Första tanden
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Första tanden

    Jag märkte igår att tandköttet var lite bulligt och sa till sambon att första tanden kommer nog inom några dagar. Och mycket riktigt. Den här natten vaknade han massor med gånger, vilket är ovanligt. Och idag på em kände jag tanden med fingret. Hoppas han inte börjar bitas...kommer att sakna det lilla tandlösa leendet!
  2. 1
    Första tanden Jag märkte igår att tandköttet var lite bulligt och sa till sambon att första tanden kommer nog inom några dagar. Och mycket riktigt. Den här natten vaknade han massor med gånger, vilket är ovanligt. Och idag på em kände jag tanden med fingret. Hoppas han inte börjar bitas...kommer att sakna det lilla tandlösa leendet!
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Jasså tanden har kommit nu! Wilmas pappa fick första tanden vid 5 månader och jag vid 10 månader. Får se när hennes första tand dyker upp. Hoppas som sagt de inte bits =)
  4. 2
    Jasså tanden har kommit nu! Wilmas pappa fick första tanden vid 5 månader och jag vid 10 månader. Får se när hennes första tand dyker upp. Hoppas som sagt de inte bits =)
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Myra har vaknat nattetid och gråtit tre nätter i rad nu så här misstänker vi också första tanden/tänderna
  6. 3
    Myra har vaknat nattetid och gråtit tre nätter i rad nu så här misstänker vi också första tanden/tänderna
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Ida har fått sin andra tand nu, och AJ vad hon bits. Börjar ge henne mer och mer gröt och andra prover,,, måste få henne från amningen snart, Klarar inte det länge till.
  8. 4
    Ida har fått sin andra tand nu, och AJ vad hon bits. Börjar ge henne mer och mer gröt och andra prover,,, måste få henne från amningen snart, Klarar inte det länge till.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Inga tänder här inte. För nästan tre veckor sedan märkte jag att det började bukta upp i underkäken. Det blev sedan två tydliga små knölar. Men sen har det inte hänt mer, det är fortfarande två tydlige små hårda knoppar där i underkäken men inget bryter igenom. Ja, ja de kommer väl så småningom. Av mina fyra tidigare så har tre av dem inte fått första tanden förren vid ett års ålder medan en av dem fick fyra stycken på en gång när han var 5 mån.
  10. 5
    Inga tänder här inte. För nästan tre veckor sedan märkte jag att det började bukta upp i underkäken. Det blev sedan två tydliga små knölar. Men sen har det inte hänt mer, det är fortfarande två tydlige små hårda knoppar där i underkäken men inget bryter igenom. Ja, ja de kommer väl så småningom. Av mina fyra tidigare så har tre av dem inte fått första tanden förren vid ett års ålder medan en av dem fick fyra stycken på en gång när han var 5 mån.

Liknande trådar

  1. Första tanden...
    By EmEd in forum _0907 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 21:15
  2. Första tanden!
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 20:31
  3. första tanden är här:)
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 11:40
  4. Första tanden är här!
    By Jaana med pojkarna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 19:06
  5. Första tanden....
    By Magela in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar