faktiskt bara bra då det betyder att immunförsvaret kickat in. Nu har inte min son hormonplitar än men jag skulle hellre smörja in ansiktet med bröstmjölken i så fall ön salva. Hoppas du inte tolkar mitt meddelande fel nu!
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    Alla är vi olika.
  16. 8
    Alla är vi olika.

Liknande trådar

  1. Hormonplitor?
    By mammaLouise in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 21:01
  2. Hormonplitor?
    By Jenny_ in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 18:00
  3. Hormonplitor
    By Lollo_77 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 20:07
  4. hormonplitor
    By thealea in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 09:04
  5. Hormonplitor
    By Guldis-Linnea in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 13:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar