Var hos läkaren i Tisdags
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Var hos läkaren i Tisdags

    Gjorde ett ultraljud och allt såg bra ut, trodde att jag skulle behöva göra en stimulerad FET, men han tyckte att allt såg så bra ut så jag skulle nog klara det utan nån stimulering. Och med mina Pms besvär så tyder det ju bara på kraftig ÄL. Han sa dumt nog att det skulle gå att sätta in ett redan dagen därpå, som igår då alltså. Berodde på vad Umeå hade för åsikt, möjlighet osv... Dom har inte ringt mig än Så jag antar att det inte riktigt hanns med sådär bara på engång. Fast det är nog lika bra, jag tyckte det kändes sent att sätta in ett embryo som igår eller idag när förväntad mens är på söndag.. Men man litar ju på att de vet vad de gör. Men nu blev det ju inget FET sådär på engång utan jag väntar till det jag hade tänkt hela tiden, ÄL i september.. det är ju bara några veckor dit
    Blev lite besviken att han äns nämde att jag hade kunnat få göra det redan dagen därpå. Jag blev så nervös och stressad och inte kan jag ju säga nej heller eftersom man gått och väntat heeela sommaren.
    Därför var det bara tur att Kliniken inte ringde upp, jag hör av mig till dom vid mens om dom inte ringt mig innan dess. Är inte så haj på det här med FET.. Hur går det till? Ska man hålla koll med äl stickor? Det har jag heller aldrig använt!?!

    Kram på er
  2. 1
    Var hos läkaren i Tisdags Gjorde ett ultraljud och allt såg bra ut, trodde att jag skulle behöva göra en stimulerad FET, men han tyckte att allt såg så bra ut så jag skulle nog klara det utan nån stimulering. Och med mina Pms besvär så tyder det ju bara på kraftig ÄL. Han sa dumt nog att det skulle gå att sätta in ett redan dagen därpå, som igår då alltså. Berodde på vad Umeå hade för åsikt, möjlighet osv... Dom har inte ringt mig än Så jag antar att det inte riktigt hanns med sådär bara på engång. Fast det är nog lika bra, jag tyckte det kändes sent att sätta in ett embryo som igår eller idag när förväntad mens är på söndag.. Men man litar ju på att de vet vad de gör. Men nu blev det ju inget FET sådär på engång utan jag väntar till det jag hade tänkt hela tiden, ÄL i september.. det är ju bara några veckor dit
    Blev lite besviken att han äns nämde att jag hade kunnat få göra det redan dagen därpå. Jag blev så nervös och stressad och inte kan jag ju säga nej heller eftersom man gått och väntat heeela sommaren.
    Därför var det bara tur att Kliniken inte ringde upp, jag hör av mig till dom vid mens om dom inte ringt mig innan dess. Är inte så haj på det här med FET.. Hur går det till? Ska man hålla koll med äl stickor? Det har jag heller aldrig använt!?!

    Kram på er
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    hej
    förstår att du blev lite stressad, det hade jag med blivit. jag har gjort två FET, men bara i en stimuerad cykel. jag åt då tabletter, och fick gå på koll så mätte de slemhinnan, men jag har för mig att man mäter med äl-stickor tills det ger utslag, om man nu gör det ostimulerat! men ngn härinne borde ha bättre koll på det

    Håller alla ummar tår och tassar som jag har för att det ska gå vägen
    kramar och tankar i massor
  4. 2
    hej
    förstår att du blev lite stressad, det hade jag med blivit. jag har gjort två FET, men bara i en stimuerad cykel. jag åt då tabletter, och fick gå på koll så mätte de slemhinnan, men jag har för mig att man mäter med äl-stickor tills det ger utslag, om man nu gör det ostimulerat! men ngn härinne borde ha bättre koll på det

    Håller alla ummar tår och tassar som jag har för att det ska gå vägen
    kramar och tankar i massor
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Hej!

    Jag ska göra ett FET i dagarna och har vanliga äl-stickor jag testar med. När jag får utslag på stickan ringer jag kliniken som planerar in återinförandet till något dygn efter.

    Kram och lycka till och visst är det ju snart september!

    / A
  6. 3
    Hej! Jag ska göra ett FET i dagarna och har vanliga äl-stickor jag testar med. När jag får utslag på stickan ringer jag kliniken som planerar in återinförandet till något dygn efter.

    Kram och lycka till och visst är det ju snart september!

    / A
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Vad spännande att det snart är dags för dig! Håller verkligen tummarna för er.
    Testar man med stickorna på morgon eller på kvällen?
    Har du blastocyster i frysen? borde väl vara nån skillnad på när man sätter tillbaka dem om de odlats kort eller lång tid? Känner mig lite tveksam inför att göra en ostimulerad FET. Bara fått för mig att det är bättre med en stimulerad FET bara för att man då verkligen vet att man har bra tjocklek på hinnor osv.. men det är bara nått jag fått för mig.. du vet hur man är man tänker för mycket ibland!

    Kram
  8. 4
    Vad spännande att det snart är dags för dig! Håller verkligen tummarna för er.
    Testar man med stickorna på morgon eller på kvällen?
    Har du blastocyster i frysen? borde väl vara nån skillnad på när man sätter tillbaka dem om de odlats kort eller lång tid? Känner mig lite tveksam inför att göra en ostimulerad FET. Bara fått för mig att det är bättre med en stimulerad FET bara för att man då verkligen vet att man har bra tjocklek på hinnor osv.. men det är bara nått jag fått för mig.. du vet hur man är man tänker för mycket ibland!

    Kram
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    Tack så mycket för dina tummar tår och tassar Jag ser fram emot att snart få göra ett försök.
    Kram
  10. 5
    Tack så mycket för dina tummar tår och tassar Jag ser fram emot att snart få göra ett försök.
    Kram

Liknande trådar

  1. RUL i tisdags
    By Järvajossan in forum _1205 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 14:34
  2. I tisdags...
    By sarat in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 08:17
  3. UL i tisdags
    By Lollo_77 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 08:40
  4. UL i tisdags
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 07:57
  5. BVC i tisdags
    By Feliciaett in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 18:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar