Tjejer, dags för en enkät va?
_1102 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Tjejer, dags för en enkät va?

    Det tycker jag i alla fall!

    - Vilken vecka är du i?
    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    -Hur gamla är syskonen?
    - Var bor du?
    - Hur gammal är du då?
    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    - Syns magen?
    - Hur mår du idag?
    - Främsta graviditetssymptomet?
    - Köpt något till bebisen än?
    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
  2. 1
    Tjejer, dags för en enkät va? Det tycker jag i alla fall!

    - Vilken vecka är du i?
    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    -Hur gamla är syskonen?
    - Var bor du?
    - Hur gammal är du då?
    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    - Syns magen?
    - Hur mår du idag?
    - Främsta graviditetssymptomet?
    - Köpt något till bebisen än?
    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Äsch, jag svarar själv, så vi kommer igång lite!
    (Inte märks det väl att jag har lite långtråkigt? :P )

    - Vilken vecka är du i?
    15+6, så imorgon går jag in i vecka 17!

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    Andra! Helt sjukt ju, att jag ska få ett barn till.

    -Hur gamla är syskonen?
    Han är 18 månader om 12 dagar.

    - Var bor du?
    I en trea i söderförort till Stockholm.

    - Hur gammal är du då?
    24 år men fyller 25 i oktober.

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Jag pluggar till socionom. Denna höst gör jag praktik på en ungdomsmottagning.

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    I princip alla vet.

    - Syns magen?
    Ja, den är ingen jätte men nog putar det.

    - Hur mår du idag?
    Jag mår illa, precis som alla andra dagar. Och så är jag trött och imorse hade jag en rejäl hudvudvärk. Men på det hela mår jag ändå väldigt bra.

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Att bebisen sparkar! Då kan inte ens jag tvivla på att det är någon därinne.

    - Köpt något till bebisen än?
    Nej. Efter ultraljudet gör vi precis som med sonen, åker raka vägen till affären och köper en första outfit från PoP.

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Den 13/9 och ja, det ska vi!

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Det ska bli kul, och väldigt spännande. Framför allt att se hur mycket den skiljer sig/liknar förlossningen med sonen. Enligt min bm kommer den gå ännu snabbare.

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Jag ser mest fram emot när sparkar och rörelser är ännu tydligare och man kan kommunicera med bebben där inne. Sjunga en sång och den rör sig, trycka på magen och den trycker tillbaka! Så underbar känsla! Jag ser minst fram emot att oroa mig över bebisens väl och ve och så minns jag det som att det efter vecka 30 var ganska obekvämt att sitta, ligga, stå, gå och.. ja.. det mesta var ganska jobbigt. Och då gick jag ändå bara till v 36....

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    Så svårt! Tror det är lättare att gissa efter vecka 30, då har jag hunnit känna av kroppen lite mer. Men jag chansar på att den här bebisen också har bråttom ut, men inte lika bråttom som sonen. BF är 10/2 men jag tror på 2/2 och klockan 9:15. Tror inte på någon bjässe.. hm 3200 gram och 49 cm.
  4. 2
    Äsch, jag svarar själv, så vi kommer igång lite!
    (Inte märks det väl att jag har lite långtråkigt? :P )

    - Vilken vecka är du i?
    15+6, så imorgon går jag in i vecka 17!

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    Andra! Helt sjukt ju, att jag ska få ett barn till.

    -Hur gamla är syskonen?
    Han är 18 månader om 12 dagar.

    - Var bor du?
    I en trea i söderförort till Stockholm.

    - Hur gammal är du då?
    24 år men fyller 25 i oktober.

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Jag pluggar till socionom. Denna höst gör jag praktik på en ungdomsmottagning.

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    I princip alla vet.

    - Syns magen?
    Ja, den är ingen jätte men nog putar det.

    - Hur mår du idag?
    Jag mår illa, precis som alla andra dagar. Och så är jag trött och imorse hade jag en rejäl hudvudvärk. Men på det hela mår jag ändå väldigt bra.

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Att bebisen sparkar! Då kan inte ens jag tvivla på att det är någon därinne.

    - Köpt något till bebisen än?
    Nej. Efter ultraljudet gör vi precis som med sonen, åker raka vägen till affären och köper en första outfit från PoP.

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Den 13/9 och ja, det ska vi!

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Det ska bli kul, och väldigt spännande. Framför allt att se hur mycket den skiljer sig/liknar förlossningen med sonen. Enligt min bm kommer den gå ännu snabbare.

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Jag ser mest fram emot när sparkar och rörelser är ännu tydligare och man kan kommunicera med bebben där inne. Sjunga en sång och den rör sig, trycka på magen och den trycker tillbaka! Så underbar känsla! Jag ser minst fram emot att oroa mig över bebisens väl och ve och så minns jag det som att det efter vecka 30 var ganska obekvämt att sitta, ligga, stå, gå och.. ja.. det mesta var ganska jobbigt. Och då gick jag ändå bara till v 36....

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    Så svårt! Tror det är lättare att gissa efter vecka 30, då har jag hunnit känna av kroppen lite mer. Men jag chansar på att den här bebisen också har bråttom ut, men inte lika bråttom som sonen. BF är 10/2 men jag tror på 2/2 och klockan 9:15. Tror inte på någon bjässe.. hm 3200 gram och 49 cm.
  5. åte
    #3
    - Vilken vecka är du i?
    *V.18

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    *Detta blir nr fyra!

    -Hur gamla är syskonen?
    *9, 6½, 1½

    - Var bor du?
    *Strax utanför stockholm city

    - Hur gammal är du då?
    *31 år

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    *Fortfarande mammaledig, fast bara i en vecka till!

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    *En del vänner vet, familjen vet inte ännu!

    - Syns magen?
    *Nja, gick i bikini förra veckan utan att bli upptäckt. Ser mest ut som att jag ätit lite för mycket. Men jag känner att midjan börjar suddas ut

    - Hur mår du idag?
    *Rätt bra!

    - Främsta graviditetssymptomet?
    *Illamående och trötthet

    - Köpt något till bebisen än?
    *Nej eller jo, ett par byxor faktiskt hi hi

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    *Nästa fredag och ja, kollar nog.

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    *Måste få epidural denna gång!

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    *Krämpor och olidlig klåda som sist....

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    *23/1, kl 23,30. Väger 2.6 och är 47 cm lång.
  6. 3
    - Vilken vecka är du i?
    *V.18

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    *Detta blir nr fyra!

    -Hur gamla är syskonen?
    *9, 6½, 1½

    - Var bor du?
    *Strax utanför stockholm city

    - Hur gammal är du då?
    *31 år

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    *Fortfarande mammaledig, fast bara i en vecka till!

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    *En del vänner vet, familjen vet inte ännu!

    - Syns magen?
    *Nja, gick i bikini förra veckan utan att bli upptäckt. Ser mest ut som att jag ätit lite för mycket. Men jag känner att midjan börjar suddas ut

    - Hur mår du idag?
    *Rätt bra!

    - Främsta graviditetssymptomet?
    *Illamående och trötthet

    - Köpt något till bebisen än?
    *Nej eller jo, ett par byxor faktiskt hi hi

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    *Nästa fredag och ja, kollar nog.

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    *Måste få epidural denna gång!

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    *Krämpor och olidlig klåda som sist....

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    *23/1, kl 23,30. Väger 2.6 och är 47 cm lång.
  7. åte
    #4
    MEN fy på mig, glömde ju svara på den viktigaste frågan, nämligen vad jag ser MEST fram emot med graviditeten? (Snacka om att vara negativ och bara skriva det jag minst ser fram emot )
    *Ser först och främst fram emot ul nästa vecka, ska bli så spännade att få reda på vem som bor i magen, längtar också efter mer rejäla små sparkar! Att få berätta för syskonen som kommer att bli så glada! Helt enkelt att få lära känna det lilla livet därinne
  8. 4
    MEN fy på mig, glömde ju svara på den viktigaste frågan, nämligen vad jag ser MEST fram emot med graviditeten? (Snacka om att vara negativ och bara skriva det jag minst ser fram emot )
    *Ser först och främst fram emot ul nästa vecka, ska bli så spännade att få reda på vem som bor i magen, längtar också efter mer rejäla små sparkar! Att få berätta för syskonen som kommer att bli så glada! Helt enkelt att få lära känna det lilla livet därinne
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Kul!

    - Vilken vecka är du i?
    18+6

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    Första

    -Hur gamla är syskonen?
    -

    - Var bor du?
    Uppsala

    - Hur gammal är du då?
    26

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Pluggar till gymnasielärare, matte+naturkunskap.

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    De flesta vet nog nu.

    - Syns magen?
    Jag tycker den synts från midsommar ungefär... Enligt andra beror det på vad jag har på mig och om man tittar efter den. Vissa kläder börjar iaf sitta tajt nu.

    - Hur mår du idag?
    Riktigt bra. Senaste veckan har varit väldigt bra rent fysiskt jämfört med tidigare (det var inte så illa då heller, men ändå) och nu har jag precis skrivit en släpande omtenta, skööönt.

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Har varit väldigt trött. Men det är mer spännande med grejer jag aldrig tänkt på skulle kunna hända, som att min kroppstemperatur stigit och jag har ett mycket tunnare täcke nu, eller att jag varit i stort sett immun mot myggbett hela sommaren. Det allra bästa är de tillfällen då den buffar lite på mig, fortfarande inte tydligt, men häftigt!

    - Köpt något till bebisen än?
    Nej.

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Var på förra veckan, men de tyckte den var för liten, flyttade fram bf-datum och jag ska dit igen på tisdag. Kommer antagligen fråga om kön då, nyfiken =)

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Uj, det är svårt. Jag avvaktar tills det närmar sig mer.

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Tydligare sparkar och sedan att få träffa bebisen förstås. En bebismage känner jag verkligen både och inför, längtar efter att det ska synas ordentligt, samtidigt som jag redan nu kan tycka att jag inte har något att sätta på mig.

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    Fått för mig att jag kommer gå över tiden och att den (han om jag ska ta en vild gissning) kommer vara stor. Så vi säger väl 8 februari kanske, och han väger 4500 och är 55 cm lång. Uj uj, sicken klump jag ska klämma ut, men det kommer det vara värt =)
  10. 5
    Kul!

    - Vilken vecka är du i?
    18+6

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    Första

    -Hur gamla är syskonen?
    -

    - Var bor du?
    Uppsala

    - Hur gammal är du då?
    26

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Pluggar till gymnasielärare, matte+naturkunskap.

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    De flesta vet nog nu.

    - Syns magen?
    Jag tycker den synts från midsommar ungefär... Enligt andra beror det på vad jag har på mig och om man tittar efter den. Vissa kläder börjar iaf sitta tajt nu.

    - Hur mår du idag?
    Riktigt bra. Senaste veckan har varit väldigt bra rent fysiskt jämfört med tidigare (det var inte så illa då heller, men ändå) och nu har jag precis skrivit en släpande omtenta, skööönt.

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Har varit väldigt trött. Men det är mer spännande med grejer jag aldrig tänkt på skulle kunna hända, som att min kroppstemperatur stigit och jag har ett mycket tunnare täcke nu, eller att jag varit i stort sett immun mot myggbett hela sommaren. Det allra bästa är de tillfällen då den buffar lite på mig, fortfarande inte tydligt, men häftigt!

    - Köpt något till bebisen än?
    Nej.

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Var på förra veckan, men de tyckte den var för liten, flyttade fram bf-datum och jag ska dit igen på tisdag. Kommer antagligen fråga om kön då, nyfiken =)

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Uj, det är svårt. Jag avvaktar tills det närmar sig mer.

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Tydligare sparkar och sedan att få träffa bebisen förstås. En bebismage känner jag verkligen både och inför, längtar efter att det ska synas ordentligt, samtidigt som jag redan nu kan tycka att jag inte har något att sätta på mig.

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    Fått för mig att jag kommer gå över tiden och att den (han om jag ska ta en vild gissning) kommer vara stor. Så vi säger väl 8 februari kanske, och han väger 4500 och är 55 cm lång. Uj uj, sicken klump jag ska klämma ut, men det kommer det vara värt =)
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Vilken vecka är du i?
    * 15 (14+3)

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    *Första

    -Hur gamla är syskonen?
    -

    - Var bor du?
    *Falun
    - Hur gammal är du då?
    *21

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    *Som servitris

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    *Ja, dom flesta vet. Alla nära och alla på jobbet vet.

    - Syns magen?
    *Ja, nog börjar det puta lite =)

    - Hur mår du idag?
    *Känner mig lite överkörd efter gårdagens arbetspass, men det går nog över.

    - Främsta graviditetssymptomet?
    *Trött och lite nedstämd. Har inte lust med någonting, och känner mig som världens sämsta flickvän som inte orkar göra någonting.

    - Köpt något till bebisen än?
    *Nej, det blir efter UL

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    *Den 27 september är det dags =) Och ja, vi är alldeles för nyfikna för att inte fråga vad det är för pyre där inne =)

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    *Så långt har jag inte tänkt än, tar det som det kommer tror jag.

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    *Att få börja känna sparkar, och så naturligtvis att det resulterar i en liten bebis =)
    Minst ser jag fram emot att få mer problem med ryggen som redan spökar. Antar att det kommer mera...

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    *Oj, vad svårt! Tror nog på den 26 februari, runt 22,40, att den väger 3700 och är 49 cm lång =P
  12. 6
    Vilken vecka är du i?
    * 15 (14+3)

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    *Första

    -Hur gamla är syskonen?
    -

    - Var bor du?
    *Falun
    - Hur gammal är du då?
    *21

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    *Som servitris

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    *Ja, dom flesta vet. Alla nära och alla på jobbet vet.

    - Syns magen?
    *Ja, nog börjar det puta lite =)

    - Hur mår du idag?
    *Känner mig lite överkörd efter gårdagens arbetspass, men det går nog över.

    - Främsta graviditetssymptomet?
    *Trött och lite nedstämd. Har inte lust med någonting, och känner mig som världens sämsta flickvän som inte orkar göra någonting.

    - Köpt något till bebisen än?
    *Nej, det blir efter UL

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    *Den 27 september är det dags =) Och ja, vi är alldeles för nyfikna för att inte fråga vad det är för pyre där inne =)

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    *Så långt har jag inte tänkt än, tar det som det kommer tror jag.

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    *Att få börja känna sparkar, och så naturligtvis att det resulterar i en liten bebis =)
    Minst ser jag fram emot att få mer problem med ryggen som redan spökar. Antar att det kommer mera...

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    *Oj, vad svårt! Tror nog på den 26 februari, runt 22,40, att den väger 3700 och är 49 cm lång =P
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    Sivan svarar...

    - Vilken vecka är du i?
    15/16-någonting.

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    Andra.

    -Hur gamla är syskonen?
    Hon är drygt 4.

    - Var bor du?
    Umeå.

    - Hur gammal är du då?
    38.

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Jobbar på universitetet som lektor/forskare.

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    Jepp.

    - Syns magen?
    Jepp.

    - Hur mår du idag?
    Okej. Katastrofala blodvärden och trött, men det är jag van vid.

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Oj, det minns jag knappt. Sannolikt illamående.

    - Köpt något till bebisen än?
    Nej.

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Om drygt två veckor. Har dock varit på två andra UL. Vi kommer att fråga om kön på RUL:et, men jag tror inte att de kommer att svara.

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Jag hoppas att den kommer att bli som den förra (då jag snittades och det gick fin fint).

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Det jag gillar mest är att känna hur bebisen rör sig. I övrigt tycker jag att det mesta är varierande grader av pest och pina

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    Jag gissar att jag blir snittad c:a 5 dagar innan BF. H*n kommer att väga 2900 gram och vara 48 cm lång - dvs lite större och längre än storasyster (då jag tror att jag får gå några dagar extra pga av att hon var så pass liten när hon föddes).
  14. 7
    Sivan svarar... - Vilken vecka är du i?
    15/16-någonting.

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    Andra.

    -Hur gamla är syskonen?
    Hon är drygt 4.

    - Var bor du?
    Umeå.

    - Hur gammal är du då?
    38.

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Jobbar på universitetet som lektor/forskare.

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    Jepp.

    - Syns magen?
    Jepp.

    - Hur mår du idag?
    Okej. Katastrofala blodvärden och trött, men det är jag van vid.

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Oj, det minns jag knappt. Sannolikt illamående.

    - Köpt något till bebisen än?
    Nej.

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Om drygt två veckor. Har dock varit på två andra UL. Vi kommer att fråga om kön på RUL:et, men jag tror inte att de kommer att svara.

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Jag hoppas att den kommer att bli som den förra (då jag snittades och det gick fin fint).

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Det jag gillar mest är att känna hur bebisen rör sig. I övrigt tycker jag att det mesta är varierande grader av pest och pina

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    Jag gissar att jag blir snittad c:a 5 dagar innan BF. H*n kommer att väga 2900 gram och vara 48 cm lång - dvs lite större och längre än storasyster (då jag tror att jag får gå några dagar extra pga av att hon var så pass liten när hon föddes).
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Vad kul att läsa era andras tankar och gissningar = ) ...här kommer mina då

    - Vilken vecka är du i?
    (bf 5/2) ...vad blir det ? v.16??

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    2:a

    -Hur gamla är syskonen?
    Min dotter är född i dec 06

    - Var bor du?
    I Malmö

    - Hur gammal är du då?
    28

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Pluggar till förskolelärare och lärare

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    Ja de flesta vet nu

    - Syns magen?
    Tycker det fullkomligt exploderat den senaste veckan men det beror nogpå all skit jag ätit...ser tyvärr inte riktigt gravid ut ...mer pluffsig = (

    - Hur mår du idag?
    Jo tack, ganska fint

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Är nog illamåendet och att känslorna förstärks åt alla håll..tröttheten inte att förglömma, kan tyvärr inte välja

    - Köpt något till bebisen än?
    Njae...eller ja en ammningskudde, snuttefilt och dregelhaklapp i barbapappa motiv

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Har varit på ett rul, men det visade sig att jag var felberäknad några veckor så nu ska jag igen den 9 sept = )

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Hua...hoppas på att minnas mer denna gång, inte samma intensitat som sist kanske

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    MEST ...att känna rörelser och mysa med bebis och dela upplevelsen med min dotter och man
    MINST ...krämpor å så förlossningen

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd! Oj...ja jag hoppas inte att den går i systers ftspår (6 dgr över, 4610g, 54 cm) men en gissning får väl bli... 7 feb, 4200g och 54 cm
  16. 8
    Vad kul att läsa era andras tankar och gissningar = ) ...här kommer mina då

    - Vilken vecka är du i?
    (bf 5/2) ...vad blir det ? v.16??

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    2:a

    -Hur gamla är syskonen?
    Min dotter är född i dec 06

    - Var bor du?
    I Malmö

    - Hur gammal är du då?
    28

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Pluggar till förskolelärare och lärare

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    Ja de flesta vet nu

    - Syns magen?
    Tycker det fullkomligt exploderat den senaste veckan men det beror nogpå all skit jag ätit...ser tyvärr inte riktigt gravid ut ...mer pluffsig = (

    - Hur mår du idag?
    Jo tack, ganska fint

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Är nog illamåendet och att känslorna förstärks åt alla håll..tröttheten inte att förglömma, kan tyvärr inte välja

    - Köpt något till bebisen än?
    Njae...eller ja en ammningskudde, snuttefilt och dregelhaklapp i barbapappa motiv

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Har varit på ett rul, men det visade sig att jag var felberäknad några veckor så nu ska jag igen den 9 sept = )

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Hua...hoppas på att minnas mer denna gång, inte samma intensitat som sist kanske

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    MEST ...att känna rörelser och mysa med bebis och dela upplevelsen med min dotter och man
    MINST ...krämpor å så förlossningen

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd! Oj...ja jag hoppas inte att den går i systers ftspår (6 dgr över, 4610g, 54 cm) men en gissning får väl bli... 7 feb, 4200g och 54 cm
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Vad kul att läsa era andras tankar och gissningar = ) ...här kommer mina då

    - Vilken vecka är du i?
    (bf 5/2) ...vad blir det ? v.16??

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    2:a

    -Hur gamla är syskonen?
    Min dotter är född i dec 06

    - Var bor du?
    I Malmö

    - Hur gammal är du då?
    28

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Pluggar till förskolelärare och lärare

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    Ja de flesta vet nu

    - Syns magen?
    Tycker det fullkomligt exploderat den senaste veckan men det beror nogpå all skit jag ätit...ser tyvärr inte riktigt gravid ut ...mer pluffsig = (

    - Hur mår du idag?
    Jo tack, ganska fint

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Är nog illamåendet och att känslorna förstärks åt alla håll..tröttheten inte att förglömma, kan tyvärr inte välja

    - Köpt något till bebisen än?
    Njae...eller ja en ammningskudde, snuttefilt och dregelhaklapp i barbapappa motiv

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Har varit på ett rul, men det visade sig att jag var felberäknad några veckor så nu ska jag igen den 9 sept = )

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Hua...hoppas på att minnas mer denna gång, inte samma intensitat som sist kanske

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    MEST ...att känna rörelser och mysa med bebis och dela upplevelsen med min dotter och man
    MINST ...krämpor å så förlossningen

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd! Oj...ja jag hoppas inte att den går i systers ftspår (6 dgr över, 4610g, 54 cm) men en gissning får väl bli... 7 feb, 4200g och 54 cm
  18. 9
    Vad kul att läsa era andras tankar och gissningar = ) ...här kommer mina då

    - Vilken vecka är du i?
    (bf 5/2) ...vad blir det ? v.16??

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    2:a

    -Hur gamla är syskonen?
    Min dotter är född i dec 06

    - Var bor du?
    I Malmö

    - Hur gammal är du då?
    28

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Pluggar till förskolelärare och lärare

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    Ja de flesta vet nu

    - Syns magen?
    Tycker det fullkomligt exploderat den senaste veckan men det beror nogpå all skit jag ätit...ser tyvärr inte riktigt gravid ut ...mer pluffsig = (

    - Hur mår du idag?
    Jo tack, ganska fint

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Är nog illamåendet och att känslorna förstärks åt alla håll..tröttheten inte att förglömma, kan tyvärr inte välja

    - Köpt något till bebisen än?
    Njae...eller ja en ammningskudde, snuttefilt och dregelhaklapp i barbapappa motiv

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    Har varit på ett rul, men det visade sig att jag var felberäknad några veckor så nu ska jag igen den 9 sept = )

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Hua...hoppas på att minnas mer denna gång, inte samma intensitat som sist kanske

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    MEST ...att känna rörelser och mysa med bebis och dela upplevelsen med min dotter och man
    MINST ...krämpor å så förlossningen

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd! Oj...ja jag hoppas inte att den går i systers ftspår (6 dgr över, 4610g, 54 cm) men en gissning får väl bli... 7 feb, 4200g och 54 cm
  19. Medlem sedan
    Jul 2008
    #10

    Kul!

    - Vilken vecka är du i?
    Vecka 15 (14+5)

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    Tredje barnet!

    -Hur gamla är syskonen?
    5,5 år och 3,5 år

    - Var bor du?
    Hemligt

    - Hur gammal är du då?
    30 år

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Hemligt det med

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    På jobbet var alla nu, likaså på dagis men min familj å släkt vet NADA! Hans familj vet.

    - Syns magen?
    Oh, ja... Särskilt om jag har mammakläder på mig vilket blir i stort sett jämt numera.

    - Hur mår du idag?
    Bra!

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Magen faktiskt!

    - Köpt något till bebisen än?
    Nä, blir nog efter RUL den 1/10 i v 19+4...

    - När är RUL och ska du reda på kön?
    Se ovan Ja vi vill jättegärna veta könet!

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Hoppas att den går fort men inte för fort... Hoppas att jag hinner få spinalbedövning denna gång eftersom jag bara haft lustgas med de andra. Ville ha det förra ggn med men pga snabbt förlopp och hotande syrebrist så hanns och vågades det ej ges. Hoppas få föda i mer "naturlig" ställning och inte gynposition som krävts med de andra...

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Med själva graviditeten bara...? Eller inkl barnet som ju är resultatet? Om det är det sistnämnda så är ju det man ser mest fram emot själva bebisen såklart! Annars så ser jag fram emot sparkarna och megamagen (såå mysigt ju!) Minst så är det den hemska smärtan under förlossningen.....

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd! [/QUOTE]
    Bebisen kommer den 17.e februari vid 11-tiden på förmiddagen, väger 3300 g och är 49 cm lång. En flicka tror jag...
  20. 10
    Kul! - Vilken vecka är du i?
    Vecka 15 (14+5)

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    Tredje barnet!

    -Hur gamla är syskonen?
    5,5 år och 3,5 år

    - Var bor du?
    Hemligt

    - Hur gammal är du då?
    30 år

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    Hemligt det med

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    På jobbet var alla nu, likaså på dagis men min familj å släkt vet NADA! Hans familj vet.

    - Syns magen?
    Oh, ja... Särskilt om jag har mammakläder på mig vilket blir i stort sett jämt numera.

    - Hur mår du idag?
    Bra!

    - Främsta graviditetssymptomet?
    Magen faktiskt!

    - Köpt något till bebisen än?
    Nä, blir nog efter RUL den 1/10 i v 19+4...

    - När är RUL och ska du reda på kön?
    Se ovan Ja vi vill jättegärna veta könet!

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    Hoppas att den går fort men inte för fort... Hoppas att jag hinner få spinalbedövning denna gång eftersom jag bara haft lustgas med de andra. Ville ha det förra ggn med men pga snabbt förlopp och hotande syrebrist så hanns och vågades det ej ges. Hoppas få föda i mer "naturlig" ställning och inte gynposition som krävts med de andra...

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Med själva graviditeten bara...? Eller inkl barnet som ju är resultatet? Om det är det sistnämnda så är ju det man ser mest fram emot själva bebisen såklart! Annars så ser jag fram emot sparkarna och megamagen (såå mysigt ju!) Minst så är det den hemska smärtan under förlossningen.....

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd! [/QUOTE]
    Bebisen kommer den 17.e februari vid 11-tiden på förmiddagen, väger 3300 g och är 49 cm lång. En flicka tror jag...
  21. Bebis i feb..
    #11
    - Vilken vecka är du i? 14+1 så v15 är nyss påbörjad.
    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv? Andra
    -Hur gamla är syskonen? Hon blir två i november.
    - Var bor du? Jämtland
    - Hur gammal är du då? 26
    .- Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?) Socionom
    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning? Bara de närmaste.
    - Syns magen? Ja när jag är naken men den syns inte för de som inte vet nåt, ser mest lite smårund ut.
    - Hur mår du idag? Bra
    - Främsta graviditetssymptomet? Morgonillamåendet och brösten som är stora och hårda.
    - Köpt något till bebisen än? Nej
    - När är RUL och ska du ta reda på kön? Slutet av september skulle jag tro men har inte fått tid. Ska inte ta reda på kön.
    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning: Jag hoppas att det inte går för fort, har långt till sjukhuset.
    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Jag ser fram emot sparkarna men ser väl kanske inte fram emot att ha ont och sådär.
    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    Jag tror den kommer på kvällen den 28 februari och längd ca 52 cm och drygt 4 kg.
  22. 11
    - Vilken vecka är du i? 14+1 så v15 är nyss påbörjad.
    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv? Andra
    -Hur gamla är syskonen? Hon blir två i november.
    - Var bor du? Jämtland
    - Hur gammal är du då? 26
    .- Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?) Socionom
    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning? Bara de närmaste.
    - Syns magen? Ja när jag är naken men den syns inte för de som inte vet nåt, ser mest lite smårund ut.
    - Hur mår du idag? Bra
    - Främsta graviditetssymptomet? Morgonillamåendet och brösten som är stora och hårda.
    - Köpt något till bebisen än? Nej
    - När är RUL och ska du ta reda på kön? Slutet av september skulle jag tro men har inte fått tid. Ska inte ta reda på kön.
    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning: Jag hoppas att det inte går för fort, har långt till sjukhuset.
    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    Jag ser fram emot sparkarna men ser väl kanske inte fram emot att ha ont och sådär.
    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    Jag tror den kommer på kvällen den 28 februari och längd ca 52 cm och drygt 4 kg.
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    Helt otroligt att du kan gå i bikini utan att bli avslöjad! Eftersom att jag VET att du inte är något träningsfreak är min enda slutsats att du måste ha fötts vältränad!
  24. 12
    Helt otroligt att du kan gå i bikini utan att bli avslöjad! Eftersom att jag VET att du inte är något träningsfreak är min enda slutsats att du måste ha fötts vältränad!
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13
    Immun mot myggbett, säger du! Jag avundas dig! Jag är lite lätt allergisk mot myggbett och nu i somras är det som att jag smakat och doftat extra gott för jag har fått klia mig konstant.

    Och du. Att kläderna inte passar är ju världens bästa anledning till att gå och shoppa!
  26. 13
    Immun mot myggbett, säger du! Jag avundas dig! Jag är lite lätt allergisk mot myggbett och nu i somras är det som att jag smakat och doftat extra gott för jag har fått klia mig konstant.

    Och du. Att kläderna inte passar är ju världens bästa anledning till att gå och shoppa!
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14
    Det är helt normalt att vara trött och nedstämd, i synnerhet om man som du har ont i ryggen. Jag är inte heller världens bästa flickvän när jag är gravid men samtidigt bär man faktiskt sin killes barn, man har rätt att komma undan med lite extra!
  28. 14
    Det är helt normalt att vara trött och nedstämd, i synnerhet om man som du har ont i ryggen. Jag är inte heller världens bästa flickvän när jag är gravid men samtidigt bär man faktiskt sin killes barn, man har rätt att komma undan med lite extra!
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15
    Är det järnbrist du har? Låter jobbigt att vara så trött i alla fall. Och små bebisar är inte heller så kul, jag hoppas också på en tjockis denna gång!
  30. 15
    Är det järnbrist du har? Låter jobbigt att vara så trött i alla fall. Och små bebisar är inte heller så kul, jag hoppas också på en tjockis denna gång!
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16
    Oj! 4610 gram bebis är mycket bebis! Förstår att du hoppas på något aningen mindre den här gången. Ska bli himla kul att se sen om någon av ens gissningar stämmer in. När jag gissade inför sonen så hade jag så otroligt fel på allt, antar att det helt enkelt är omöjligt att veta innan!
  32. 16
    Oj! 4610 gram bebis är mycket bebis! Förstår att du hoppas på något aningen mindre den här gången. Ska bli himla kul att se sen om någon av ens gissningar stämmer in. När jag gissade inför sonen så hade jag så otroligt fel på allt, antar att det helt enkelt är omöjligt att veta innan!
  33. Medlem sedan
    May 2003
    #17
    Ja visst är det kul! Både att få skriva lite om sig själv men också att få läsa om er andra! Du var ju lite hemlig men skönt att höra att du mår bra!
  34. 17
    Ja visst är det kul! Både att få skriva lite om sig själv men också att få läsa om er andra! Du var ju lite hemlig men skönt att höra att du mår bra!
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18
    Jobbigt att ha långt till sjukhuset, det måste vara lite stressande! Antar att det är något jag som storstadsbo är bortskämd med, fast det är ju förstås ingen garanti för att man hinner in. Ibland kan det ju gå otroligt snabbt har man hört!
  36. 18
    Jobbigt att ha långt till sjukhuset, det måste vara lite stressande! Antar att det är något jag som storstadsbo är bortskämd med, fast det är ju förstås ingen garanti för att man hinner in. Ibland kan det ju gå otroligt snabbt har man hört!
  37. Medlem sedan
    Oct 2005
    #19

    Ja

    ...fast järnbristen är eg inte beroende av graviditeten.

    Någon "tjockis" tror jag inte att det kommer att bli - men lite större kan den här bebisen gärna gå bli Storasyster vägde c:a 2500 gram och det var ingen fara med henne, men framförallt barnmorskan är lite stressad av detta.
  38. 19
    Ja ...fast järnbristen är eg inte beroende av graviditeten.

    Någon "tjockis" tror jag inte att det kommer att bli - men lite större kan den här bebisen gärna gå bli Storasyster vägde c:a 2500 gram och det var ingen fara med henne, men framförallt barnmorskan är lite stressad av detta.
  39. Medlem sedan
    Jun 2010
    #20
    Här kommer mina svar...


    - Vilken vecka är du i?
    * 15+5

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    * tredje

    -Hur gamla är syskonen?
    * Bastian är 9 och Vincent 4

    - Var bor du?
    * Katrineholm

    - Hur gammal är du då?
    * 30

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    * Personlig assistent åt en 2-åring.

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    * Ja, de flesta vet nog nu.

    - Syns magen?
    * Ja, det gör den.

    - Hur mår du idag?
    * Förkyld, trött och ont i ryggen

    - Främsta graviditetssymptomet?
    * Illamående, trötthet och magen som syns

    - Köpt något till bebisen än?
    * Nej, väntar till efter UL

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    * Den 6/9 och vi vill gärna veta kön.

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    * Ser mest framemot det, men är lite nervös för att vi inte ska hinna in. Förra förlossningen tog 2 timmar från första värken.

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    * Mest ser jag fram emot sparkarna och magen, minst tröttheten och besväret med att sova.

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    * Jag gissar på den 16/2 kl 03.30 (bf 15/2).
    3650 g och 50 cm
  40. 20
    Här kommer mina svar...


    - Vilken vecka är du i?
    * 15+5

    - Vänta du först, andra, tredje, fjärde osv?
    * tredje

    -Hur gamla är syskonen?
    * Bastian är 9 och Vincent 4

    - Var bor du?
    * Katrineholm

    - Hur gammal är du då?
    * 30

    - Vad gör du när du inte ligger och klappar magen? (Läs: Vad jobbar du med?)
    * Personlig assistent åt en 2-åring.

    - Vet släkt och vänner om att det väntas tillökning?
    * Ja, de flesta vet nog nu.

    - Syns magen?
    * Ja, det gör den.

    - Hur mår du idag?
    * Förkyld, trött och ont i ryggen

    - Främsta graviditetssymptomet?
    * Illamående, trötthet och magen som syns

    - Köpt något till bebisen än?
    * Nej, väntar till efter UL

    - När är RUL och ska du ta reda på kön?
    * Den 6/9 och vi vill gärna veta kön.

    - Skriv ner en kort tanke om kommande förlossning:
    * Ser mest framemot det, men är lite nervös för att vi inte ska hinna in. Förra förlossningen tog 2 timmar från första värken.

    - Vad ser du MEST och MINST fram emot med graviditeten?
    * Mest ser jag fram emot sparkarna och magen, minst tröttheten och besväret med att sova.

    - Och så avslutar vi med en vild gissning: när kommer bebisen och hur stor är den? Datum och tid, vikt och längd!
    * Jag gissar på den 16/2 kl 03.30 (bf 15/2).
    3650 g och 50 cm
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkät dags tjejer
    By Tess&Adrian in forum _0705 Majbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 06:04
  2. Kom igen tjejer enkät dax!!!
    By Geo75 in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 11:27
  3. Nä tjejer nu tar vi en enkät!
    By hyrbil in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 07:55
  4. Hallå tjejer! (enkät)
    By Daddy Cool in forum Sex & erotik
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 21:34
  5. Nu tjejer är det dags
    By Marie med Isak-02 och bf 12/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 08:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar