Hörseltest my ass!!!
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Hörseltest my ass!!!

    Idag hade vi tid på BVC, det stod hörseltest på kallelsen. Såhär gick den till:
    BVC-sköterskan: -Tycker du att han hör bra?
    Jag: -Jadå.

    Det var allt!!!!
  2. 1
    Hörseltest my ass!!! Idag hade vi tid på BVC, det stod hörseltest på kallelsen. Såhär gick den till:
    BVC-sköterskan: -Tycker du att han hör bra?
    Jag: -Jadå.

    Det var allt!!!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2010
    #2
    Hahaha, ursäkta, men vilket tillförlitligt test!! Lätt att vara BVC sköterska i det läget

    Men vi har inte heller gjort nåt test, frågade också om vi tycker hon lyssnar och vänder sig åt det håll ljudet kommer ifrån.
    När barnen blir lite större får de göra hörsel test på öra,näsa,hals avdelningen.
  4. 2
    Hahaha, ursäkta, men vilket tillförlitligt test!! Lätt att vara BVC sköterska i det läget

    Men vi har inte heller gjort nåt test, frågade också om vi tycker hon lyssnar och vänder sig åt det håll ljudet kommer ifrån.
    När barnen blir lite större får de göra hörsel test på öra,näsa,hals avdelningen.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Ähhhh...hoppas att du svarade
    -Vad sa Du !!??
  6. 3
    Ähhhh...hoppas att du svarade
    -Vad sa Du !!??
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Ja det gav ju mycket. Här kollas det inte förren de börjar i förskoleklass. Det man gör innan är hörselscreeningen på BB samt BOEL- testet.
  8. 4
    Ja det gav ju mycket. Här kollas det inte förren de börjar i förskoleklass. Det man gör innan är hörselscreeningen på BB samt BOEL- testet.
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Vi har gjort BOEL-testet, tror det var vid 8 månaderskollen....

    Jag tyckte min bvc-tant utförde det bra, hon distraherade honom innan hon ringde i pinglorna, så han kunde inte "lura testet" genom att följa pinglorna med blicken.
  10. 5
    Vi har gjort BOEL-testet, tror det var vid 8 månaderskollen....

    Jag tyckte min bvc-tant utförde det bra, hon distraherade honom innan hon ringde i pinglorna, så han kunde inte "lura testet" genom att följa pinglorna med blicken.
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Det frågade vår BVC sköterska oss också. Precis samma fråga.
    Elin född 030322 och Ester 091026
  12. 6
    Det frågade vår BVC sköterska oss också. Precis samma fråga.
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    På besök från jan-gruppen

    Konstigt och lite tramsigt! Vad det det enda ni gjorde på ert besök, i såa fall var det ju lite slöseri med er tid dessutom.
    Jag undrar om det är någon rest i från BOEL-testet?
    På vårt BVC har BOEL avskaffats, men motiveringen att BOEL inte hade någon vetenskaplig evidens.

    "BOEL-testet, Blick Orienterad Efter Ljud, är ett test som görs när barnet är mellan 7 och 10 månader gammalt för att få en uppfattning om barnets hörsel, ögonens ställning och rörelser och barnets kontaktförmåga med omvärlden.
    Genom att låta barnet se på en röd träpinne och lyssna på en liten bjällra kontrollerar man att barnet kan skifta sin uppmärksamhet från ett synintryck till ett hörselintryck."
    källa; http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2238
  14. 7
    På besök från jan-gruppen

    Konstigt och lite tramsigt! Vad det det enda ni gjorde på ert besök, i såa fall var det ju lite slöseri med er tid dessutom.
    Jag undrar om det är någon rest i från BOEL-testet?
    På vårt BVC har BOEL avskaffats, men motiveringen att BOEL inte hade någon vetenskaplig evidens.

    "BOEL-testet, Blick Orienterad Efter Ljud, är ett test som görs när barnet är mellan 7 och 10 månader gammalt för att få en uppfattning om barnets hörsel, ögonens ställning och rörelser och barnets kontaktförmåga med omvärlden.
    Genom att låta barnet se på en röd träpinne och lyssna på en liten bjällra kontrollerar man att barnet kan skifta sin uppmärksamhet från ett synintryck till ett hörselintryck."
    källa; http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2238
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    På vårt bvc har man valt att ha kvar BOEL- testet mest för att det är kul att ha något extra vid ett av undersökningstillfällena. Allt behöver man ju inte göra för att det inte har en vetenskaplig evidens!
  16. 8
    På vårt bvc har man valt att ha kvar BOEL- testet mest för att det är kul att ha något extra vid ett av undersökningstillfällena. Allt behöver man ju inte göra för att det inte har en vetenskaplig evidens!
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    Vägning och mätning oxå då som vanligt, så det var ju det jag fick ut av besöket:-)
    Ingen har sagt ett ord om BOEL hos oss.
  18. 9
    Vägning och mätning oxå då som vanligt, så det var ju det jag fick ut av besöket:-)
    Ingen har sagt ett ord om BOEL hos oss.

Liknande trådar

  1. hörseltest
    By vita bergen in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 15:07
  2. Hörseltest
    By Kakafoni in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 15:27
  3. Hörseltest ok.
    By Humla med tre in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 21:26
  4. Hörseltest
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 12:34
  5. Ang. hörseltest...
    By Milla m Matilda 04 & Ida 051027 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar