Vul idag
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Vul idag

    Var på vul idag och dag för FET den 9/9. Hoppas hoppas på att det funkar denna gången o att vi får behålla det
  2. 1
    Vul idag Var på vul idag och dag för FET den 9/9. Hoppas hoppas på att det funkar denna gången o att vi får behålla det
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Jag var på vul i tisdags, slemhinnan såg bra ut men han kunde inte se min vänstra äggstock alls, på höger sida var inget ägg på G, så jag hoppas väl att det är på vänster sida då som inte syntes. Det har alltid varit svårt att se vänster äggstock, vet inte riktigt varför. Plockade ägg från den sidan och det var också lite besvärligt, men då gick jag ju på en massa hormoner så då var äggstockarna större än normalt också.
    Ska istället använda äl stickor, testade både igår och idag men ingen glad gubbe på testet än. Skulle höra av mig till kliniken imorgon oavsett om jag får omslag eller inte. får se vad dom säger.
    Hoppas på de bästa!

    Håller tummarna stenhårt för dig med!!
    Kul att vi ligger så nära varandra i vårat försök.

    Kram
  4. 2
    Jag var på vul i tisdags, slemhinnan såg bra ut men han kunde inte se min vänstra äggstock alls, på höger sida var inget ägg på G, så jag hoppas väl att det är på vänster sida då som inte syntes. Det har alltid varit svårt att se vänster äggstock, vet inte riktigt varför. Plockade ägg från den sidan och det var också lite besvärligt, men då gick jag ju på en massa hormoner så då var äggstockarna större än normalt också.
    Ska istället använda äl stickor, testade både igår och idag men ingen glad gubbe på testet än. Skulle höra av mig till kliniken imorgon oavsett om jag får omslag eller inte. får se vad dom säger.
    Hoppas på de bästa!

    Håller tummarna stenhårt för dig med!!
    Kul att vi ligger så nära varandra i vårat försök.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Olika behandlingar....
    Det verkar som om de finns olika sätt på olika kliniker.
    Flera har snackat om ägglossning o stickor vid FET.
    Jag har tagit Pregnyl sedan jag fick mens sist o ska fortsätta med det tills det förhoppningsvis visar postivt gravtest. Jag ska 2 dagar innan insättningen nästa vecka börja med vaggisar. Pregnylen ska om jag förstått de rätt förhindra äggbildning och göra slemhinnan stor o fin som den nu va på VUL.
  6. 3
    Olika behandlingar....
    Det verkar som om de finns olika sätt på olika kliniker.
    Flera har snackat om ägglossning o stickor vid FET.
    Jag har tagit Pregnyl sedan jag fick mens sist o ska fortsätta med det tills det förhoppningsvis visar postivt gravtest. Jag ska 2 dagar innan insättningen nästa vecka börja med vaggisar. Pregnylen ska om jag förstått de rätt förhindra äggbildning och göra slemhinnan stor o fin som den nu va på VUL.
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Är det nån speciell anledning till att du ska ta pregnyl? Har du en normal mens cykel och äl? Vilken klinik går du på?
    Jag har ännu inte fått ett omslag på äl stickorna, pratade med läkaren från kliniken idag och han sa att jag skulle fortsätta testa med mina stickor, har det inte blivit omslag innan tisdag så får jag nog avbryta den här månaden och se vad som händer nästa månad. Jag hoppas verkligen på att det ska bli omslag i helgen, men har tappat hoppet lite samtidigt. Ganska påfrestande att kolla äl stickor som bara visar negativt. Ungefär som alla grav. test man gjort som visar negativt. Vet att det inte är samma sak, men det får mig ändå att tappa hoppet lite. Får se vad som händer i helgen
  8. 4
    Är det nån speciell anledning till att du ska ta pregnyl? Har du en normal mens cykel och äl? Vilken klinik går du på?
    Jag har ännu inte fått ett omslag på äl stickorna, pratade med läkaren från kliniken idag och han sa att jag skulle fortsätta testa med mina stickor, har det inte blivit omslag innan tisdag så får jag nog avbryta den här månaden och se vad som händer nästa månad. Jag hoppas verkligen på att det ska bli omslag i helgen, men har tappat hoppet lite samtidigt. Ganska påfrestande att kolla äl stickor som bara visar negativt. Ungefär som alla grav. test man gjort som visar negativt. Vet att det inte är samma sak, men det får mig ändå att tappa hoppet lite. Får se vad som händer i helgen
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Nej jag har normal mens o ägglossning. Vad jag förstår så gör pregnylen att ägglossning uteblir o slemhinnan växer till sej. Jag går i Malmö.
    Hoppas att de snart visar positivt på dina stickor om de inte redan gjort de
    Håller tummarna så hårt jag bara kan
  10. 5
    Nej jag har normal mens o ägglossning. Vad jag förstår så gör pregnylen att ägglossning uteblir o slemhinnan växer till sej. Jag går i Malmö.
    Hoppas att de snart visar positivt på dina stickor om de inte redan gjort de
    Håller tummarna så hårt jag bara kan
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    håller tummar till tusen!!!!!!!!
  12. 6
    håller tummar till tusen!!!!!!!!

Liknande trådar

  1. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  2. Nu lämnar jag er för idag, tack för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 17:37
  3. Tack för idag, slut för idag!
    By -Tess- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 23:24
  4. Tack för idag, slut för idag
    By sterna in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 15:40
  5. tack för idag. slut för idag....
    By rutansmamma+bf 6/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar