Han vill inte gå till skolan - Sidan 2
Skolbarn
  1. Anonym (TS)
    #21
    Jo jag vet att det kan vara så att den ena dominerar och den andra följer, det har jag hört om. De här killarna bråkar inte med andra (vad jag vet) utan drar sig undan och leker med varandra. Båda två är rätt blyga och osäkra.
  2. 21
    Jo jag vet att det kan vara så att den ena dominerar och den andra följer, det har jag hört om. De här killarna bråkar inte med andra (vad jag vet) utan drar sig undan och leker med varandra. Båda två är rätt blyga och osäkra.
  3. Anonym (TS)
    #22
    Så kan det helt säkert vara, att föräldrar inte förstår.

    Förra året fick vi höra att de ville sära på det här paret för att de skulle komma in i den övriga gruppen. Det var faktiskt det enda skälet de angav. Att de bara leker med varandra. Det tyckte vi också var en bra ide men vi var tydliga med att säga att det inte fick ske till vilket pris som helst då dessa killar är rätt osäkra och lite rädda för andra tuffare killar. Vi vill att de ska få känna sig trygga med varandra och ha det som en "bas" för att sedan söka sig utåt.

    En mycket stor del av klassen kommer från samma dagisgrupp och de är väldigt starka och dominerande. En del föräldrar där har till och med bett om att få sära på den gruppen för att få det lite lugnare. Det har man inte gjort. Märkligt tycker jag.

    Men som sagt jag är inte helt säker på att det är just särandet på barnen som är roten till problemet här.
  4. 22
    Så kan det helt säkert vara, att föräldrar inte förstår.

    Förra året fick vi höra att de ville sära på det här paret för att de skulle komma in i den övriga gruppen. Det var faktiskt det enda skälet de angav. Att de bara leker med varandra. Det tyckte vi också var en bra ide men vi var tydliga med att säga att det inte fick ske till vilket pris som helst då dessa killar är rätt osäkra och lite rädda för andra tuffare killar. Vi vill att de ska få känna sig trygga med varandra och ha det som en "bas" för att sedan söka sig utåt.

    En mycket stor del av klassen kommer från samma dagisgrupp och de är väldigt starka och dominerande. En del föräldrar där har till och med bett om att få sära på den gruppen för att få det lite lugnare. Det har man inte gjort. Märkligt tycker jag.

    Men som sagt jag är inte helt säker på att det är just särandet på barnen som är roten till problemet här.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Vill inte gå till skolan
    By Anonym xx in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 14:06
  2. Dottern vill inte gå till skolan
    By Anna Sjalv Tredje in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 23:20
  3. Vill inte till skolan
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 09:23
  4. Vill inte gå till skolan
    By lilly1 in forum Skolbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 16:50
  5. Vill inte gå till skolan
    By astrid13 in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar