Henoch Schönlein purpura
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Henoch Schönlein purpura

    Hej! Jag såg att detta ämne varit uppe i det här forumet tidigare, dock är ingen som skrivit i tråden på minst ett halvår men jag hoppas att fler med kunskap kring detta är här inne och läser! Min son fick diagnos i torsdags, och har gått från att ha svullnat överallt, fått märken som kliar enligt honom och kraftiga magsmärtor, diarre, kräkningar. Han har i natt gråtit över magont och äter inget pga magont. Hur länge ska man avvakta innan man tar kontakt med läkare igen. hans svullnader i benen har nu gått ner och han har bara de fula fläckarna kvar över benen...

    Någon med erfarenhet?
    ...Mamma till världens vackraste prins William och syskon bf 6/7...
  2. 1
    Henoch Schönlein purpura Hej! Jag såg att detta ämne varit uppe i det här forumet tidigare, dock är ingen som skrivit i tråden på minst ett halvår men jag hoppas att fler med kunskap kring detta är här inne och läser! Min son fick diagnos i torsdags, och har gått från att ha svullnat överallt, fått märken som kliar enligt honom och kraftiga magsmärtor, diarre, kräkningar. Han har i natt gråtit över magont och äter inget pga magont. Hur länge ska man avvakta innan man tar kontakt med läkare igen. hans svullnader i benen har nu gått ner och han har bara de fula fläckarna kvar över benen...

    Någon med erfarenhet?
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    Har han väldigt ont och inte får behålla någon vätska/mat tycker jag ni ska söka vård. Vi har haft flera barn med denna diagnos inlagda där jag jobbar, och tyvärr har de ofta ett ganska långvarigt förlopp där de kan åka hem en tid för att sen få tillbaka det. Sen huxflux går det över.
  4. 2
    Har han väldigt ont och inte får behålla någon vätska/mat tycker jag ni ska söka vård. Vi har haft flera barn med denna diagnos inlagda där jag jobbar, och tyvärr har de ofta ett ganska långvarigt förlopp där de kan åka hem en tid för att sen få tillbaka det. Sen huxflux går det över.

Liknande trådar

  1. Henoch schönlein purpura
    By mammatill5 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 21:41
  2. henoch schönleins purpura
    By lillatess in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 12:40
  3. Henoch-Schönlein purpura
    By Kristin med 8 barn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar