vilka kanondroppar mot kolik
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    vilka kanondroppar mot kolik

    vi har nu inhandlat droppar från finland mot hermans kolik och det tömmer verkligen luften ur honom. Kassatanten på ICA tycker nog väldigt synd om mig, häromdan gick jag med kräk i huvet, idag ännu värre, Herman och jag skulle handla på ICA , jag hade ammat han innan och han hade fått sina mycket effektiva droppar. vi tassar runt i affären, han hängandes i babybjörns bärsele, kommer fram till kassan, och Herman släpper världens prutt, det lät verkligen som en vuxen karl hade pruttat, kassatanten tittar genant på mig och sa bara hoppsan, hon trodde väl att det var jag, betalade och helt plötsligt känner jag något varmt genom byxorna, tanten i kassan säger lite tyst det rinner gul bajs på dej, väl hemma när jag börjar klä av mig ser jag att både herman och jag är i bajs från topp till tå
  2. 1
    vilka kanondroppar mot kolik vi har nu inhandlat droppar från finland mot hermans kolik och det tömmer verkligen luften ur honom. Kassatanten på ICA tycker nog väldigt synd om mig, häromdan gick jag med kräk i huvet, idag ännu värre, Herman och jag skulle handla på ICA , jag hade ammat han innan och han hade fått sina mycket effektiva droppar. vi tassar runt i affären, han hängandes i babybjörns bärsele, kommer fram till kassan, och Herman släpper världens prutt, det lät verkligen som en vuxen karl hade pruttat, kassatanten tittar genant på mig och sa bara hoppsan, hon trodde väl att det var jag, betalade och helt plötsligt känner jag något varmt genom byxorna, tanten i kassan säger lite tyst det rinner gul bajs på dej, väl hemma när jag börjar klä av mig ser jag att både herman och jag är i bajs från topp till tå
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Hahaha åh stackars er! Men det var ändå lite kul o läsa måste jag säga, fick mig ett gott skratt! Skönt att du har hittat såna bra droppar för hans mage!
  4. 2
    Hahaha åh stackars er! Men det var ändå lite kul o läsa måste jag säga, fick mig ett gott skratt! Skönt att du har hittat såna bra droppar för hans mage!
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Åh! Vad är det för droppar? Vad heter dom och vars har du köpt dom? Finns dom att köpa i sverige eller är det bara att hoppa in i bilen och köra upp mot gränsen?

    Dominic har skrikit 4-8 timmar per dag nu dom senaste veckorna, och nu har jag flyttat hem igen och är helt ensam, håller på att bli knäpp när han bara skriker och inget hjälper. Börjar känna mig desperat.
  6. 3
    Åh! Vad är det för droppar? Vad heter dom och vars har du köpt dom? Finns dom att köpa i sverige eller är det bara att hoppa in i bilen och köra upp mot gränsen?

    Dominic har skrikit 4-8 timmar per dag nu dom senaste veckorna, och nu har jag flyttat hem igen och är helt ensam, håller på att bli knäpp när han bara skriker och inget hjälper. Börjar känna mig desperat.
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Åh! Vad är det för droppar? Vad heter dom och vars har du köpt dom? Finns dom att köpa i sverige eller är det bara att hoppa in i bilen och köra upp mot gränsen?

    Dominic har skrikit 4-8 timmar per dag nu dom senaste veckorna, och nu har jag flyttat hem igen och är helt ensam, håller på att bli knäpp när han bara skriker och inget hjälper. Börjar känna mig desperat.
    tyvärr finns det bara att köpa på apoteket på finska sidan men de är kanon. de heter cuplaton och är receptfria. De ges före varje amning och hjälper barnet att rapa, prutta ut luftet de har sugit i sig vid maten. mycket effektiva...Herman skrek lik dominic men har minskat avsevärt sen vi startade med dropparna.
  8. 4
    Åh! Vad är det för droppar? Vad heter dom och vars har du köpt dom? Finns dom att köpa i sverige eller är det bara att hoppa in i bilen och köra upp mot gränsen?

    Dominic har skrikit 4-8 timmar per dag nu dom senaste veckorna, och nu har jag flyttat hem igen och är helt ensam, håller på att bli knäpp när han bara skriker och inget hjälper. Börjar känna mig desperat.
    tyvärr finns det bara att köpa på apoteket på finska sidan men de är kanon. de heter cuplaton och är receptfria. De ges före varje amning och hjälper barnet att rapa, prutta ut luftet de har sugit i sig vid maten. mycket effektiva...Herman skrek lik dominic men har minskat avsevärt sen vi startade med dropparna.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Nu har du säkert mer bråttom än så men om du inte fixat några droppar och fortfarande vill ha om 2 veckor så ska jag förmodligen till happis/torneå då. Vi ska över på finska sidan och köpa kuomaskor och jag kan säkert hitta ett apotek också.

    Då behöver du iaf bara köra till Luleå (eller så kan jag posta)
  10. 5
    Nu har du säkert mer bråttom än så men om du inte fixat några droppar och fortfarande vill ha om 2 veckor så ska jag förmodligen till happis/torneå då. Vi ska över på finska sidan och köpa kuomaskor och jag kan säkert hitta ett apotek också.

    Då behöver du iaf bara köra till Luleå (eller så kan jag posta)
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Cuplaton och Minifom är samma sak, båda innehåller den aktiva substansen dimetikon. Så du borde få exakt samma effekt av Minifomdroppar, som finns receptfritt på Apoteket.
  12. 6
    Cuplaton och Minifom är samma sak, båda innehåller den aktiva substansen dimetikon. Så du borde få exakt samma effekt av Minifomdroppar, som finns receptfritt på Apoteket.
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Forts... Är du ensam med Dominic, utan möjlighet till avlastning? Jag höll på att drivas till vansinne när mina tvillingar var små och den ena hade kolik och skrek oavbrutet. Jag blev nästan deprimerad och det var tur att vi hade möjlighet att få hjälp en stund då och då så att jag fick komma ut och andas ibland.

    Om det är så, är det mycket viktigare att fixa hjälp till dig än att fixa droppar till Dominic! Min erfarenhet av Minifom är att det har ganska dålig effekt, men det är såklart värt att pröva. Pröva också Sempers magdroppar som ges en gång om dagen samt att ta bort all mölk ur din kost - det är det som har haft effekt hemma hos oss.

    Lycka till, kram!
  14. 7
    Forts... Är du ensam med Dominic, utan möjlighet till avlastning? Jag höll på att drivas till vansinne när mina tvillingar var små och den ena hade kolik och skrek oavbrutet. Jag blev nästan deprimerad och det var tur att vi hade möjlighet att få hjälp en stund då och då så att jag fick komma ut och andas ibland.

    Om det är så, är det mycket viktigare att fixa hjälp till dig än att fixa droppar till Dominic! Min erfarenhet av Minifom är att det har ganska dålig effekt, men det är såklart värt att pröva. Pröva också Sempers magdroppar som ges en gång om dagen samt att ta bort all mölk ur din kost - det är det som har haft effekt hemma hos oss.

    Lycka till, kram!
  15. Medlem sedan
    Jan 2010
    #8
    Cuplaton och Minifom är samma sak, båda innehåller den aktiva substansen dimetikon. Så du borde få exakt samma effekt av Minifomdroppar, som finns receptfritt på Apoteket.
    minifom funkade inte på herman så någon skillnad är det på dropparna...
  16. 8
    Cuplaton och Minifom är samma sak, båda innehåller den aktiva substansen dimetikon. Så du borde få exakt samma effekt av Minifomdroppar, som finns receptfritt på Apoteket.
    minifom funkade inte på herman så någon skillnad är det på dropparna...
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    cuplaton ser ut att vara 3 ggr så starkt med 300 mg/ml mot minifoms 100 mg/ml.

    Så i teorin borde de funka likvärdigt om du tar 3 ggr så mycket minifom som cuplaton.

    http://www.vapautavatsasi.fi/p30224-cuplaton.html

    http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
  18. 9
    cuplaton ser ut att vara 3 ggr så starkt med 300 mg/ml mot minifoms 100 mg/ml.

    Så i teorin borde de funka likvärdigt om du tar 3 ggr så mycket minifom som cuplaton.

    http://www.vapautavatsasi.fi/p30224-cuplaton.html

    http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Cuplaton är starkare per ml, men man tar bara 4 droppar innan varje måltid till skillnad mot Minifom som man tar 10 droppar av. Så doseringen är likvärdig redan, inte dubbel.

    Jag skulle nog inte dubbla minifomen utan att ha pratat med läkare först....
  20. 10
    Cuplaton är starkare per ml, men man tar bara 4 droppar innan varje måltid till skillnad mot Minifom som man tar 10 droppar av. Så doseringen är likvärdig redan, inte dubbel.

    Jag skulle nog inte dubbla minifomen utan att ha pratat med läkare först....
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11
    Det går in princip inte att överdosera Minifom. Det enda medlet gör är att sätta ned ytspänningen i luftbubblorna, så att bubblorna blir mindre. Inga biverkningar är kända. Däremot är det inte alla kolikbarn som blir bättre av Minifom.

    Doktor Karin
  22. 11
    Det går in princip inte att överdosera Minifom. Det enda medlet gör är att sätta ned ytspänningen i luftbubblorna, så att bubblorna blir mindre. Inga biverkningar är kända. Däremot är det inte alla kolikbarn som blir bättre av Minifom.

    Doktor Karin
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    Nej jag vet, det var inte överdosering jag menade egentligen Mer att man bör prata med läkare eftersom fungerar inte den dosen minifom är det ingen idé att öka antal droppar väl? Det ger inte bättre effekt för att man höjer. Så då får man se över andra alternativ.. eller fungerar dubbel dos ibland?
  24. 12
    Nej jag vet, det var inte överdosering jag menade egentligen Mer att man bör prata med läkare eftersom fungerar inte den dosen minifom är det ingen idé att öka antal droppar väl? Det ger inte bättre effekt för att man höjer. Så då får man se över andra alternativ.. eller fungerar dubbel dos ibland?
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13
    Tja, om Cuplaton funkade bättre än Minifom på Hermans mage så borde det vara värt att öka minifomdoseringen.
  26. 13
    Tja, om Cuplaton funkade bättre än Minifom på Hermans mage så borde det vara värt att öka minifomdoseringen.
  27. Medlem sedan
    Nov 2008
    #14
    Svarar på allting här:

    Ja, jag är helt ensam. Har en kompis som bor nära, men vill inte belasta henne med ett kolikbarn vareviga dag.

    Jag har provar minifom ända upp till 30 droppar - knappt något resultat.

    Kör på Sempers magdroppar just nu och har märkt en liiiten skillnad, men han skriker ändå flera timmar per dag.

    Har tagit bort all mjölk ur kosten (är laktosintolerant, så det var inte så stort steg)

    Äter inget godis eller starkt kryddad mat eller lök eller annat sånt.

    Har börjat ge lite ersättning (Sempers Lemolac) och sedan dess har han fått några skrikfria timmar per dag, men vi pratar fortfarande om fyra-åtta timmar skrik.

    Tack och lov skriker ha på dagarna, mellan 23.00 och 07.00 är han nöjd och sover, för det mesta.
  28. 14
    Svarar på allting här:

    Ja, jag är helt ensam. Har en kompis som bor nära, men vill inte belasta henne med ett kolikbarn vareviga dag.

    Jag har provar minifom ända upp till 30 droppar - knappt något resultat.

    Kör på Sempers magdroppar just nu och har märkt en liiiten skillnad, men han skriker ändå flera timmar per dag.

    Har tagit bort all mjölk ur kosten (är laktosintolerant, så det var inte så stort steg)

    Äter inget godis eller starkt kryddad mat eller lök eller annat sånt.

    Har börjat ge lite ersättning (Sempers Lemolac) och sedan dess har han fått några skrikfria timmar per dag, men vi pratar fortfarande om fyra-åtta timmar skrik.

    Tack och lov skriker ha på dagarna, mellan 23.00 och 07.00 är han nöjd och sover, för det mesta.
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15
    Men du, det hjälper ju inte att du äter mjölfritt själv om han äter lemolac för då kommer ju mjölkproteinet den vägen (fast nu verkar det ju snarare göra saken bättre än sämre i ditt fall)

    Hoppas verkligen det löser sig för dig, det är pest när barnen skriker.
  30. 15
    Men du, det hjälper ju inte att du äter mjölfritt själv om han äter lemolac för då kommer ju mjölkproteinet den vägen (fast nu verkar det ju snarare göra saken bättre än sämre i ditt fall)

    Hoppas verkligen det löser sig för dig, det är pest när barnen skriker.

Liknande trådar

  1. Kolik?
    By mammatillm in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 12:24
  2. Kolik!
    By cillan2 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 16:56
  3. koli kolik kolik
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 15:55
  4. !!! KOLIK !!!
    By Kråkan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 10:27
  5. Kolik
    By Tsarbabe in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 19:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar