Hur det har gått för oss
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Hur det har gått för oss

    Hej allihopa!
    Välkomna tillbaka efter semestern

    Vi hade vår domedag kändes det som iallafall, förra veckan var det dags.
    Min man har inte haft några spermier i sina prover och vi skulle således göra en testisbiopsi för att se om det fanns några simmare därinne.
    Vår remiss skickades i början av sommaren och sedan dess har vi väntat och väntat och det har varit svårt. Ska man hoppas eller bryta ihop liksom?

    Så iaf förra veckan var det dags, de stack honom och letade sedan. Vi fick vara kvar och vila efter ingreppet. Och efter en timme eller så kom läkaren med beskedet. Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Vad skulle han säga?

    Han sa att det hittat spermier, inte jättemånga men det fanns där. Till och med några som rörde på sig!
    Vilken jävla lycka, så svårt att beskriva. Nu finns det ju iaf en chans,.

    Vi kommer att få göra Icsi i höst och enligt den underbara läkaren har vi då chans att få barn.

    Kan utan tvekan säga att det är lättare att andas hemma nu, tack och lov för detta. Så nu hör jag hit till er. Förhoppningsvis kommer vi bara behöva vänta några eller ett par månader innan det är dags.

    Skriv gärna och berätta om era erfarenheter av ICSI.

    Stor kram till er!
  2. 1
    Hur det har gått för oss Hej allihopa!
    Välkomna tillbaka efter semestern

    Vi hade vår domedag kändes det som iallafall, förra veckan var det dags.
    Min man har inte haft några spermier i sina prover och vi skulle således göra en testisbiopsi för att se om det fanns några simmare därinne.
    Vår remiss skickades i början av sommaren och sedan dess har vi väntat och väntat och det har varit svårt. Ska man hoppas eller bryta ihop liksom?

    Så iaf förra veckan var det dags, de stack honom och letade sedan. Vi fick vara kvar och vila efter ingreppet. Och efter en timme eller så kom läkaren med beskedet. Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Vad skulle han säga?

    Han sa att det hittat spermier, inte jättemånga men det fanns där. Till och med några som rörde på sig!
    Vilken jävla lycka, så svårt att beskriva. Nu finns det ju iaf en chans,.

    Vi kommer att få göra Icsi i höst och enligt den underbara läkaren har vi då chans att få barn.

    Kan utan tvekan säga att det är lättare att andas hemma nu, tack och lov för detta. Så nu hör jag hit till er. Förhoppningsvis kommer vi bara behöva vänta några eller ett par månader innan det är dags.

    Skriv gärna och berätta om era erfarenheter av ICSI.

    Stor kram till er!
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Vad glad jag blir för er skull!!! Hoppas verkligen att det kommer att funka för er. Vad händer nu då, kan inte gången när det gäller ICSI? Väntar ni bara på plats hos en klinik?

    Kram Cortexia.
  4. 2
    Vad glad jag blir för er skull!!! Hoppas verkligen att det kommer att funka för er. Vad händer nu då, kan inte gången när det gäller ICSI? Väntar ni bara på plats hos en klinik?

    Kram Cortexia.
  5. drömmer
    #3
    ÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHH vad jag är lycklig för eran skull så skönt-kan rikitg känna att det blev lite lite lättare att andas.
    Eftersom vårt "fel" liknar ert "fel", så har jag bara postiva saker att säga om ICSI, men det vet du ju redan
    varm varm kram till er och inte minst tumhållning på hööög nivå
    Vet du när ni ev kunde komma igång?
  6. 3
    ÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHH vad jag är lycklig för eran skull så skönt-kan rikitg känna att det blev lite lite lättare att andas.
    Eftersom vårt "fel" liknar ert "fel", så har jag bara postiva saker att säga om ICSI, men det vet du ju redan
    varm varm kram till er och inte minst tumhållning på hööög nivå
    Vet du när ni ev kunde komma igång?
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Härligt!

    Snart är det ju höst också! Hoppas verkligen det går vägen.

    Kram A
  8. 4
    Härligt! Snart är det ju höst också! Hoppas verkligen det går vägen.

    Kram A

Liknande trådar

  1. Nu har jag gått
    By Nilla* in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 18:52
  2. Hur vet man om man gått in ...
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 22:34
  3. Idag har vi gått & gått & gått
    By -Catharina- in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 20:47
  4. Idag har jag gått o gått o gått
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 11:09
  5. har ni gått ner allt som ni har gått..
    By Nini med Fredrik in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 18:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar