Mirakelmedlet Gripe Water
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Mirakelmedlet Gripe Water

    Jag beställde hem 2 flaskor Gripe Water för ett tag sedan och idag kom de då äntligen. Testade direkt på Nora och jag kan säga att hela familjen blev först knäpptyst och sen började vi gapskratta för den rapen som hon lade av efter att ha fått dessa droppar var det värsta jag någonsin hört!

    Den mängden luft som hon rapade ur sig efter dessa droppar måste ju vara oerhört jobbig att ha i magen så jag förstår att de skriker. Efter rapandet somnade hon så gott som direkt och sover väldigt lugnt och fint.

    Kan inte annat än rekommendera dessa droppar till alla som har skrik-bebisar - eller bara bebisar som kinkar efter maten.

    Här är en direktlänk till Englishshop där man kan beställa: http://www.englishshop.se/art-1.asp?id=730&iPageID=19

    De har även 2 fysiska butiker - en i Sthlm i Söderhallarna och en i Gbg på Plantagegatan 3.
  2. 1
    Mirakelmedlet Gripe Water Jag beställde hem 2 flaskor Gripe Water för ett tag sedan och idag kom de då äntligen. Testade direkt på Nora och jag kan säga att hela familjen blev först knäpptyst och sen började vi gapskratta för den rapen som hon lade av efter att ha fått dessa droppar var det värsta jag någonsin hört!

    Den mängden luft som hon rapade ur sig efter dessa droppar måste ju vara oerhört jobbig att ha i magen så jag förstår att de skriker. Efter rapandet somnade hon så gott som direkt och sover väldigt lugnt och fint.

    Kan inte annat än rekommendera dessa droppar till alla som har skrik-bebisar - eller bara bebisar som kinkar efter maten.

    Här är en direktlänk till Englishshop där man kan beställa: http://www.englishshop.se/art-1.asp?id=730&iPageID=19

    De har även 2 fysiska butiker - en i Sthlm i Söderhallarna och en i Gbg på Plantagegatan 3.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Håller med! Det verkar smaka urk och det är ganska mycket med 5 ml i en liten bebismun, men oj vad luften kommer ut snabbt! Anna somnade också nöjt igår efter att ha rapat som en hel karl!
  4. 2
    Håller med! Det verkar smaka urk och det är ganska mycket med 5 ml i en liten bebismun, men oj vad luften kommer ut snabbt! Anna somnade också nöjt igår efter att ha rapat som en hel karl!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Precis - det grimaserades en del och Nora fick bara i sig 3ml - men det räckte gott och väl!
  6. 3
    Precis - det grimaserades en del och Nora fick bara i sig 3ml - men det räckte gott och väl!
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Tack för tipset

    Nu har jag också beställt en sån flaska och hoppas på lika bra resultat som ni har fått...
    Gå gärna in på min blogg
    http://ramonas.blogg.se
  8. 4
    Tack för tipset Nu har jag också beställt en sån flaska och hoppas på lika bra resultat som ni har fått...

Liknande trådar

  1. Gripe water - info
    By Sara4 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-02-11, 22:04
  2. Gripe water och semperfrågor.
    By Mini-74 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 19:52
  3. Gripe water mot kolik!
    By Silverkarin in forum _1007 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 13:14
  4. water water where art thou??
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 02:11
  5. Gripe Water
    By sisak in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 19:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar