Bebis som trycker på lungorna?!
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Bebis som trycker på lungorna?!

    Herre.. får liksom kännslan av att bli helt matt, känns som att jag får svårt att få tillräkligt med luft..
    Läste någonstans att livmoder o allt är höögt upp nu, och att de kan trycka på lungorna..
    Någon mer som har lite problem med anfåddhet och "kort om luft"??

    Dessutom har mini hittat mitt högra höftben, och de är såååååå kul o sparka på.. o lika så revbenet längst ner på höger sida.. De är lika poppis att sparka på.. Dock så får den inte in några hårda sparkar på revbenet.. ÄN.. men, jag antar att de kommer dit.. Och om inte alls lång tid..

    Någon som har några tips på de här ang andningen?
    Känner mig helt matt, och orkar itne mycket när de väl kommer..
    Vill bara att tiden ska rusa lite mer nu, så att jag får möta den lill* parveln som ligger där inne o trycker..
    Spännande värre! Men nu vill jag fan må bra!!!!

    Kramen!
  2. 1
    Bebis som trycker på lungorna?! Herre.. får liksom kännslan av att bli helt matt, känns som att jag får svårt att få tillräkligt med luft..
    Läste någonstans att livmoder o allt är höögt upp nu, och att de kan trycka på lungorna..
    Någon mer som har lite problem med anfåddhet och "kort om luft"??

    Dessutom har mini hittat mitt högra höftben, och de är såååååå kul o sparka på.. o lika så revbenet längst ner på höger sida.. De är lika poppis att sparka på.. Dock så får den inte in några hårda sparkar på revbenet.. ÄN.. men, jag antar att de kommer dit.. Och om inte alls lång tid..

    Någon som har några tips på de här ang andningen?
    Känner mig helt matt, och orkar itne mycket när de väl kommer..
    Vill bara att tiden ska rusa lite mer nu, så att jag får möta den lill* parveln som ligger där inne o trycker..
    Spännande värre! Men nu vill jag fan må bra!!!!

    Kramen!
  3. Medlem sedan
    Apr 1999
    #2
    Önsketänkande......
    Deppar riktigt -bm kollen idag visade ett SF-mått på bara 24..... Dep, depp, det är för litet! ÄR 28+4 idag.

    Det enda, enda, enda som är roligt är att vi får göra ett till ulj på fredag. Men inte ens det hindrar mej från att deppa ihop......Dessutom hade broster oregelbundna hjärtljud. Dep, depp, depp, depp....

    SUCK. Fast du har haft mycket bekymmer du oxå, fast av andra slag, så du vet att det kan vara lite upp å ner. Kan dina andningsbekymmer bero på Bricanylet? Det ger ju hjärtklappning, så....
  4. 2
    Önsketänkande......
    Deppar riktigt -bm kollen idag visade ett SF-mått på bara 24..... Dep, depp, det är för litet! ÄR 28+4 idag.

    Det enda, enda, enda som är roligt är att vi får göra ett till ulj på fredag. Men inte ens det hindrar mej från att deppa ihop......Dessutom hade broster oregelbundna hjärtljud. Dep, depp, depp, depp....

    SUCK. Fast du har haft mycket bekymmer du oxå, fast av andra slag, så du vet att det kan vara lite upp å ner. Kan dina andningsbekymmer bero på Bricanylet? Det ger ju hjärtklappning, så....
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Åh, stackars du Förstår att du är orolig och deppig.... Men visst såg bebis ok ut på förra ul?? Hoppas hoppas att allt är som det ska nu med, jobbigt att ul inte belv på en gång. kram till dig!
  6. 3
    Åh, stackars du Förstår att du är orolig och deppig.... Men visst såg bebis ok ut på förra ul?? Hoppas hoppas att allt är som det ska nu med, jobbigt att ul inte belv på en gång. kram till dig!
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Ja jag kan känna mig matt och konstig ibland. Anfådd blir jag för minsta lilla känns det som inte så kul att bära på något av de andra barnen då.. Ska försöka bära mindre och komma igång med lite träning. Cykla har jag gjort några gånger men väntar på att gravidvattengympan ska börja som jag gick på förra gången.

    Åh, höftbenet... det kommer jag ihåg nu när du säger det... så det kommer väl snart det oxå eller sparkar mot revbenen.

    Tyvärr inga bra råd men ta vara på dig
  8. 4
    Ja jag kan känna mig matt och konstig ibland. Anfådd blir jag för minsta lilla känns det som inte så kul att bära på något av de andra barnen då.. Ska försöka bära mindre och komma igång med lite träning. Cykla har jag gjort några gånger men väntar på att gravidvattengympan ska börja som jag gick på förra gången.

    Åh, höftbenet... det kommer jag ihåg nu när du säger det... så det kommer väl snart det oxå eller sparkar mot revbenen.

    Tyvärr inga bra råd men ta vara på dig
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    UNderbart med sparkar på revbenen! Då ligger bebis åt rätt håll

    Ang anfåddheten, så vet jag inte om det är så mycket att göra nåt åt... Bebis tar ju plats, och det kommer den ju fortsätta göra. Brukar bli bättre när de fixerar sig och sjunker ner lite i bäckenet.

    Men har nån nåt tips, så tar jag ocskå gärna emot det...
  10. 5
    UNderbart med sparkar på revbenen! Då ligger bebis åt rätt håll

    Ang anfåddheten, så vet jag inte om det är så mycket att göra nåt åt... Bebis tar ju plats, och det kommer den ju fortsätta göra. Brukar bli bättre när de fixerar sig och sjunker ner lite i bäckenet.

    Men har nån nåt tips, så tar jag ocskå gärna emot det...
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Tänker på dig och håller tummarna inför ul på fredagl.
    Vet hur du känner dig hade problem med detta förra graviditeten och ska till bm i dag och hoppas ligga på medelkurva i dag. Annars är jag allt inbokad för extra ul i mitten på september för att göra en mätning.

    Oregelbundna hjärljud låter inte rolig förstår att det känns jobbig och hoppas de har bra svar på fredag.

    Styrkekramar i massor!
  12. 6
    Tänker på dig och håller tummarna inför ul på fredagl.
    Vet hur du känner dig hade problem med detta förra graviditeten och ska till bm i dag och hoppas ligga på medelkurva i dag. Annars är jag allt inbokad för extra ul i mitten på september för att göra en mätning.

    Oregelbundna hjärljud låter inte rolig förstår att det känns jobbig och hoppas de har bra svar på fredag.

    Styrkekramar i massor!
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    mmmm, jag känner igen det där, men för mig är det oftast om jag sitter eller ligger på rygg, då hjälper det oftast att stå upp, mest trycker det på revbenen med rumpan tror jag, Ella var likadan
  14. 7
    mmmm, jag känner igen det där, men för mig är det oftast om jag sitter eller ligger på rygg, då hjälper det oftast att stå upp, mest trycker det på revbenen med rumpan tror jag, Ella var likadan
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8

    Nämen gumman da!

    Hoppas att de inte är något knas med liten!!
    JAg håller mina tummar stenhårt!!

    Mega stora kramar!!

    //ingen aning.. ska till BM på fredag, kan höra med henne då.. Tack för tipset..
    Kramar igen!
  16. 8
    Nämen gumman da! Hoppas att de inte är något knas med liten!!
    JAg håller mina tummar stenhårt!!

    Mega stora kramar!!

    //ingen aning.. ska till BM på fredag, kan höra med henne då.. Tack för tipset..
    Kramar igen!
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Jo du.. här är en till. Har jättejobbigt att andas och blir anfådd så fort jag rör mig. Men min lille plutt ligger gärna och trycker rumpan upp mot revnbenen så jag knappt kan sitta alls om jag inte lutar mej bakåt. Hade 28 i sf mått för 2 veckor sen och det känns att livmodern är superhögt upp nu, trångt och tungt...
  18. 9
    Jo du.. här är en till. Har jättejobbigt att andas och blir anfådd så fort jag rör mig. Men min lille plutt ligger gärna och trycker rumpan upp mot revnbenen så jag knappt kan sitta alls om jag inte lutar mej bakåt. Hade 28 i sf mått för 2 veckor sen och det känns att livmodern är superhögt upp nu, trångt och tungt...
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Nämen nej ..... Förstår att du är orolig Håller tummarna hårt för att allt är bra på ul på fredag.

    Tänker på dig!!!!!!! Massa kramar
  20. 10
    Nämen nej ..... Förstår att du är orolig Håller tummarna hårt för att allt är bra på ul på fredag.

    Tänker på dig!!!!!!! Massa kramar
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    Känner igen det där!! Idag orkade jag knappt cykla till jobbet, luften tog slut snabbt.
    Visst vill man att tiden ska rusa fram
  22. 11
    Känner igen det där!! Idag orkade jag knappt cykla till jobbet, luften tog slut snabbt.
    Visst vill man att tiden ska rusa fram

Liknande trådar

  1. Lungorna
    By mikholm in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 13:59
  2. Bebis trycker på tarmen??
    By lindamari in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 16:36
  3. Trycker bra på lungorna...
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:28
  4. Bebis trycker på....
    By Vanja m 3 + bf -8 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 21:09
  5. Lungorna? SO?
    By Cat m K & S in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 10:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar