blir nog ingen sladdis...:(
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    blir nog ingen sladdis...:(

    Åh, känner mig lite ensam just nu. Är själv hemma just nu och kommer vara det till imorgon, bortsett barnen förstås...men vill inte gärna blanda in dem i detta. Är gravid i si så där v. 6/7 och blöder i små men tydliga mängder sedan igår. (märks främst när jag kissat) hade mensvärk igår men inget idag förrän typ nu, nu börjar det igen... Jag är superstressad över detta, tror givetvis att det är missfall på gång, även om jag inte vet hur det känns. Även om kroppen i så fall tar hand om det på bästa sätt (om det inte blir en stor blödning eller så) så känns det jobbigt just nu. Både att inte veta vad blödningen står för och ett ev. missfall som jag får ta hand om själv i så fall. Blää.. Det känns iallafall lite bättre när jag rör mig så försöker göra det så mycket som möjligt. Men både blödning och lättare mensvärk är kvar.

    Kände att jag behövde gnälla av mig lite tycker lite synd om mig själv just nu

    Den närmsta tiden kommer givetvis visa om det är missfall på gång eller bara en ofarlig blödning.
  2. 1
    blir nog ingen sladdis...:( Åh, känner mig lite ensam just nu. Är själv hemma just nu och kommer vara det till imorgon, bortsett barnen förstås...men vill inte gärna blanda in dem i detta. Är gravid i si så där v. 6/7 och blöder i små men tydliga mängder sedan igår. (märks främst när jag kissat) hade mensvärk igår men inget idag förrän typ nu, nu börjar det igen... Jag är superstressad över detta, tror givetvis att det är missfall på gång, även om jag inte vet hur det känns. Även om kroppen i så fall tar hand om det på bästa sätt (om det inte blir en stor blödning eller så) så känns det jobbigt just nu. Både att inte veta vad blödningen står för och ett ev. missfall som jag får ta hand om själv i så fall. Blää.. Det känns iallafall lite bättre när jag rör mig så försöker göra det så mycket som möjligt. Men både blödning och lättare mensvärk är kvar.

    Kände att jag behövde gnälla av mig lite tycker lite synd om mig själv just nu

    Den närmsta tiden kommer givetvis visa om det är missfall på gång eller bara en ofarlig blödning.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Vad tråkigt
    Jobbigt att vara själv i det läget. Du kanske kan ringa din man i kväll, när barnen somnat?
    Men jag hoppas att det inte är ett missfall!
  4. 2
    Vad tråkigt
    Jobbigt att vara själv i det läget. Du kanske kan ringa din man i kväll, när barnen somnat?
    Men jag hoppas att det inte är ett missfall!
  5. Medlem sedan
    May 1998
    #3
    När jag väntade min dotter fick jag en ganska rejäl blödning ungefär i tiden där du är nu. Jag var helt säker på att det var ett missfall! Det "missfallet" är snart 18 och sitter här bredvid mig och äter macka just nu.

    Blödningar måste inte betyda missfall... jag håller tummarna för dig!
  6. 3
    När jag väntade min dotter fick jag en ganska rejäl blödning ungefär i tiden där du är nu. Jag var helt säker på att det var ett missfall! Det "missfallet" är snart 18 och sitter här bredvid mig och äter macka just nu.

    Blödningar måste inte betyda missfall... jag håller tummarna för dig!
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Åh så trist förstår hur det känns...jag har haft både några missfall och några "ofarliga" blödningar under graviditeten...men när det är kombon blod och mensvärk brukar det oftast tyda på missfall
    Självklart så håller jag en massa tummar! kram
  8. 4
    Åh så trist förstår hur det känns...jag har haft både några missfall och några "ofarliga" blödningar under graviditeten...men när det är kombon blod och mensvärk brukar det oftast tyda på missfall
    Självklart så håller jag en massa tummar! kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Tråkigt! Jag har blött med varje unge utom Plorp faktiskt. Med Storebror så pass mycket att det var mer än vid mens, det kan ju gå bra även om det är ett varningstecken så där tidigt i graviditeten. Kan bara beklaga. *kramar om*
  10. 5
    Tråkigt! Jag har blött med varje unge utom Plorp faktiskt. Med Storebror så pass mycket att det var mer än vid mens, det kan ju gå bra även om det är ett varningstecken så där tidigt i graviditeten. Kan bara beklaga. *kramar om*
  11. monka
    #6
    Givetvis kan bara framtiden utvisa vilket det är, men det är verkligen jätte, jätte vanligt med blödning i den vecka du är.
    För min del var blod=missfall efter att ha haft 3 st sådana så när jag började blöda när jag väntade lillan så tappade jag hoppet direkt. Blödde av och till från v 5 till v9, ibland rätt mkt ibland som en brun flytning.
    Men se, det gick braHåller tummarna för att det gör det för dig med
  12. 6
    Givetvis kan bara framtiden utvisa vilket det är, men det är verkligen jätte, jätte vanligt med blödning i den vecka du är.
    För min del var blod=missfall efter att ha haft 3 st sådana så när jag började blöda när jag väntade lillan så tappade jag hoppet direkt. Blödde av och till från v 5 till v9, ibland rätt mkt ibland som en brun flytning.
    Men se, det gick braHåller tummarna för att det gör det för dig med
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Åhhh så jobbigt och så synd att du är ensam. Vid stunder som denna kan man behöva extra stöd från partner/familj/vänner.
    Samtidigt så ÄR det inte helt ovanligt med blödningar tidigt i graviditeten. Jag håller en tumme hårt för att det är en tidig blödning som går över.
  14. 7
    Åhhh så jobbigt och så synd att du är ensam. Vid stunder som denna kan man behöva extra stöd från partner/familj/vänner.
    Samtidigt så ÄR det inte helt ovanligt med blödningar tidigt i graviditeten. Jag håller en tumme hårt för att det är en tidig blödning som går över.
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    Tack ni FINA människor som stöttar och skickar lite hopp. Ibland är det just det som behövs oavsett hur situationen ser ut.
  16. 8
    Tack ni FINA människor som stöttar och skickar lite hopp. Ibland är det just det som behövs oavsett hur situationen ser ut.

Liknande trådar

  1. Ingen som ska ha en sladdis?
    By Ankan72 in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 21:57
  2. Ingen sås blir det!
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 17:28
  3. När blir det sladdis?
    By Anna.S in forum Föräldraskap
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 19:35
  4. Ella är ingen sladdis!
    By Annam.4 in forum Änglabarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 09:16
  5. Blir nog ingen P&T...
    By Ninnan in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 08:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar