Bråk = tidig förlossning
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Bråk = tidig förlossning

    Vad tror ni?
    Jag och min sambo har bråkt idag och han är fortfarande sur på mig.
    Jag har gråtit en massa och nu är jag orolig över att jag ska föda för tidigt för att min upprördhet och mitt gråtande ska sätta igång värkarna.
    Vi bråkade mer än någonsin när jag väntade killarna så detta var bara småtjaffs jämfört med hur det har varit.
    Jag tror inte men vill inte att vatten och värkar ska gå och jag kommer skylla på min sambo för det är han som jämt startar de här bråken.
    Vilket gör att jag måste gå och hämta barnen på dagis/fritids och eftersom äldste sonen cyklar så fick jag bära hans cykel 2 våningar.
    Bor i ett hus utan hiss så...annars brukr sambon hämta äldste sonen och bära upp den.
    Tror ni att vårt bråk med tillhörande att jag grät en del och var upprörd samt att jag sen bar upp hans cykel.
    Min sambo är annars världens snällaste men han är värsta latoxen och det går inte att städa utan han sitter hellre vid datorn.
    Jag känner att jag kommer föda för tidigt om jag måste göra allt här hemma.
    Idag kom sängen upp utan madrass än så länge men hjälpte han till?
    Nej inte det minsta:-(
    Även denna gången så satte jag upp spjälsängen själv.
    Jag vet inte vad jag vill med detta inlägget...men jag vill inte föda för tidigt pga bråk och tunga lyft.
    Vad tror ni kan sånt fär sätta igång förlossningen?
    Barnen tittar på Wall:E på tv 1000 family och jag ska in och plocka undan i sovrummet.
    Nu i veckan ska det köpas Fy spray.
    Ha en bra fredag.
    Louise med Maximilian 0307 och Xander 0512 och Izabella Lamia 1011
  2. 1
    Bråk = tidig förlossning Vad tror ni?
    Jag och min sambo har bråkt idag och han är fortfarande sur på mig.
    Jag har gråtit en massa och nu är jag orolig över att jag ska föda för tidigt för att min upprördhet och mitt gråtande ska sätta igång värkarna.
    Vi bråkade mer än någonsin när jag väntade killarna så detta var bara småtjaffs jämfört med hur det har varit.
    Jag tror inte men vill inte att vatten och värkar ska gå och jag kommer skylla på min sambo för det är han som jämt startar de här bråken.
    Vilket gör att jag måste gå och hämta barnen på dagis/fritids och eftersom äldste sonen cyklar så fick jag bära hans cykel 2 våningar.
    Bor i ett hus utan hiss så...annars brukr sambon hämta äldste sonen och bära upp den.
    Tror ni att vårt bråk med tillhörande att jag grät en del och var upprörd samt att jag sen bar upp hans cykel.
    Min sambo är annars världens snällaste men han är värsta latoxen och det går inte att städa utan han sitter hellre vid datorn.
    Jag känner att jag kommer föda för tidigt om jag måste göra allt här hemma.
    Idag kom sängen upp utan madrass än så länge men hjälpte han till?
    Nej inte det minsta:-(
    Även denna gången så satte jag upp spjälsängen själv.
    Jag vet inte vad jag vill med detta inlägget...men jag vill inte föda för tidigt pga bråk och tunga lyft.
    Vad tror ni kan sånt fär sätta igång förlossningen?
    Barnen tittar på Wall:E på tv 1000 family och jag ska in och plocka undan i sovrummet.
    Nu i veckan ska det köpas Fy spray.
    Ha en bra fredag.
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2

    Bråk=ohälsa för alla

    Hej,
    Din situation låter så bekant.

    Under min första, men framför under min andra graviditet, bråkade jag och min man mycket. De starka känslorna och gråten oroade mig också, och jag undrade ofta om det skulle råka sätta igång förlossningen.
    Men det gjorde de inte. Båda pojkarna tog sin lilla tid, v 42 och v 40.

    Dock är det inte bra för barnet i magen att du går runt och är ledsen mycket. Det har visat sig att fostren och bebisarna känner av mammas skiftningar i humöret, inte abra via hjörtslag, andning och ljudet av gråt men också av de hormoner som utlöses i dig och som barnet tar del av. En del menar att detta kan påverka barnets utveckling och personlighet senare i livet.

    Hur som helst så råder jag dig till att verkligen reda ut situationen med din man. De barn ni redan har märker dessutom av små små detaljer och känslan i luften och inte heller de mår bra av att ni irriterar er på varandra eller bråkar.

    För min del blev det hela än värre av att mina starka hormoner i samband med våra gräl gjorde att jag blev deprimerad under graviditeten, vilket tog än hårdare på vår relation och familj.

    Hade vi verkligen tagit tag i problemen innan så hade vi kanske inte varit skiljda idag...

    Ta hand om varandra, ni utanför och innanför magen.
    Kram
  4. 2
    Bråk=ohälsa för alla Hej,
    Din situation låter så bekant.

    Under min första, men framför under min andra graviditet, bråkade jag och min man mycket. De starka känslorna och gråten oroade mig också, och jag undrade ofta om det skulle råka sätta igång förlossningen.
    Men det gjorde de inte. Båda pojkarna tog sin lilla tid, v 42 och v 40.

    Dock är det inte bra för barnet i magen att du går runt och är ledsen mycket. Det har visat sig att fostren och bebisarna känner av mammas skiftningar i humöret, inte abra via hjörtslag, andning och ljudet av gråt men också av de hormoner som utlöses i dig och som barnet tar del av. En del menar att detta kan påverka barnets utveckling och personlighet senare i livet.

    Hur som helst så råder jag dig till att verkligen reda ut situationen med din man. De barn ni redan har märker dessutom av små små detaljer och känslan i luften och inte heller de mår bra av att ni irriterar er på varandra eller bråkar.

    För min del blev det hela än värre av att mina starka hormoner i samband med våra gräl gjorde att jag blev deprimerad under graviditeten, vilket tog än hårdare på vår relation och familj.

    Hade vi verkligen tagit tag i problemen innan så hade vi kanske inte varit skiljda idag...

    Ta hand om varandra, ni utanför och innanför magen.
    Kram
  5. Anonym
    #3
    Vilken jobbig situation du har. KRAM på dig! Om bebben inte är redo att komma ut tror jag inte den gör det ändå men som förregående inlägg skrev så är inte bråk och att du mår dåligt bra för någon.

    Ta hand om dig o magen o försök att ignorera honom. Tyvärr kan vi inte ändra på andra bara hur vi reagerar på dem. Låter som en klyscha men om han inte kan få dig att må bra just nu så strunta i honom och fokusera på dig själv. Gör ett ordentligt försök att reda ut allt med din man. Om det inte funkar så be någon annan om den hjälp du behöver.

    KRAM o ta hand om dig!!!
  6. 3
    Vilken jobbig situation du har. KRAM på dig! Om bebben inte är redo att komma ut tror jag inte den gör det ändå men som förregående inlägg skrev så är inte bråk och att du mår dåligt bra för någon.

    Ta hand om dig o magen o försök att ignorera honom. Tyvärr kan vi inte ändra på andra bara hur vi reagerar på dem. Låter som en klyscha men om han inte kan få dig att må bra just nu så strunta i honom och fokusera på dig själv. Gör ett ordentligt försök att reda ut allt med din man. Om det inte funkar så be någon annan om den hjälp du behöver.

    KRAM o ta hand om dig!!!

Liknande trådar

  1. För tidig spontan förlossning
    By malinelisabeth in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-28, 21:56
  2. Tidig morgon tidig kväll.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 06:47
  3. Tidig kväll-tidig morgon?
    By scoutman in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 12:55
  4. Bråk bråk och åter bråk
    By Il_Capitana in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 10:57
  5. bra förlossning- åka hem tidig
    By Isabella o Alva in forum Förlossning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar