Ger ni alvedon vid tandsprickning
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Ger ni alvedon vid tandsprickning

    Hugo har fått sin första tand och fler är nog på väg. Han har uppenbart väldigt ont och gnuggar sig hela tiden. Brukar ni ge alvedon till era små när de har ont av tandsprickning?
  2. 1
    Ger ni alvedon vid tandsprickning Hugo har fått sin första tand och fler är nog på väg. Han har uppenbart väldigt ont och gnuggar sig hela tiden. Brukar ni ge alvedon till era små när de har ont av tandsprickning?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Ja jag ger om jag märker att han har ont. Har gjort det med alla barnen. Men jag har mest gett till natten eftersom nattsömnen brukar bli väldigt lidande när de har ont. Men ibland när det gått för många dagar med för lite mat i magen har jag gett på dagen med så att aptiten har kunnat bli lite bättre igen.
  4. 2
    Ja jag ger om jag märker att han har ont. Har gjort det med alla barnen. Men jag har mest gett till natten eftersom nattsömnen brukar bli väldigt lidande när de har ont. Men ibland när det gått för många dagar med för lite mat i magen har jag gett på dagen med så att aptiten har kunnat bli lite bättre igen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Ok, ja kanske han ska få nu till natten då.
  6. 3
    Ok, ja kanske han ska få nu till natten då.
  7. Medlem sedan
    Feb 2010
    #4
    När killarna fick sina tänder och jag märkte att de hade ont av det, smörjde jag lite flytande alvedon på tandköttet. Tyckte det funkade bra.
  8. 4
    När killarna fick sina tänder och jag märkte att de hade ont av det, smörjde jag lite flytande alvedon på tandköttet. Tyckte det funkade bra.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Brukar oxå smörja på tandköttet. Har gjort det på de större när de började få. Ännu lyser Milos tänder med sin frånvaro.....
  10. 5
    Brukar oxå smörja på tandköttet. Har gjort det på de större när de började få. Ännu lyser Milos tänder med sin frånvaro.....
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    Ja jag ger Alvedon om jag märker att hon har ont.
  12. 6
    Ja jag ger Alvedon om jag märker att hon har ont.
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    Jag gav igår natt för första gången och vilken skillnad det blev sömnmässigt. Nu inatt har vi inte gett, jag vill inte ge i onödan. Om han verkar ha ont i natt så ger jag imorrn natt igen, eventuellt inatt också (bara jobbigt att ta av blöjan o så mitt i natten..)
  14. 7
    Jag gav igår natt för första gången och vilken skillnad det blev sömnmässigt. Nu inatt har vi inte gett, jag vill inte ge i onödan. Om han verkar ha ont i natt så ger jag imorrn natt igen, eventuellt inatt också (bara jobbigt att ta av blöjan o så mitt i natten..)

Liknande trådar

  1. Tandsprickning!
    By natasha83 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 21:22
  2. Tandsprickning
    By emblan in forum _0905 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 20:10
  3. alvedon och tandsprickning?
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:04
  4. om tandsprickning
    By marreB in forum Barnsjukdomar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 20:22
  5. Gav alvedon mot tandsprickning
    By Lennox 07/10 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 07:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar