Pojke/flicka
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Pojke/flicka

    Är det många här inne som tagit reda på vad ni väntar? Ni som inte gjort, har ni någon gissning?

    Vi har inte tagit reda på och jag är jättenyfiken!! Med pojken var jag stensäker från början och tror att det blir en till denna gången
  2. 1
    Pojke/flicka Är det många här inne som tagit reda på vad ni väntar? Ni som inte gjort, har ni någon gissning?

    Vi har inte tagit reda på och jag är jättenyfiken!! Med pojken var jag stensäker från början och tror att det blir en till denna gången
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Vi ska ta reda på det 7/9. Längtar!!
  4. 2
    Vi ska ta reda på det 7/9. Längtar!!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Vi vet

    Och det blir en flicka

    Vi har ju redan en av varje, så det var ingen stor fråga, men vi kände att vi ville ta reda på så mycket som möjligt den här gången.

    Men ändå, även om vi vet könet så besvarar ju inte det frågan "Vem är hon?"
    Min fyraåring har mycket funderingar runt detta. Vi vet inte VEM det är i magen. Spänningen återstår.
  6. 3
    Vi vet Och det blir en flicka

    Vi har ju redan en av varje, så det var ingen stor fråga, men vi kände att vi ville ta reda på så mycket som möjligt den här gången.

    Men ändå, även om vi vet könet så besvarar ju inte det frågan "Vem är hon?"
    Min fyraåring har mycket funderingar runt detta. Vi vet inte VEM det är i magen. Spänningen återstår.
  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4
    Vi valde att fråga vid ultraljudet. Barnmorskan var väldigt noga och tittade från flera olika håll och förr oss alla var det tydligt att det är en pojke.

    Jag blev väldigt förvånad för att inte säga chockad då jag var helt säker på att det skulle vara en flicka. Min graviditet var så lik när jag väntade dottern nämligen. Men den här gången hade jag helt fel :-)

    Tycker det är roligt att veta att det är en lillebror i magen, det blir lite mer verkligt på något sätt och lättare att fundera på namn.
  8. 4
    Vi valde att fråga vid ultraljudet. Barnmorskan var väldigt noga och tittade från flera olika håll och förr oss alla var det tydligt att det är en pojke.

    Jag blev väldigt förvånad för att inte säga chockad då jag var helt säker på att det skulle vara en flicka. Min graviditet var så lik när jag väntade dottern nämligen. Men den här gången hade jag helt fel :-)

    Tycker det är roligt att veta att det är en lillebror i magen, det blir lite mer verkligt på något sätt och lättare att fundera på namn.
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Vi ville inte veta först. Men när vi skulle börja göra om barnrummet blev jag så nyfiken om det blir en liten pojke eller en liten flicka som ska bo där.

    Så på UL kunde jag inte hålla mig att fråga. Vi ska få en liten tjej :-)
  10. 5
    Vi ville inte veta först. Men när vi skulle börja göra om barnrummet blev jag så nyfiken om det blir en liten pojke eller en liten flicka som ska bo där.

    Så på UL kunde jag inte hålla mig att fråga. Vi ska få en liten tjej :-)
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Mysigt Delar du med dig sen då?
  12. 6
    Mysigt Delar du med dig sen då?
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Grattis, vad kul Man är ju ändå sjukt nyfiken på hur dom ser ut, vem dom blir lik osv. Går inte att föreställa sig
  14. 7
    Grattis, vad kul Man är ju ändå sjukt nyfiken på hur dom ser ut, vem dom blir lik osv. Går inte att föreställa sig
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    Sönt att ni såg det tydligt, man har ju hört en del historier där det kommit ut det motsatta Har ni hittat något namn än då? Jag tycker det är supersvårt! Och jag glömde nästan...Grattis till killen
  16. 8
    Sönt att ni såg det tydligt, man har ju hört en del historier där det kommit ut det motsatta Har ni hittat något namn än då? Jag tycker det är supersvårt! Och jag glömde nästan...Grattis till killen
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9
    Ja det kan ju vara kul att veta vid renoveringar Grattis till tjejen!
  18. 9
    Ja det kan ju vara kul att veta vid renoveringar Grattis till tjejen!
  19. Medlem sedan
    May 2010
    #10
    Tack!
    Känns mysigt att kunna prata med henne i magen.
    Och lite lättare att börja handla saker och fixa rummet :-)
  20. 10
    Tack!
    Känns mysigt att kunna prata med henne i magen.
    Och lite lättare att börja handla saker och fixa rummet :-)
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11
    Förstår det har ni bestämt namn än?
  22. 11
    Förstår det har ni bestämt namn än?
  23. Medlem sedan
    Jul 2009
    #12
    Ler,, ja det blir nog svårt va tyst!
  24. 12
    Ler,, ja det blir nog svårt va tyst!
  25. Medlem sedan
    May 2010
    #13
    Det blir en liten Leah :-)

    Vi kallar henne redan för det. Mysigt!

    Har ni tänkt på några namn?
  26. 13
    Det blir en liten Leah :-)

    Vi kallar henne redan för det. Mysigt!

    Har ni tänkt på några namn?
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14
    Japp, jag vet men inte sambon. Jag fick kika själv på ulet, då såg jag inget liggandes där på britsen. Men på filmerna jag tog när vi var där och som jag har kikat på och spolat och allt på så syns det helt klart! Sambon vill inte veta, men det ligger en liten flicka i magen.
  28. 14
    Japp, jag vet men inte sambon. Jag fick kika själv på ulet, då såg jag inget liggandes där på britsen. Men på filmerna jag tog när vi var där och som jag har kikat på och spolat och allt på så syns det helt klart! Sambon vill inte veta, men det ligger en liten flicka i magen.
  29. Medlem sedan
    Dec 2008
    #15
    Vi får en kille till!! man såg tydligt snoppen redan i vecka 15 precis som storebror när vi väntade honom särade han på benen vid ul!! Kuligt!!!
  30. 15
    Vi får en kille till!! man såg tydligt snoppen redan i vecka 15 precis som storebror när vi väntade honom särade han på benen vid ul!! Kuligt!!!
  31. Medlem sedan
    Mar 2006
    #16
    Fint! Nej vi diskuterar inte namn så mycket än...
  32. 16
    Fint! Nej vi diskuterar inte namn så mycket än...
  33. Medlem sedan
    May 2006
    #17
    Enligt UL är det en tjej.
    Har en av varje sedan tidigare så vad det är spelar egentligen ingen roll, mer för att kunna enas om namn och förbereda storbarnen.

    Vi är jätteglada bara armar och ben sitter någorlunda där de ska. Menar, med tanke på generna får vi vara nöjda med det lilla
  34. 17
    Enligt UL är det en tjej.
    Har en av varje sedan tidigare så vad det är spelar egentligen ingen roll, mer för att kunna enas om namn och förbereda storbarnen.

    Vi är jätteglada bara armar och ben sitter någorlunda där de ska. Menar, med tanke på generna får vi vara nöjda med det lilla
  35. Medlem sedan
    Mar 2006
    #18
    Åh, hur kan du hålla dig från att inte säga något? :P Jag hade nog försagt mig hela tiden Grattis!
  36. 18
    Åh, hur kan du hålla dig från att inte säga något? :P Jag hade nog försagt mig hela tiden Grattis!
  37. Medlem sedan
    Mar 2006
    #19
    Hehe, grattis
  38. 19
    Hehe, grattis
  39. Medlem sedan
    Mar 2006
    #20
    Vad kul Vi har inte könsbestämmande UL där vi bor så det var ingen idé att fråga. Hade vi haft det så vet jag inte om vi hade velat veta ändå...

    Grattis till tjejen!
  40. 20
    Vad kul Vi har inte könsbestämmande UL där vi bor så det var ingen idé att fråga. Hade vi haft det så vet jag inte om vi hade velat veta ändå...

    Grattis till tjejen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Pojke, flicka, flicka
    By 3-barnsmorsan in forum Många barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 11:41
  2. Pojke/Flicka
    By Annika pannika in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 17:16
  3. **Pojke-flicka**??
    By nattis_84 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 18:02
  4. **Pojke-flicka**??
    By Strawberryjuice in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 16:19
  5. Ska ni få en flicka el. pojke?
    By Morran m. tre + ärtan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 22:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar