Begagnade barnkläder?
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Begagnade barnkläder?

    Jag kommer att vara med på en barnklädesloppis om ett par veckor. Jag håller som bäst på att sortera och märka alla barnkläder. Jag har inte varit med tidigare och har inte så stor koll på hur mycket man skall ta för ett barnplagg. Jag resonerar dock att jag hellre blir av med kläderna för en billig peng än att jag tar för dyrt och får ta med mig kläderna hem igen. I genomsnitt tar jag 20:- för ett plagg men har allt från 5:- till som mest 40:- och då är det ett nytt plagg.

    Jag blev dock lite osäker när jag pratade med en annan mamma som varit med tidigare. Hon tar betydligt mera betalt än vad jag gör. En begagnad body med Bamse tar hon 40:- för och jag tar inte mer än 20:-. Begagnade byxor tar hon ca 50:- för och jag tar inte mera än 20-30:-.

    Jag har inte så mycket märkeskläder. Två stycken pop-tröjor och de tar jag 25:- för.

    Jag var inne på tradera och jämförde lite och jag tycker att många plagg går för mycket pengar. Ett exempel är sådana velourbyxor från Lindex. Det var tre begagnade byxor som nu var uppe i 120:- (och så frakt på det.) Det tycker jag är jättedyrt. Jag tar inte mera än 10:- på sådana byxor.

    Samtidigt vill jag ju få in lite pengar för allt jobb jag gör. Nya byxor kostar ju minst 150:- och jag har fina kläder. Trasiga och kläder med fläckar har jag kasserat.

    Hur mycket skulle ni ta för vinterkläder, jackor och overaller? De plaggen skall jag ännu märka.
  2. 1
    Begagnade barnkläder? Jag kommer att vara med på en barnklädesloppis om ett par veckor. Jag håller som bäst på att sortera och märka alla barnkläder. Jag har inte varit med tidigare och har inte så stor koll på hur mycket man skall ta för ett barnplagg. Jag resonerar dock att jag hellre blir av med kläderna för en billig peng än att jag tar för dyrt och får ta med mig kläderna hem igen. I genomsnitt tar jag 20:- för ett plagg men har allt från 5:- till som mest 40:- och då är det ett nytt plagg.

    Jag blev dock lite osäker när jag pratade med en annan mamma som varit med tidigare. Hon tar betydligt mera betalt än vad jag gör. En begagnad body med Bamse tar hon 40:- för och jag tar inte mer än 20:-. Begagnade byxor tar hon ca 50:- för och jag tar inte mera än 20-30:-.

    Jag har inte så mycket märkeskläder. Två stycken pop-tröjor och de tar jag 25:- för.

    Jag var inne på tradera och jämförde lite och jag tycker att många plagg går för mycket pengar. Ett exempel är sådana velourbyxor från Lindex. Det var tre begagnade byxor som nu var uppe i 120:- (och så frakt på det.) Det tycker jag är jättedyrt. Jag tar inte mera än 10:- på sådana byxor.

    Samtidigt vill jag ju få in lite pengar för allt jobb jag gör. Nya byxor kostar ju minst 150:- och jag har fina kläder. Trasiga och kläder med fläckar har jag kasserat.

    Hur mycket skulle ni ta för vinterkläder, jackor och overaller? De plaggen skall jag ännu märka.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Alla populära märkeskläder kan du ta rätt mycket för. PoP, Molo, Katvig o såna.

    Kolla lite på Tradera o Blocket för att få ett hum, som du redan har gjort.

    Lindex velourbyxor slits ju nästan ingenting, det är därför de går för så mkt på Tradera, men 20-30 kr/st hade jag tagit för det på en loppis.

    Det är ju jättesvårt att bedöma... Men dina PoP-tröjor kan du höja priset på om skicket är ok.
  4. 2
    Alla populära märkeskläder kan du ta rätt mycket för. PoP, Molo, Katvig o såna.

    Kolla lite på Tradera o Blocket för att få ett hum, som du redan har gjort.

    Lindex velourbyxor slits ju nästan ingenting, det är därför de går för så mkt på Tradera, men 20-30 kr/st hade jag tagit för det på en loppis.

    Det är ju jättesvårt att bedöma... Men dina PoP-tröjor kan du höja priset på om skicket är ok.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Det är svårt det där med att sätta priser på begagnade kläder men jag tror att du kan höja dina priser lite. Ta Tradera som en mall och kolla vad kläderna går för. Många köper begagnat och jag tror nog man kan få sålt en hel del så.
  6. 3
    Det är svårt det där med att sätta priser på begagnade kläder men jag tror att du kan höja dina priser lite. Ta Tradera som en mall och kolla vad kläderna går för. Många köper begagnat och jag tror nog man kan få sålt en hel del så.

Liknande trådar

  1. Sälja begagnade barnkläder?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 22:35
  2. begagnade barnkläder
    By lelle_snart bebis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 13:45
  3. Begagnade barnkläder i Sthlm?
    By Anonym in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar