Förklara hinnsvepning , Tack!
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Förklara hinnsvepning , Tack!

    Idag är jag på plus 1. Tråkigt värre och det känns som att det kommer bli många plusdagar
    Jag har läst från er andra om hinnsvepning och igångsättning.

    Hur går hinnsvepning till?
    Är det lätt att få igenom?
    Det känns som att det låter bättre än igångsättning.

    Är det så att sjukhusen gärna väntar tre veckor innan igångsättning? Eller har man någon egen vilja? Jag tycker att det känns otäckt att gå för länge över tiden. För barnets välmående sas.

    Tacksam för svar!
  2. 1
    Förklara hinnsvepning , Tack! Idag är jag på plus 1. Tråkigt värre och det känns som att det kommer bli många plusdagar
    Jag har läst från er andra om hinnsvepning och igångsättning.

    Hur går hinnsvepning till?
    Är det lätt att få igenom?
    Det känns som att det låter bättre än igångsättning.

    Är det så att sjukhusen gärna väntar tre veckor innan igångsättning? Eller har man någon egen vilja? Jag tycker att det känns otäckt att gå för länge över tiden. För barnets välmående sas.

    Tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Hmm..vet va du menar..är idag +6 dgr, och det e hur lugnt som helst i magen...
    Var hos BM idag...Jag har spytt mig igenom 7 månader, och är nu ganska trött å sliten... Fick en tid till en läkare imorgon, för att då kunna disskutera igångsättning och hinnsvepning...så imorgon kväll kan jag ge dig ett mer exakt svar på det hela..och även berätta hur svårt det var att få igenom nåt..
    Bor i skåne, kan ju i och för sig skilja sig från län till län.
  4. 2
    Hmm..vet va du menar..är idag +6 dgr, och det e hur lugnt som helst i magen...
    Var hos BM idag...Jag har spytt mig igenom 7 månader, och är nu ganska trött å sliten... Fick en tid till en läkare imorgon, för att då kunna disskutera igångsättning och hinnsvepning...så imorgon kväll kan jag ge dig ett mer exakt svar på det hela..och även berätta hur svårt det var att få igenom nåt..
    Bor i skåne, kan ju i och för sig skilja sig från län till län.
  5. Anonym
    #3
    Är inte hinnsvepning något som bm kan göra?
    Vet iaf att bm kan "pilla" lite där nere som kan köra igång det.... Kanske kan du höra med din bm?! lycka till!
  6. 3
    Är inte hinnsvepning något som bm kan göra?
    Vet iaf att bm kan "pilla" lite där nere som kan köra igång det.... Kanske kan du höra med din bm?! lycka till!
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Min BM vill inte göra det..hon vill helst inte pilla där nere alls p g av infektionsrisk säger hon...
  8. 4
    Min BM vill inte göra det..hon vill helst inte pilla där nere alls p g av infektionsrisk säger hon...
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Hur har det gått för dig hos läkaren idag?
  10. 5
    Hur har det gått för dig hos läkaren idag?
  11. Medlem sedan
    Nov 2009
    #6
    Jo..det gick ganska bra... Hon undersökte mig...och jag var "mogen"..öppen 1 cm...så det blev gjort en hinnsvepning, får se om det nu sätter fart på den lilla.
    Själva hinnsvepningen gjorde inte ont..kanske lite obehaglig, men inte mer än en gynundersökning. Efteråt fick jag en liten blödning (läkaren sa att det var normalt) och så har det varit mycket aktivitet i magen ikväll.
    Dock sa läkaren att man kan gå så långt som till v 42+4 innan man blir igångsatt...**pphuua** å det lät mindre kul, då jag e mycket mycket nöjd som det e nu..
  12. 6
    Jo..det gick ganska bra... Hon undersökte mig...och jag var "mogen"..öppen 1 cm...så det blev gjort en hinnsvepning, får se om det nu sätter fart på den lilla.
    Själva hinnsvepningen gjorde inte ont..kanske lite obehaglig, men inte mer än en gynundersökning. Efteråt fick jag en liten blödning (läkaren sa att det var normalt) och så har det varit mycket aktivitet i magen ikväll.
    Dock sa läkaren att man kan gå så långt som till v 42+4 innan man blir igångsatt...**pphuua** å det lät mindre kul, då jag e mycket mycket nöjd som det e nu..
  13. Medlem sedan
    Jan 2010
    #7
    Meddela gärna hur det går för dig.
  14. 7
    Meddela gärna hur det går för dig.
  15. Medlem sedan
    Nov 2009
    #8
    Ska jag göra...tills idag, har det inte hänt ett dugg..
    Lite mer ont i ryggen och nedre delen av magen, som menssmärta...men inga regelbundna värkar eller så..
    Hur går det själv??
  16. 8
    Ska jag göra...tills idag, har det inte hänt ett dugg..
    Lite mer ont i ryggen och nedre delen av magen, som menssmärta...men inga regelbundna värkar eller så..
    Hur går det själv??
  17. Medlem sedan
    Jan 2010
    #9
    + 3 idag. Var hos b-m idag. Hade äggvita i urinen men blodtryck bra och ingen svullnad. Hade hemsk huvudvärk i förrgår. Men det får jag då och då. Ska tillbaka mån morgon för nytt urinprov. Och får jag huvudvärk i helgen ska jag ringa förlossningen.
    Jag frågade om hinnsvepning som hon kallade hinnsprängning.
    Men då var man tvungen att ha starka skäl så det känns inte som att det går att få lätt.
    Tycker nu att det är jobbigt. Känner mig väldigt känslig och lätt till tårar. Höll på att börja gråta hos b-m när hon sa hur fina hon tycker gravida är. känner mig inte fin utan bara otymplig. Ska bli skönt när man kan böja sig igen utan problem!!
  18. 9
    + 3 idag. Var hos b-m idag. Hade äggvita i urinen men blodtryck bra och ingen svullnad. Hade hemsk huvudvärk i förrgår. Men det får jag då och då. Ska tillbaka mån morgon för nytt urinprov. Och får jag huvudvärk i helgen ska jag ringa förlossningen.
    Jag frågade om hinnsvepning som hon kallade hinnsprängning.
    Men då var man tvungen att ha starka skäl så det känns inte som att det går att få lätt.
    Tycker nu att det är jobbigt. Känner mig väldigt känslig och lätt till tårar. Höll på att börja gråta hos b-m när hon sa hur fina hon tycker gravida är. känner mig inte fin utan bara otymplig. Ska bli skönt när man kan böja sig igen utan problem!!
  19. Medlem sedan
    Nov 2009
    #10
    Jag har haft spår av äggvita 2 ggr + 0,3 vid ett tillfälle.. Fick då komma tillbax dagen efter med morgon urin, som inte visa nåt. Har bra blodtryck, så ingen åtgärd för det.
    Verkar var olika det där med hinnsvepning och när/om dom vill göra det..men dom vill nog generellt undvika att pilla där nere p g av infektionsrisk och att dom vill att man kommer igång av sig själv..
    Vet precis va du menar med att vilja gråta..vara känslig..otymplig osv.. E så less på va gravid...
  20. 10
    Jag har haft spår av äggvita 2 ggr + 0,3 vid ett tillfälle.. Fick då komma tillbax dagen efter med morgon urin, som inte visa nåt. Har bra blodtryck, så ingen åtgärd för det.
    Verkar var olika det där med hinnsvepning och när/om dom vill göra det..men dom vill nog generellt undvika att pilla där nere p g av infektionsrisk och att dom vill att man kommer igång av sig själv..
    Vet precis va du menar med att vilja gråta..vara känslig..otymplig osv.. E så less på va gravid...

Liknande trådar

  1. Det här med Hinnsvepning
    By saneline in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 10:25
  2. Förklara för mig tack !
    By fredde39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 07:04
  3. Förklara detta för mig tack!
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 12:02
  4. Förklara skillnaden tack!
    By Ingen alls in forum Ordet är fritt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 20:53
  5. förklara förkortningar tack
    By anonymt namn in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 18:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar