Ringde kliniken i morse
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Ringde kliniken i morse

    Ska göra ett ultraljud på tisdag nästa vecka för att se hur det ser ut om man ser nån äggblåsa. Sen invänta resultatet där för att få vidare instruktioner. Ska om allt ser ut som de ska sen börja med äl stickor och kolla och när jag får utslag hör jag av mig till kliniken igen för att sätta in ett embryo 5 dagar senare.
    Det spelade ingen roll om det nu blev på en lördag eller söndag sa läkaren, dom försöker alltid göra tillbaka sättningar ändå, även om de normalt inte har öppet på helgen. Det känns jätte bra, då kan iallafall inte nån "fel dag" förstöra
    Han pratade om att 2 av mina blastocyster är frusna tillsammans, jag undrade varför och han förklarade, men jag kan inte riktigt förstå ändå. Fick känslan av att det inte var toppen kvaltitet och att det var därför de fryste in dom tillsammans. Men jag vet faktiskt inte riktigt. Jag har 4 embryon i frysen, alla blastocyster, 2 odlade 5 dagar och 2 odlade 6 dagar. Men alla var likvärdiga och skulle sättas tillbaka på dag 5 efter äl. Han pratade om att ev sätta in båda av dom som var frysta tillsammans, antar därför att de borde vara av sämre kvalitet?! Vi skulle prata mer om det när vi närmar oss. Vill ju såklart inte slänga bort en om båda i samma strå klarar upptining. Men de sätter ju helst bara in 1 åt gången. Så vi får väl se vad som händer, blev liksom inte så mycket klokare.
    Det är så typiskt mig att frågorna alltid kommer när jag lagt på luren Men det känns som om vi kommer få mer information ju närmare vi kommer, så jag känner mig ganska lugn ändå

    Förlåt för ett lite virrigt meddelande, skyller på att klockan är mycket och jag just kommit hem från jobbet

    Kram på er alla
  2. 1
    Ringde kliniken i morse Ska göra ett ultraljud på tisdag nästa vecka för att se hur det ser ut om man ser nån äggblåsa. Sen invänta resultatet där för att få vidare instruktioner. Ska om allt ser ut som de ska sen börja med äl stickor och kolla och när jag får utslag hör jag av mig till kliniken igen för att sätta in ett embryo 5 dagar senare.
    Det spelade ingen roll om det nu blev på en lördag eller söndag sa läkaren, dom försöker alltid göra tillbaka sättningar ändå, även om de normalt inte har öppet på helgen. Det känns jätte bra, då kan iallafall inte nån "fel dag" förstöra
    Han pratade om att 2 av mina blastocyster är frusna tillsammans, jag undrade varför och han förklarade, men jag kan inte riktigt förstå ändå. Fick känslan av att det inte var toppen kvaltitet och att det var därför de fryste in dom tillsammans. Men jag vet faktiskt inte riktigt. Jag har 4 embryon i frysen, alla blastocyster, 2 odlade 5 dagar och 2 odlade 6 dagar. Men alla var likvärdiga och skulle sättas tillbaka på dag 5 efter äl. Han pratade om att ev sätta in båda av dom som var frysta tillsammans, antar därför att de borde vara av sämre kvalitet?! Vi skulle prata mer om det när vi närmar oss. Vill ju såklart inte slänga bort en om båda i samma strå klarar upptining. Men de sätter ju helst bara in 1 åt gången. Så vi får väl se vad som händer, blev liksom inte så mycket klokare.
    Det är så typiskt mig att frågorna alltid kommer när jag lagt på luren Men det känns som om vi kommer få mer information ju närmare vi kommer, så jag känner mig ganska lugn ändå

    Förlåt för ett lite virrigt meddelande, skyller på att klockan är mycket och jag just kommit hem från jobbet

    Kram på er alla
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    Ni är på g!

    Visst 17 kommer alltid frågorna efter. Skriv ner dom och ta med nästa gång. Låter spännande med två på en gång. Ser fram emot fortsättningen.

    Kram A
  4. 2
    Ni är på g! Visst 17 kommer alltid frågorna efter. Skriv ner dom och ta med nästa gång. Låter spännande med två på en gång. Ser fram emot fortsättningen.

    Kram A

Liknande trådar

  1. Vet ni vem som ringde mig 06.30 i morse?
    By Anna m V & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 07:12
  2. Ringde kliniken i dag!
    By akkis in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 21:36
  3. IVF-kliniken ringde idag!
    By lillawi in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:14
  4. Ringde MVC i morse
    By Novembermamma in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 16:01
  5. Ringde dagis i morse...
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 19:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar