Äntligen ett besked...
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Äntligen ett besked...

    ... om Lisas rygg. På tvåmånaders kollen såg man att Lisa är sne i ryggslutet. Så först en tid till en barnläkare, sen remiss till Astrid Lindgren neurokirurgi, sen tid för Magnetröntgen (som hon med nöd och näppe klarade utan narkos), sen har vi väntat å väntat... Idag ringde läkaren, de kan inte se några fel på Lisas rygg, förutom att skelettet är lite snett, mer ett skönhetsfel. Så operation slipper hon, och enligt honom kommer hon aldrig att få ont av detta. De enda som kommer se det är vi som föräldrar samt hennes framtida make (tihi).. Hoppas bara att det inte är något som hon blir mobbad för i framtiden, tänker på skolgympa och så... men det får vi ta då.. kanske lite onödigt att gå oroa sig för det så många år i förväg...

    A, känns så himla skönt att det "inte var någonting"...
  2. 1
    Äntligen ett besked... ... om Lisas rygg. På tvåmånaders kollen såg man att Lisa är sne i ryggslutet. Så först en tid till en barnläkare, sen remiss till Astrid Lindgren neurokirurgi, sen tid för Magnetröntgen (som hon med nöd och näppe klarade utan narkos), sen har vi väntat å väntat... Idag ringde läkaren, de kan inte se några fel på Lisas rygg, förutom att skelettet är lite snett, mer ett skönhetsfel. Så operation slipper hon, och enligt honom kommer hon aldrig att få ont av detta. De enda som kommer se det är vi som föräldrar samt hennes framtida make (tihi).. Hoppas bara att det inte är något som hon blir mobbad för i framtiden, tänker på skolgympa och så... men det får vi ta då.. kanske lite onödigt att gå oroa sig för det så många år i förväg...

    A, känns så himla skönt att det "inte var någonting"...
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Vad skönt att det är bra med Lisas rygg! Härligt besked! Och nej, oroa dig inte för skolgympan nu! =) Fast jag "vet" hur det är. Wilma ligger på ett öra så det blir vikt och står ut, och jag funderar på om hon kommer bli mobbad för sitt öra i skolan. Onödiga tankar =) Kram på er!
  4. 2
    Vad skönt att det är bra med Lisas rygg! Härligt besked! Och nej, oroa dig inte för skolgympan nu! =) Fast jag "vet" hur det är. Wilma ligger på ett öra så det blir vikt och står ut, och jag funderar på om hon kommer bli mobbad för sitt öra i skolan. Onödiga tankar =) Kram på er!
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Härligt att allt är ok!
  6. 3
    Härligt att allt är ok!
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Du kan väl köpa ett svettband till Wilma som hon kan sova med.. tihi, ne, skämt åsido, är väl många barn som sover så, men tycker inte man ser så många "vuxna" som går runt med utstående öron å i så fall kanske inte av den anledningen, så det måste väl gå tillbaka på något sätt.. eller? Ja finns ju en del att grubbla på...

    Såg nedan att du får sova bättre, va himla skönt, brukar tänka på dig de nätter som Lisa krånglar... är ju helt slut dagen efter, hur har du orkat? Kramis
  8. 4
    Du kan väl köpa ett svettband till Wilma som hon kan sova med.. tihi, ne, skämt åsido, är väl många barn som sover så, men tycker inte man ser så många "vuxna" som går runt med utstående öron å i så fall kanske inte av den anledningen, så det måste väl gå tillbaka på något sätt.. eller? Ja finns ju en del att grubbla på...

    Såg nedan att du får sova bättre, va himla skönt, brukar tänka på dig de nätter som Lisa krånglar... är ju helt slut dagen efter, hur har du orkat? Kramis
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
  10. 5
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Jippie, vilket härligt besked! Kan tänka mig att en stor sten föll från ditt bröst.
    Ang sned rygg och mobbning; en av mina bästa vänner har sned ryggrad (skolios heter det väl) och hon var en riktig killmagnet som ung Att hon hade/har sned rygg är det ingen som ser.
  12. 6
    Jippie, vilket härligt besked! Kan tänka mig att en stor sten föll från ditt bröst.
    Ang sned rygg och mobbning; en av mina bästa vänner har sned ryggrad (skolios heter det väl) och hon var en riktig killmagnet som ung Att hon hade/har sned rygg är det ingen som ser.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Vad skönt! Nu kan ni andas ut. Det kommer säkert att gå bra i skolan också!
  14. 7
    Vad skönt! Nu kan ni andas ut. Det kommer säkert att gå bra i skolan också!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Åh, vad skönt! Kan tänka mig att det släppte i bröstet. Grattis till lilla Lisa.
  16. 8
    Åh, vad skönt! Kan tänka mig att det släppte i bröstet. Grattis till lilla Lisa.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Härligt, så skönt att höra. Och oroa dig inte för framtida mobbning, ta problemen när dom kommer och framförallt OM.
  18. 9
    Härligt, så skönt att höra. Och oroa dig inte för framtida mobbning, ta problemen när dom kommer och framförallt OM.
  19. Medlem sedan
    Aug 2009
    #10
    Härligt med ett positivt besked!!!
  20. 10
    Härligt med ett positivt besked!!!

Liknande trådar

  1. Äntligen ett bra besked!
    By housewife in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 18:29
  2. Äntligen besked!
    By isha in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 21:42
  3. Äntligen besked!
    By isha in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 17:21
  4. Äntligen besked!!
    By indigobarn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 13:18
  5. Äntligen besked!!!
    By Lurpan in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 12:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar