Medisinsk abort i v.8-9?
Abort
  1. Sad
    #1

    Medisinsk abort i v.8-9?

    Hej,

    Är det någon som har gjort en medicinsk abort i vecka 8-9? Jag har för några år sedan gjort en medicinsk abort i vecka 5+4 och det gjorde inte så ont.
    Nu är jag gravid igen (trots kopparspiral kan jag kanske tillägga) och tvekar om man pallar en medicinsk abort i vecka 8 (ev.9 som är sista veckan)?

    Någon som har gått igenom medicinsk abort i de veckor jag nämner och som kan råda mig lite... min tanke var att göra det hemma, men det kanske man inte fixar?

    Usch... jag trodde att man var "säker" med spiralen... :-(
  2. 1
    Medisinsk abort i v.8-9? Hej,

    Är det någon som har gjort en medicinsk abort i vecka 8-9? Jag har för några år sedan gjort en medicinsk abort i vecka 5+4 och det gjorde inte så ont.
    Nu är jag gravid igen (trots kopparspiral kan jag kanske tillägga) och tvekar om man pallar en medicinsk abort i vecka 8 (ev.9 som är sista veckan)?

    Någon som har gått igenom medicinsk abort i de veckor jag nämner och som kan råda mig lite... min tanke var att göra det hemma, men det kanske man inte fixar?

    Usch... jag trodde att man var "säker" med spiralen... :-(
  3. Arbetat på Gynavd.
    #2
    en tidig abort som detta bör fungera på samma sätt som den du gjorde här om året. Bäst är dock att stanna på sjukhuset några timmar då det i dem flesta fallen är risk för stor blödning. Ingen vet hur fort det kommer gå och hur mycket individen blöder men är du på sjukhus så kan du ju få olika smärtlindring, samtal och stöd under förloppet!
    Trist att din spiral inte fungerade helt! Lycka till!
  4. 2
    en tidig abort som detta bör fungera på samma sätt som den du gjorde här om året. Bäst är dock att stanna på sjukhuset några timmar då det i dem flesta fallen är risk för stor blödning. Ingen vet hur fort det kommer gå och hur mycket individen blöder men är du på sjukhus så kan du ju få olika smärtlindring, samtal och stöd under förloppet!
    Trist att din spiral inte fungerade helt! Lycka till!

Liknande trådar

  1. sen abort
    By Black Lady in forum Abort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 13:39
  2. Abort?
    By anonymt namn in forum Sorg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 17:34
  3. abort
    By Mitzie in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 20:15
  4. Abort
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 17:30
  5. Abort eller inte abort...
    By Velar-maja in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar