Avslag? Färskt blod, hur länge?
_1007 Julibarn
  1. Anonym
    #1

    Avslag? Färskt blod, hur länge?

    Har för mig att det bara blödde färskt blod i någon vecka med förra barnet och blev sen abrunaktigt, för att sedan bli en missfärgad flytning. Men nu har det gått mer än 3 veckor och det kommer fortfarande färskt blod. Inga mängder alls, räcker med trosskydd, men jag blir så orolig att det ska sitta kvar nåt skit där inne. Hur länge ska man vänta innan man söker hjälp? Det luktar ingenting.
    Man kanske inte ska jämföra med andra gången? Kan det vara olika?
    Är så less på att det aldrig verkar minska, man känner sig ju lagomt fräsch o så
    HUr har det varit för er?
  2. 1
    Avslag? Färskt blod, hur länge? Har för mig att det bara blödde färskt blod i någon vecka med förra barnet och blev sen abrunaktigt, för att sedan bli en missfärgad flytning. Men nu har det gått mer än 3 veckor och det kommer fortfarande färskt blod. Inga mängder alls, räcker med trosskydd, men jag blir så orolig att det ska sitta kvar nåt skit där inne. Hur länge ska man vänta innan man söker hjälp? Det luktar ingenting.
    Man kanske inte ska jämföra med andra gången? Kan det vara olika?
    Är så less på att det aldrig verkar minska, man känner sig ju lagomt fräsch o så
    HUr har det varit för er?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    jag blödde färskt blod tre veckor denna gång och tyckte också det var länge. Det är dock normalt och längre än så också.
  4. 2
    jag blödde färskt blod tre veckor denna gång och tyckte också det var länge. Det är dock normalt och längre än så också.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    För min del har blodet kommit i omgångar varvat med flytningar men avslag, det har jag fortfarande -fem veckor senare.
  6. 3
    För min del har blodet kommit i omgångar varvat med flytningar men avslag, det har jag fortfarande -fem veckor senare.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Jag blödde färskt blod i ca tre veckor. Sedan kom bara lite kraftigare flytningar. Nu efter ytterligare tre veckor så har det börjat komma "gammalt" blod och ibland lite färskt blod.
    Jag har också blivit lite orolig. Ska det inte sluta efter 4-6 veckor? Mitt har ju typ börjat om igen...
  8. 4
    Jag blödde färskt blod i ca tre veckor. Sedan kom bara lite kraftigare flytningar. Nu efter ytterligare tre veckor så har det börjat komma "gammalt" blod och ibland lite färskt blod.
    Jag har också blivit lite orolig. Ska det inte sluta efter 4-6 veckor? Mitt har ju typ börjat om igen...
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Det kan ju vara så att det blir som en slags sårskorpa inne i livmodern som sitter medans det läker under, och då slutar man nästan helt blöda, och får bara lite färgade dlytningar. När sen "såret" mer el mindre läkt så släpper den och på vissa ställen kan det ju vara så att det inte läkt helt och därför kan det komma lite rött blod igen..

    dels så blöder man ju från såret där moderkakan suttit och dels så ska man ju blöda ut hela slemhinnan som varit extra tjock under tiden man varit gravid, detta sker ju rätt succesivt.. När man helt blivit av med flytningar och avslag så är slemhinnan tunn och tom under tiden man ammar för att sen börja bygga på sig lagon tills man får tillbaka sin mens och börjar ägglossa igen.. Men så länge man helammar brukar detta dröja på sig, dock om man tex inte ammar alls under natten så kan det göra att mensen kommer tillbaka tidigare...
  10. 5
    Det kan ju vara så att det blir som en slags sårskorpa inne i livmodern som sitter medans det läker under, och då slutar man nästan helt blöda, och får bara lite färgade dlytningar. När sen "såret" mer el mindre läkt så släpper den och på vissa ställen kan det ju vara så att det inte läkt helt och därför kan det komma lite rött blod igen..

    dels så blöder man ju från såret där moderkakan suttit och dels så ska man ju blöda ut hela slemhinnan som varit extra tjock under tiden man varit gravid, detta sker ju rätt succesivt.. När man helt blivit av med flytningar och avslag så är slemhinnan tunn och tom under tiden man ammar för att sen börja bygga på sig lagon tills man får tillbaka sin mens och börjar ägglossa igen.. Men så länge man helammar brukar detta dröja på sig, dock om man tex inte ammar alls under natten så kan det göra att mensen kommer tillbaka tidigare...
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    enligt min BM är de vanligt med avslag i 6-8 veckor, och vissa upp emot 12 veckor. så länge du inte får ont eller att de börjar lukta illa kan du nog vara lugn
  12. 6
    enligt min BM är de vanligt med avslag i 6-8 veckor, och vissa upp emot 12 veckor. så länge du inte får ont eller att de börjar lukta illa kan du nog vara lugn

Liknande trådar

  1. Avslag, hur länge?
    By ellba in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 21:52
  2. Avslag, hur länge?
    By ellba in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 21:46
  3. hur länge har man avslag....
    By Nemoo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 22:34
  4. Avslag --> Blod???
    By Tsarbabe in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 22:50
  5. Hostar lite färskt blod igen
    By Hostann in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 21:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar