En fråga till...
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    En fråga till...

    Hur länge får man vänta på IVF i Stockholm? Vad är "kraven"??

    Om man gör det privat, vad kostar det då??

    Tacksam för alla tips och råd jag bara kan få!!

    Tack snälla!!

    Kramar till er alla som väntar och hoppas
  2. 1
    En fråga till... Hur länge får man vänta på IVF i Stockholm? Vad är "kraven"??

    Om man gör det privat, vad kostar det då??

    Tacksam för alla tips och råd jag bara kan få!!

    Tack snälla!!

    Kramar till er alla som väntar och hoppas
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Vet inte alls hur väntetiden ser ut till landstingsfinansierade IVF i Stockholm, men jag tror att den kanske ligger på 2 år kanske, EFTER det att utredningen är klar. Rätta mig den som är bättre uppdaterad.
    Privata alternativ finns på St Göran, Sophiahemmet, Fertilitetscentrum och Carl Von Linne i Uppsala, där kanske väntetiden är några månader när man betalar ur egen ficka.
    Kolla de olika klinikerna själv för prisuppgifter, det kan skilja sig en del. Vet att CvL är billigare än Stockholmsklinikerna. Fertilitetscentrum gör numera även landstingsfinansierade IVF åt Huddinge om jag inte är helt ute och cyklar, men dessa IVF kommer man ju till via landstingets kö.

    Kraven för landstingsfinansierat IVF är väl att man inte ska ha några biologiska barn tillsammans med sin partner, och att man ska vara ofrivilligt barnlös (krävs att man har försökt ett tag) där infertilitetsutredning gjorts. Utredningen kan man också göra privat.
  4. 2
    Vet inte alls hur väntetiden ser ut till landstingsfinansierade IVF i Stockholm, men jag tror att den kanske ligger på 2 år kanske, EFTER det att utredningen är klar. Rätta mig den som är bättre uppdaterad.
    Privata alternativ finns på St Göran, Sophiahemmet, Fertilitetscentrum och Carl Von Linne i Uppsala, där kanske väntetiden är några månader när man betalar ur egen ficka.
    Kolla de olika klinikerna själv för prisuppgifter, det kan skilja sig en del. Vet att CvL är billigare än Stockholmsklinikerna. Fertilitetscentrum gör numera även landstingsfinansierade IVF åt Huddinge om jag inte är helt ute och cyklar, men dessa IVF kommer man ju till via landstingets kö.

    Kraven för landstingsfinansierat IVF är väl att man inte ska ha några biologiska barn tillsammans med sin partner, och att man ska vara ofrivilligt barnlös (krävs att man har försökt ett tag) där infertilitetsutredning gjorts. Utredningen kan man också göra privat.

Liknande trådar

  1. En till fråga till killar innan jag somn
    By mammatillfler in forum Sex & erotik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 08:00
  2. En till tand fråga till er alla...
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 16:27
  3. En till fråga till er med Reima tec-skor
    By Mica in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 07:54
  4. fråga till män (även på fråga pappo
    By undrar in forum Sex & erotik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 19:25
  5. En fråga till till alla pluggisar..
    By Elinas mamma in forum _0405 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 20:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar