Logopedbesök :)
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Logopedbesök :)

    Idag var jag och Vinga till logopeden för att kolla upp vad hon tycker om talet och det bristande uttalet. VIssa bokstäver har saknats helt (K-G-R) och andra använder hon bara som sista bokstav i ett ord (S-F).
    Hon tyckte inte att det var så farligt alls och speciellt inte eftersom hon har en otrolig skärpa på förståelse, grupper, alfabet och på att byta ut svåra ord till synonymer...

    Vi fick iaf med nån övning hem för att försöka locka fram K och sen kunna gå vidare till ord på K så småningom.
    5 minuter efter vi kom hem så ringde hon runt till både sin pappa, farmor och min sambo för att berätta att "När tungan är busig säger jag TATA, men när tungan är bra säger jag KAKA"

    Japp, det gick på en gång, både med K och G, så nu ska vi vänta ut och se vad som kommer härnäst om 2 månader (som hon trodde att det skulle ta) och fortsätter såklart att träna under tiden så att det kommer naturligt i talet
  2. 1
    Logopedbesök :) Idag var jag och Vinga till logopeden för att kolla upp vad hon tycker om talet och det bristande uttalet. VIssa bokstäver har saknats helt (K-G-R) och andra använder hon bara som sista bokstav i ett ord (S-F).
    Hon tyckte inte att det var så farligt alls och speciellt inte eftersom hon har en otrolig skärpa på förståelse, grupper, alfabet och på att byta ut svåra ord till synonymer...

    Vi fick iaf med nån övning hem för att försöka locka fram K och sen kunna gå vidare till ord på K så småningom.
    5 minuter efter vi kom hem så ringde hon runt till både sin pappa, farmor och min sambo för att berätta att "När tungan är busig säger jag TATA, men när tungan är bra säger jag KAKA"

    Japp, det gick på en gång, både med K och G, så nu ska vi vänta ut och se vad som kommer härnäst om 2 månader (som hon trodde att det skulle ta) och fortsätter såklart att träna under tiden så att det kommer naturligt i talet
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Haha, undrar vem som är busigast, tungan eller personen den sitter på?
    Grattis, eller vad säger man?
  4. 2
    Haha, undrar vem som är busigast, tungan eller personen den sitter på?
    Grattis, eller vad säger man?
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Vilken härlig beskrivning! Logopeden i mig myser ...
  6. 3
    Vilken härlig beskrivning! Logopeden i mig myser ...
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Ja alltså... Ni är helt fantastiska! Snacka om pedagoger!

    Och hon som vi träffade fångade upp Vingas personlighet så bra Små smarta medel och en stor portion av kunskap!
  8. 4
    Ja alltså... Ni är helt fantastiska! Snacka om pedagoger!

    Och hon som vi träffade fångade upp Vingas personlighet så bra Små smarta medel och en stor portion av kunskap!
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Tack för den kollektiva komplimangen Men visst är det härligt att träffa folk inom vården som är duktiga på att ta barn! Denna vecka träffade vi en sådan läkare, som skulle kolla Ludvigs öron. Han var så himla bra på att ta Ludvig på rätt sätt! Och, precis som du säger, man behöver inte göra mycket bara man gör rätt.
  10. 5
    Tack för den kollektiva komplimangen Men visst är det härligt att träffa folk inom vården som är duktiga på att ta barn! Denna vecka träffade vi en sådan läkare, som skulle kolla Ludvigs öron. Han var så himla bra på att ta Ludvig på rätt sätt! Och, precis som du säger, man behöver inte göra mycket bara man gör rätt.

Liknande trådar

  1. Logopedbesök
    By alima in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 11:05
  2. Logopedbesök!
    By Mizen_m_IoT in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 19:37
  3. logopedbesök i övermorgon
    By sara_mvoh in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 12:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar