Tredje bebisen här! Förlossningen.
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2009
    #1

    Tredje bebisen här! Förlossningen.

    I förmiddags föddes Bella, 3180g och 50cm. 5 dagar före bf. Stannar ändå gärna här i septembergruppen om jag får då jag ju följt er alla 9 månader redan.
    Nu ligger vi på patienthotellet och snusar bebis. Allt är bara mys-mys!

    Här kommer min förlossningberättelse om någon är nyfiken och orkar läsa:

    I och med mitt besök på förlossningen igår då de kollade upp min blödning var jag lite orolig att något skulle hända under natten. Så min mamma kom över på kvällen och skulle sova hos oss för att kunna passa sonen om vi behövde sticka under natten. Men inget hände innan vi gick och lade oss så det kändes lugnt och helt onödigt vi ringt henne. Men under natten kommer lite värkar så smått. Jag är uppe och vankar mellan 4.00-5.30 och klockar värkarna till 4-5minuter emellan. Men de är inte speciellt kraftiga. Lägger mig i sängen och direkt avtar de till 8-10 minuter så jag somnar lite till och från. Det fortsätter till morgonen. Sambon är jättenervös och ringer förlossningen kl 7. De lämnar helt beslutet till oss när vi vill åka in, vi får komma men kan också vänta. Svårt beslut.
    Vid 8.30 är det 4.5 min emellan igen och vi bestämmer oss för att åka in.

    Skrivs in kl 9 och sätts att mäta kurvor i 30-40 minuter. Allt lunkar på ganska försiktigt. Vid 10 görs undersökning och jag är öppen 6cm och utplånad livmodertapp. Värkarna blir då sakteliga starkare och längre.
    BM vill sedan försöka få kurva på hjärtljuden igen men lyckas inte hitta mätbara värden på magen. Hon undersöker igen och jag är då fullt öppen och hon beslutar att ta hinnorna för att kunna sätta mätning på bebisens huvud.
    Hjärtljuden visar att bebis är stressad och pressad eftersom allt gått så fort så vips är de 4 personer i rummet och de forcerar på allt och peppar mig att snabbt krysta för kung och fosterland. 13 minuter efter att de tagit hinnorna, kl 10:52 föds Bella.

    Förlossningen blev egentligen inte riktigt som jag planerat/önskat. Men det spelar ingen roll alls känner jag. Förutsättningarna förändrades och allt gjordes för barnets bästa och det är det viktiga. Det var en riktig pärs då hon föddes helt utan någon smärtlindring. Men jag fick enormt stöd från barnmorskorna som fick mig att känna mig som en superkvinna!

    Kramar till er alla!
    *Bamse 08-08-08* *Bella 10-08-29*
  2. 1
    Tredje bebisen här! Förlossningen. I förmiddags föddes Bella, 3180g och 50cm. 5 dagar före bf. Stannar ändå gärna här i septembergruppen om jag får då jag ju följt er alla 9 månader redan.
    Nu ligger vi på patienthotellet och snusar bebis. Allt är bara mys-mys!

    Här kommer min förlossningberättelse om någon är nyfiken och orkar läsa:

    I och med mitt besök på förlossningen igår då de kollade upp min blödning var jag lite orolig att något skulle hända under natten. Så min mamma kom över på kvällen och skulle sova hos oss för att kunna passa sonen om vi behövde sticka under natten. Men inget hände innan vi gick och lade oss så det kändes lugnt och helt onödigt vi ringt henne. Men under natten kommer lite värkar så smått. Jag är uppe och vankar mellan 4.00-5.30 och klockar värkarna till 4-5minuter emellan. Men de är inte speciellt kraftiga. Lägger mig i sängen och direkt avtar de till 8-10 minuter så jag somnar lite till och från. Det fortsätter till morgonen. Sambon är jättenervös och ringer förlossningen kl 7. De lämnar helt beslutet till oss när vi vill åka in, vi får komma men kan också vänta. Svårt beslut.
    Vid 8.30 är det 4.5 min emellan igen och vi bestämmer oss för att åka in.

    Skrivs in kl 9 och sätts att mäta kurvor i 30-40 minuter. Allt lunkar på ganska försiktigt. Vid 10 görs undersökning och jag är öppen 6cm och utplånad livmodertapp. Värkarna blir då sakteliga starkare och längre.
    BM vill sedan försöka få kurva på hjärtljuden igen men lyckas inte hitta mätbara värden på magen. Hon undersöker igen och jag är då fullt öppen och hon beslutar att ta hinnorna för att kunna sätta mätning på bebisens huvud.
    Hjärtljuden visar att bebis är stressad och pressad eftersom allt gått så fort så vips är de 4 personer i rummet och de forcerar på allt och peppar mig att snabbt krysta för kung och fosterland. 13 minuter efter att de tagit hinnorna, kl 10:52 föds Bella.

    Förlossningen blev egentligen inte riktigt som jag planerat/önskat. Men det spelar ingen roll alls känner jag. Förutsättningarna förändrades och allt gjordes för barnets bästa och det är det viktiga. Det var en riktig pärs då hon föddes helt utan någon smärtlindring. Men jag fick enormt stöd från barnmorskorna som fick mig att känna mig som en superkvinna!

    Kramar till er alla!
  3. jagbarajag
    #2
    åhhh... sitter här och grinar! Grattis...gud så härligt att få se det lilla pyret som bott där inne! Grattis än en gång till dig och din familj! Kram
  4. 2
    åhhh... sitter här och grinar! Grattis...gud så härligt att få se det lilla pyret som bott där inne! Grattis än en gång till dig och din familj! Kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Grattis , lät som en snabb å bra förslossning iaf
  6. 3
    Grattis , lät som en snabb å bra förslossning iaf
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Stort grattis!!! Nu dimper de små ner som brev på posten...hoppas min vill ut lite tidigare med =)
  8. 4
    Stort grattis!!! Nu dimper de små ner som brev på posten...hoppas min vill ut lite tidigare med =)
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Grattis!

    Jag längtar så efter att få se våran lilla bebbe men han/hon verkar mysa därinne i magen så vi får allt vänta!
  10. 5
    Grattis!

    Jag längtar så efter att få se våran lilla bebbe men han/hon verkar mysa därinne i magen så vi får allt vänta!
  11. Medlem sedan
    Feb 2010
    #6
    Snörvel... här sitter jag med tårarna rinnande ner för kinderna. Enormt stort grattis till er och tack för att du delade med dig av en otroligt snabb förlossning! Hon hade minsann bråttom ut lilltjejen.
  12. 6
    Snörvel... här sitter jag med tårarna rinnande ner för kinderna. Enormt stort grattis till er och tack för att du delade med dig av en otroligt snabb förlossning! Hon hade minsann bråttom ut lilltjejen.
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Jättegrattis till er allihop!
  14. 7
    Jättegrattis till er allihop!
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8
    Grattis! Tycker de lät som du hade en toppen förlossning!
  16. 8
    Grattis! Tycker de lät som du hade en toppen förlossning!
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Åhh jäkla hormoner som gör en alldeles snyftig. Stort grattis till Bella! (Vilket vackert namn ni valt).

    Jag har fem veckor kvar eller fyra, hmm .... förvirrad måste räkna senare. Det känns så långt kvar.

    Stort stort grattis till er dotter!
  18. 9
    Åhh jäkla hormoner som gör en alldeles snyftig. Stort grattis till Bella! (Vilket vackert namn ni valt).

    Jag har fem veckor kvar eller fyra, hmm .... förvirrad måste räkna senare. Det känns så långt kvar.

    Stort stort grattis till er dotter!
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10
    Jättegrattis till er!
    Vad härligt att hon är här och att det gick så bra!
  20. 10
    Jättegrattis till er!
    Vad härligt att hon är här och att det gick så bra!
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11
    Stort GRATTIS....
    Vilken snabb och bra förlossning...)

    Passa på och njut av bebisgos nu....
  22. 11
    Stort GRATTIS....
    Vilken snabb och bra förlossning...)

    Passa på och njut av bebisgos nu....
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Tusen grattiskramar! Härligt att allt gick så bra, och vad häftigt ändå att du öppnade sig så fort, utan att egentligen förstå det själv.

    Bella är ett superfint namn!
  24. 12
    Tusen grattiskramar! Härligt att allt gick så bra, och vad häftigt ändå att du öppnade sig så fort, utan att egentligen förstå det själv.

    Bella är ett superfint namn!
  25. Medlem sedan
    Nov 2009
    #13
    Grattis till Bella!!!!
  26. 13
    Grattis till Bella!!!!
  27. Medlem sedan
    Mar 2010
    #14

    Verkligen supergrattis!

    Bella är ett jättefint namn! Mys nu ordentligt och njut!
  28. 14
    Verkligen supergrattis! Bella är ett jättefint namn! Mys nu ordentligt och njut!
  29. Medlem sedan
    Nov 2007
    #15
    Vad fantastiskt!!! Grattis!!!! fint namn.. När jag får en flicka ska hon heta Isabella!
    nu börjar bäbisarna droppa in en efter en...
  30. 15
    Vad fantastiskt!!! Grattis!!!! fint namn.. När jag får en flicka ska hon heta Isabella!
    nu börjar bäbisarna droppa in en efter en...
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    å grattis!!!
  32. 16
    å grattis!!!
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17
    Grattis!!!! Förstår att slutet blev lite snabbt och du inte riktigt hann med, har själv upplevt det så förra gången. Skönt att allt gick bra för er båda, är så avis!!!
  34. 17
    Grattis!!!! Förstår att slutet blev lite snabbt och du inte riktigt hann med, har själv upplevt det så förra gången. Skönt att allt gick bra för er båda, är så avis!!!
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    GRATTIS!!! Bra gjort!!! I slutändan spelar det ju inte någon hur det kommer ut, bara att alla mår bra.

    Många grattiskramar igen och vilket fint namn tösen fått!
  36. 18
    GRATTIS!!! Bra gjort!!! I slutändan spelar det ju inte någon hur det kommer ut, bara att alla mår bra.

    Många grattiskramar igen och vilket fint namn tösen fått!
  37. Medlem sedan
    Dec 2002
    #19
    Välkommen Bella!
  38. 19
    Välkommen Bella!
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20
    Ett stort grattis!
  40. 20
    Ett stort grattis!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tredje förlossningen
    By Jehia in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 12:35
  2. tredje förlossningen
    By cassie in forum Förlossning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 17:54
  3. Tredje förlossningen
    By cassie in forum Förlossning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 00:30
  4. Hur var tredje förlossningen?
    By Scilla in forum Många barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 16:20
  5. Tredje förlossningen
    By Lilla A med trean!! in forum Många barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar