Uppdatering mums-mums!
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Uppdatering mums-mums!

    Nu har jag testat att göra mums-mums med smak...hade i vaniljessans...gick inte så bra när jag hällde i smeten som ska vara fast och fluffig så började det bubbla och fräsa...och smeten sjönk ihop till hälften.
    Jag satte in allt i kylen ändå och nu när det har stelnat så har det blivit som en geleig botten på några millimeter...sedan mums-mums ovanpå...platt fall alltså men jag testar vidare!
  2. 1
    Uppdatering mums-mums! Nu har jag testat att göra mums-mums med smak...hade i vaniljessans...gick inte så bra när jag hällde i smeten som ska vara fast och fluffig så började det bubbla och fräsa...och smeten sjönk ihop till hälften.
    Jag satte in allt i kylen ändå och nu när det har stelnat så har det blivit som en geleig botten på några millimeter...sedan mums-mums ovanpå...platt fall alltså men jag testar vidare!
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Aj aj aj,

    vilken miss ) Ibland är det roligt att göra fel också. Man blir liksom så trött men kan inte låta bli att småle åt eländet, he he... Antar att det var så det kändes. Däremot känns det inte lika kul att göra fel när man har tidspress och stormiddag på gång... Har ju hänt en och annan gång ) Emotser fler uppdateringar.
    Den som inte passar uppsatta tider...
    ...slösar med andras tid så som det vore deras egen.
  4. 2
    Aj aj aj, vilken miss ) Ibland är det roligt att göra fel också. Man blir liksom så trött men kan inte låta bli att småle åt eländet, he he... Antar att det var så det kändes. Däremot känns det inte lika kul att göra fel när man har tidspress och stormiddag på gång... Har ju hänt en och annan gång ) Emotser fler uppdateringar.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Hm jag vet att det går att smaksätta gräddbullar men vet också att maräng inte gillar fett. Var din vaniljessence oljebaserad?
    Kände en för många år sen som gjorde gräddbullar med smak bla ägglikör och mocca. Vet inte hur han smaksatte förstås.
    Kanske var pulver smakämne av något slag.
    Skall klura lite på det här.
  6. 3
    Hm jag vet att det går att smaksätta gräddbullar men vet också att maräng inte gillar fett. Var din vaniljessence oljebaserad?
    Kände en för många år sen som gjorde gräddbullar med smak bla ägglikör och mocca. Vet inte hur han smaksatte förstås.
    Kanske var pulver smakämne av något slag.
    Skall klura lite på det här.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Detta är marshmallows med smakmen det är ju i stort sett samma ingredienser så visst skall det funka. http://www.recept.nu/1.303255/elisab...i/marshmallows
  8. 4
    Detta är marshmallows med smakmen det är ju i stort sett samma ingredienser så visst skall det funka. http://www.recept.nu/1.303255/elisab...i/marshmallows

Liknande trådar

  1. Mums!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 21:25
  2. Mums
    By Nyponrosen in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 09:33
  3. Mums mums med jordgubbsskum
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 20:34
  4. Poäng i mums mums
    By Anna in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 20:46
  5. mums
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 21:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar