Vagn
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Vagn

    Nu har vi varit och köpt vagn! :-) Det känns skönt att ha det gjor Det blev en Baby Travel Dublin. Jag tror det blir bra. Min son vägrar sitt still i vagnen när jag har den vänd mot mig, så nu kan han ju fortsätta sitta framåt samtidigt som jag kan ha bebis mot mig. :-)

    Hur ser era tankar ut runt vagnfrågan?
    Titta gärna in här:
    http://www.jeanikee.se

    ♥ (¯`°•.¸ ♥ ♥ ¸.•°´¯) ♥♥ (¯`°•.¸ ♥ ♥ ¸.•°´¯) ♥

    "Var den du är, det finns redan så många andra"
  2. 1
    Vagn Nu har vi varit och köpt vagn! :-) Det känns skönt att ha det gjor Det blev en Baby Travel Dublin. Jag tror det blir bra. Min son vägrar sitt still i vagnen när jag har den vänd mot mig, så nu kan han ju fortsätta sitta framåt samtidigt som jag kan ha bebis mot mig. :-)

    Hur ser era tankar ut runt vagnfrågan?
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Skööönt!!

    Grattis till vagnen!!
    Hehe.. Skönt att de finns sådana smarta lösningar på vagnar nu för tiden.. Där äldre syskonet fortfarande kan åka framåtvänt, och nya tillskottet kan vara vänta mot den som kör! Smidigt!
    OM de någon gång i framtiden blir aktuellt med syskonvagn för min del, så blir de en lika som ni köpt!

    Här hemma står våran "nya" vagn o väntar..
    Vi köpte ju en brun/vit Crescent från 2009, till fyndpriset 2500:-,
    Och de enda som vi behöver köpa till innan bebis kommer, är en ståbräda till blivande storasyster..
    Är såå nöjd! Har sagt sedan jag blev gravid denna gång att jag vill ha en brun vagn till bebis, och nu har jag en som står här hemma och väntar på att bebis ska komma ut! Jag och prinsessan har tvättat dom delarna i tyg som går att tvätta, och i morgon ska vi torka och putsa lite på "ramen"..
    De är inte gjort sedan förra ägaren, så att de är en del smutsigt...

    Kramar o grattis än en gång till nya vagnen!!
  4. 2
    Skööönt!! Grattis till vagnen!!
    Hehe.. Skönt att de finns sådana smarta lösningar på vagnar nu för tiden.. Där äldre syskonet fortfarande kan åka framåtvänt, och nya tillskottet kan vara vänta mot den som kör! Smidigt!
    OM de någon gång i framtiden blir aktuellt med syskonvagn för min del, så blir de en lika som ni köpt!

    Här hemma står våran "nya" vagn o väntar..
    Vi köpte ju en brun/vit Crescent från 2009, till fyndpriset 2500:-,
    Och de enda som vi behöver köpa till innan bebis kommer, är en ståbräda till blivande storasyster..
    Är såå nöjd! Har sagt sedan jag blev gravid denna gång att jag vill ha en brun vagn till bebis, och nu har jag en som står här hemma och väntar på att bebis ska komma ut! Jag och prinsessan har tvättat dom delarna i tyg som går att tvätta, och i morgon ska vi torka och putsa lite på "ramen"..
    De är inte gjort sedan förra ägaren, så att de är en del smutsigt...

    Kramar o grattis än en gång till nya vagnen!!
  5. S-mamman
    #3
    är det den som kallas syskonjogger? I så fall är det en sån som jag också vill ha. Svägerskan har gett den så grymt bra recensioner och jag har provkört den också.
    Köpte ni ny eller begagnad? Om den var ny - var det väntetid på den?
  6. 3
    är det den som kallas syskonjogger? I så fall är det en sån som jag också vill ha. Svägerskan har gett den så grymt bra recensioner och jag har provkört den också.
    Köpte ni ny eller begagnad? Om den var ny - var det väntetid på den?
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Hur gammal är din dotter? Funderar på ståbräda till sonen men han är 4,5år (blir 5 i feb) Är man för stor då? Han kommer inte vilja gå långa promenader, men de vill ju jag... =) Funkar det att använda ståbräda när det är snö?
  8. 4
    Hur gammal är din dotter? Funderar på ståbräda till sonen men han är 4,5år (blir 5 i feb) Är man för stor då? Han kommer inte vilja gå långa promenader, men de vill ju jag... =) Funkar det att använda ståbräda när det är snö?
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    vi har redan en vagn som Martin har haft när han var liten. Den har vi haft i 1,5 år. Så han har fått en sittvagn,begagnad! Men om det blir besvärligt med två vagnar så får vi nog köpa en syskonvagn.
  10. 5
    vi har redan en vagn som Martin har haft när han var liten. Den har vi haft i 1,5 år. Så han har fått en sittvagn,begagnad! Men om det blir besvärligt med två vagnar så får vi nog köpa en syskonvagn.
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6
    Ja jag längtar tills vi får hem vagnen, men vi ska hämta den i september/oktober sen så vi får väl se. =) Kul att du hittade en som du gillar, och dessutom till ett vettigt pris. Jag har kollat runt efter en begagnad men de ligger ju typ bara någon tusenlapp billigare och då känns det lite fånigt att inte köpa en ny tycker jag.
  12. 6
    Ja jag längtar tills vi får hem vagnen, men vi ska hämta den i september/oktober sen så vi får väl se. =) Kul att du hittade en som du gillar, och dessutom till ett vettigt pris. Jag har kollat runt efter en begagnad men de ligger ju typ bara någon tusenlapp billigare och då känns det lite fånigt att inte köpa en ny tycker jag.
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Låter kanon det!!! Vi har kvar den som vi hade till vårt första barn. Den har några år på nacken nu men den är fortfarande fin och hel!!!
  14. 7
    Låter kanon det!!! Vi har kvar den som vi hade till vårt första barn. Den har några år på nacken nu men den är fortfarande fin och hel!!!
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8
    Jag vet faktiskt inte om det är samma, det här är i alla fall babyproffsen egna märke. De var ingen direkt leveranstid på den, vi köpte den ny (se inlägget ovan) och när jag frågade tidigare så sa hon att de fick hem den på en vecka om de inte fanns i lager...
  16. 8
    Jag vet faktiskt inte om det är samma, det här är i alla fall babyproffsen egna märke. De var ingen direkt leveranstid på den, vi köpte den ny (se inlägget ovan) och när jag frågade tidigare så sa hon att de fick hem den på en vecka om de inte fanns i lager...
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9
    Ja vi har ju också vagnen kvar sen får första, och den har jag älskat, men jag känner att eftersom Cornelis blir två när lillebror kommer så måste jag ha en syskonvagn när jag ska ut om dagarna... Men det är bara att prova er fram, det beror ju lite på livssituationen också...
  18. 9
    Ja vi har ju också vagnen kvar sen får första, och den har jag älskat, men jag känner att eftersom Cornelis blir två när lillebror kommer så måste jag ha en syskonvagn när jag ska ut om dagarna... Men det är bara att prova er fram, det beror ju lite på livssituationen också...
  19. S-mamman
    #10
    beror kanske mest på hur tung han är? jag har kört 5-åringar på ståbräda men de har inte varit några tungviktare. I snö kan det nog bli krångligt att köra, eftersom ståbrädor brukar ha ganska små hjul. Men det funkar förstås bättre om det är plogat och slätpackat än om det ligger drivor här och där.
  20. 10
    beror kanske mest på hur tung han är? jag har kört 5-åringar på ståbräda men de har inte varit några tungviktare. I snö kan det nog bli krångligt att köra, eftersom ståbrädor brukar ha ganska små hjul. Men det funkar förstås bättre om det är plogat och slätpackat än om det ligger drivor här och där.
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11
    Åhh, får panik på vagn köp...
    är inne på en crescent classic men tycker det blir mycket pengar med en ny så försöker kolla blocket varje dag, men jag vet inte??

    Tycker att det är jätte jobbigt att leta ny vagn ute i alla butiker.
    Har tyvärr sålt vår vagn som vi hade till både ettan och tvåan så ny måste d bli.
    Känns som det börjar bli lite brådis om man ska hinna få hem den innan bf.
    Ja, ja, det är väl bara att leta vidare.
  22. 11
    Åhh, får panik på vagn köp...
    är inne på en crescent classic men tycker det blir mycket pengar med en ny så försöker kolla blocket varje dag, men jag vet inte??

    Tycker att det är jätte jobbigt att leta ny vagn ute i alla butiker.
    Har tyvärr sålt vår vagn som vi hade till både ettan och tvåan så ny måste d bli.
    Känns som det börjar bli lite brådis om man ska hinna få hem den innan bf.
    Ja, ja, det är väl bara att leta vidare.
  23. Medlem sedan
    Oct 2005
    #12

    Alva blir 4 i Oktober,

    men.. jag tycker att vet man med sig att barnet inte kommer orka gå långa sträckor, så bör man ha en ståbräda.. Man behöver ju inte ha den nere hela tiden, och barnet behöver ju inte stå på den konstant..
    Tycker absolut att du kan ha en ståbräda!
    Kramen!
  24. 12
    Alva blir 4 i Oktober, men.. jag tycker att vet man med sig att barnet inte kommer orka gå långa sträckor, så bör man ha en ståbräda.. Man behöver ju inte ha den nere hela tiden, och barnet behöver ju inte stå på den konstant..
    Tycker absolut att du kan ha en ståbräda!
    Kramen!
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #13

    Jaa..då blir de lite fånigt..

    Våran kostar ju i nypris lite över 6 tusen.. så då känndes de riktigt braa att hitta en för 2500.. Hehe.. med en inkomst så va de meeeer än välkommet! hehe..

    Ååhh.. vad rolit att få hem vagnen.. snart är de ju ändå september.. o nu tycker jag att månaderna bara rullar fram..
    Så.. snaaaart är de våran månad!!
    Såå spännande o kul!

    kramar!
  26. 13
    Jaa..då blir de lite fånigt.. Våran kostar ju i nypris lite över 6 tusen.. så då känndes de riktigt braa att hitta en för 2500.. Hehe.. med en inkomst så va de meeeer än välkommet! hehe..

    Ååhh.. vad rolit att få hem vagnen.. snart är de ju ändå september.. o nu tycker jag att månaderna bara rullar fram..
    Så.. snaaaart är de våran månad!!
    Såå spännande o kul!

    kramar!
  27. Medlem sedan
    Oct 2005
    #14

    Åhh gumman!!

    Visst är de träligt!!
    Men.. tycker absolut att du ska hålla fast vid en crescent classic!
    Dom är såååååå fiiiina!! (inte alls för att vi har en.. hehe)
    Ibland hittar man fynd,,hoppas att du gör de gumman!!!
    Kan hålla ögonen öppna om du vill..
    Hjälpa till o barnvagnsjakten.. KUL juh!!

    Kramen!
  28. 14
    Åhh gumman!! Visst är de träligt!!
    Men.. tycker absolut att du ska hålla fast vid en crescent classic!
    Dom är såååååå fiiiina!! (inte alls för att vi har en.. hehe)
    Ibland hittar man fynd,,hoppas att du gör de gumman!!!
    Kan hålla ögonen öppna om du vill..
    Hjälpa till o barnvagnsjakten.. KUL juh!!

    Kramen!
  29. Medlem sedan
    Mar 2007
    #15
    Vi har den vagnen fast en äldre modell. Fördelen tycker jag är att den är lättkörd och man har barnet vänt mot sig.
    Det jag med åren märkt vara nackdelarna med den är varukorgen. Den och jag är inte kompisar. Sen har jag fått stora barn och jag personligen tycker att en 3 månaders är för liten att sitta framåtvänd. Med Zacharias så gick det inte att ha honom i liggdelen längre än 3 mån. Han blev så arg och ville sitta upp. Med Isach som är född i nov. lyckades vi ha honom i liggdelen 2-3 v. längre. Men han skrek bara så fort vi satte honom framåtvänd. Som tur var så ville inte storebror åka så mycket vagn så det fick bli enkelvagnen till Isach och då satt han vänd mot oss. Alla barnen nöjda

    Men jag älskar vagnen trots att lillebror inte gjorde det.
  30. 15
    Vi har den vagnen fast en äldre modell. Fördelen tycker jag är att den är lättkörd och man har barnet vänt mot sig.
    Det jag med åren märkt vara nackdelarna med den är varukorgen. Den och jag är inte kompisar. Sen har jag fått stora barn och jag personligen tycker att en 3 månaders är för liten att sitta framåtvänd. Med Zacharias så gick det inte att ha honom i liggdelen längre än 3 mån. Han blev så arg och ville sitta upp. Med Isach som är född i nov. lyckades vi ha honom i liggdelen 2-3 v. längre. Men han skrek bara så fort vi satte honom framåtvänd. Som tur var så ville inte storebror åka så mycket vagn så det fick bli enkelvagnen till Isach och då satt han vänd mot oss. Alla barnen nöjda

    Men jag älskar vagnen trots att lillebror inte gjorde det.
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16
    Ja han väger ju 20kg så tung är han... men som sagt, man behöver ju inte ha den nere hela tiden, det hade jag inte tänkt heller. Dessutom kanske det bli helt annorlunda när Liten kommer, då vill han va stor å inte åka nån vagn... Kanske ska satsa på en begagnad...
  32. 16
    Ja han väger ju 20kg så tung är han... men som sagt, man behöver ju inte ha den nere hela tiden, det hade jag inte tänkt heller. Dessutom kanske det bli helt annorlunda när Liten kommer, då vill han va stor å inte åka nån vagn... Kanske ska satsa på en begagnad...
  33. Medlem sedan
    Jul 2007
    #17
    Vore härligt, d e bara att hojta till om du får syn på ngt, tacksam för all hjälp!
    Kram!
  34. 17
    Vore härligt, d e bara att hojta till om du får syn på ngt, tacksam för all hjälp!
    Kram!
  35. Medlem sedan
    Oct 2008
    #18
    ett tips är att kolla andra annons sidor än blocket. vi köpte till ettan (februari 2009) en emmaljunga edge duo 05:a för 1800kr med alla tillbehör, den hitta vi på http://www.abc-annons.se/
    dom flesta kollar nog bara blocket, men det finns ju massor med andra sidor oxå, tex eniro, tradera mm
  36. 18
    ett tips är att kolla andra annons sidor än blocket. vi köpte till ettan (februari 2009) en emmaljunga edge duo 05:a för 1800kr med alla tillbehör, den hitta vi på http://www.abc-annons.se/
    dom flesta kollar nog bara blocket, men det finns ju massor med andra sidor oxå, tex eniro, tradera mm
  37. Medlem sedan
    Jul 2007
    #19
    Tack! Ska genast in & titta.
  38. 19
    Tack! Ska genast in & titta.
  39. Medlem sedan
    Oct 2005
    #20

    Precis!

    Alva ligger på 15 kilo.. så.. rätt skapligt också..
    Jaa.. blir nog en begagnad för våran del också.. OM de inte skulle ske ett under o ramla in pengar.. hehe..
    Men.. vi ska kika på nya också.. för att se vad som passar till våran vagn..

    Kram kram!
  40. 20
    Precis! Alva ligger på 15 kilo.. så.. rätt skapligt också..
    Jaa.. blir nog en begagnad för våran del också.. OM de inte skulle ske ett under o ramla in pengar.. hehe..
    Men.. vi ska kika på nya också.. för att se vad som passar till våran vagn..

    Kram kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. typ av vagn
    By esteten in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 07:58
  4. Vagn vagn vagn...Hjälp
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:53
  5. Vad har ni för vagn?
    By Rut m. Emma 4/4-05 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar