OBS! Allt är sökbart på Google!
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    OBS! Allt är sökbart på Google!

    Det har kommit till min kännedom att allt vi skriver här kan googlas fram för vem fan som helst! Trodde att det var ett någorlunda slutet forum? Att bara medlemmar kunde läsa?

    Jag är skitförbannad på Aff! Tänker maila och protestera. Om det nu hjälper...
    Viktoria med Filippa (-99) och Emilia (-02)
  2. 1
    OBS! Allt är sökbart på Google! Det har kommit till min kännedom att allt vi skriver här kan googlas fram för vem fan som helst! Trodde att det var ett någorlunda slutet forum? Att bara medlemmar kunde läsa?

    Jag är skitförbannad på Aff! Tänker maila och protestera. Om det nu hjälper...
  3. anna m astrid&märtha
    #2
    jo, det visste jag. jag skulle googla ett brödrecept en gång, och kom till ett eget inlägg jag glömt att jag gjort. läsa kan man göra utan att vara medlem, men inte skriva. så har det varit sedan jag blev medlem. det talar ju en del för att vara anonym i många forum.
  4. 2
    jo, det visste jag. jag skulle googla ett brödrecept en gång, och kom till ett eget inlägg jag glömt att jag gjort. läsa kan man göra utan att vara medlem, men inte skriva. så har det varit sedan jag blev medlem. det talar ju en del för att vara anonym i många forum.
  5. Anonym
    #3
    Har alltid varit fullt medveten om att det är ett öppet forum, dvs att alla kan läsa. Det som gör mig arg är att AFF själva säger att man inte ska kunna söka på ett "nick". Den egna sökfunktionen "sök i forum" spärrar detta, men man har sedan inte tagit åtgärder för att spärra externa sökmotorer till att göra samma sak. Det går nu då alltså via Google och google's funktion site-sökning att (för)följa och kartlägga allt som ett nick skrivit. Jag har varit noggrann med att inte lämna ut förmycket i varje inlägg men samlar man alla kan man lägga ihop ett och ett. Speciellt arg är jag för att även snackarkivet är sökbart av externa sökmoterer, inläggen från början av 2000-talet skrevs innan moderna sökmoterer fanns och jag tror många, många litade på AFFs utsaga om att det inte ska gå att söka på nick på den tiden. Dvs man hade inte möjlighet att förstå vad internet skulle bli när man skrev inlägg 2002 ex.
  6. 3
    Har alltid varit fullt medveten om att det är ett öppet forum, dvs att alla kan läsa. Det som gör mig arg är att AFF själva säger att man inte ska kunna söka på ett "nick". Den egna sökfunktionen "sök i forum" spärrar detta, men man har sedan inte tagit åtgärder för att spärra externa sökmotorer till att göra samma sak. Det går nu då alltså via Google och google's funktion site-sökning att (för)följa och kartlägga allt som ett nick skrivit. Jag har varit noggrann med att inte lämna ut förmycket i varje inlägg men samlar man alla kan man lägga ihop ett och ett. Speciellt arg är jag för att även snackarkivet är sökbart av externa sökmoterer, inläggen från början av 2000-talet skrevs innan moderna sökmoterer fanns och jag tror många, många litade på AFFs utsaga om att det inte ska gå att söka på nick på den tiden. Dvs man hade inte möjlighet att förstå vad internet skulle bli när man skrev inlägg 2002 ex.

Liknande trådar

  1. Google+
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 21:45
  2. Google har svaret på allt!
    By Paxelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 18:35
  3. Allt finns inte på Google
    By Christopher in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 16:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar