Ivrig och frustrerad bebis?
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2009
    #1

    Ivrig och frustrerad bebis?

    Är det någon mer som känner igen detta? Ibland blir Elsie så himla ivrig inför amningen att hon liksom kastar sig fram och tillbaka, viftar som en galning med både armar och ben och stångas med huvudet. Resultatet blir ju att hon inte får grepp om bröstet och blir rent skogstokig och ilsk!

    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i det läget. Försöker pausa och trösta en stund, men ofta är hon likadan när bröstet närmar sig igen. Försöker byta ställning. Inget funkar! Idag provade jag att byta bröst efter ett tag, och då gick det hur bra som helst. Ska hon alltid bara vilja ha ena bröstet?? Hur blir det då med det andra? Igår gick det dock andra bröstet bättre ett tag, vill jag minnas...!?

    Herregud, ska det någonsin bli lättare??
  2. 1
    Ivrig och frustrerad bebis? Är det någon mer som känner igen detta? Ibland blir Elsie så himla ivrig inför amningen att hon liksom kastar sig fram och tillbaka, viftar som en galning med både armar och ben och stångas med huvudet. Resultatet blir ju att hon inte får grepp om bröstet och blir rent skogstokig och ilsk!

    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i det läget. Försöker pausa och trösta en stund, men ofta är hon likadan när bröstet närmar sig igen. Försöker byta ställning. Inget funkar! Idag provade jag att byta bröst efter ett tag, och då gick det hur bra som helst. Ska hon alltid bara vilja ha ena bröstet?? Hur blir det då med det andra? Igår gick det dock andra bröstet bättre ett tag, vill jag minnas...!?

    Herregud, ska det någonsin bli lättare??
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Kan det vara så att det tar en liten stund för utdrivningen att komma igång? I perioder kan bebbarna bli otåliga om mjölken inte kommer precis med en gång. Man får då ta en liten paus, kanske lägga upp bebisen på axeln och lugna. Sen tar man en klunk vatten och ett djupt andetag och så brukar det rinna till. Om bebisen är riktigt ledsen och arg, kan man behöva ge lite urpumpad mjölk på en sked innan den kan komma igång och suga. Detta brukar vara ett problem i tillväxtfaser och efter något dygn lugnar bebisen ner sig. Hoppas att du får till det!
  4. 2
    Kan det vara så att det tar en liten stund för utdrivningen att komma igång? I perioder kan bebbarna bli otåliga om mjölken inte kommer precis med en gång. Man får då ta en liten paus, kanske lägga upp bebisen på axeln och lugna. Sen tar man en klunk vatten och ett djupt andetag och så brukar det rinna till. Om bebisen är riktigt ledsen och arg, kan man behöva ge lite urpumpad mjölk på en sked innan den kan komma igång och suga. Detta brukar vara ett problem i tillväxtfaser och efter något dygn lugnar bebisen ner sig. Hoppas att du får till det!
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Sök på amningssnacket på typ "otålig", så hittar du fler tips!
  6. 3
    Sök på amningssnacket på typ "otålig", så hittar du fler tips!
  7. Anonym
    #4

    Tips!

    Massera bröstvårtan lite innan, så att lite mjölk rinner ut. Ta sedan tag i vårtgården och för in i bebisen mun, var bestämd och för in hela bröstvårtan. håll fast barnet lite.

    Låter bryskt men det har funkat för mig och jag fick det visat av BM med mitt första barn som var väldans ivrigt...
    Ring ammningshjälpen annars, eller gå dit, de är super duktiga.
  8. 4
    Tips! Massera bröstvårtan lite innan, så att lite mjölk rinner ut. Ta sedan tag i vårtgården och för in i bebisen mun, var bestämd och för in hela bröstvårtan. håll fast barnet lite.

    Låter bryskt men det har funkat för mig och jag fick det visat av BM med mitt första barn som var väldans ivrigt...
    Ring ammningshjälpen annars, eller gå dit, de är super duktiga.

Liknande trådar

  1. Jag är ivrig.
    By PetraR in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 08:34
  2. Frustrerad bebis
    By mollie in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 13:51
  3. Frustrerad bebis, vad göra?
    By Yahoo in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 09:31
  4. Frustrerad å arg bebis!
    By nif_e_soj in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 15:24
  5. Frustrerad bebis
    By EMELIS in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 11:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar