Klickar i magen
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Klickar i magen

    När jag väntade dottern började det helt plötsligt komma klickande ljud från magen, ofta i samband med spark eller rörelse därinne. Frågade min BM och i min dåvarnade ankomstgrupp men ingen visste vad det var. Nu har det kommit tillbaks....svårt att beskriva ljudet men det knäpper som till och det hörs av folk i min närhet. Är det nån som har så och kanske till och med vet varför. Är så nyfiken på vad det kan vara. Nästa gång jag är hos min läkare skall jag fråga henne, hon verkar veta det mesta
  2. 1
    Klickar i magen När jag väntade dottern började det helt plötsligt komma klickande ljud från magen, ofta i samband med spark eller rörelse därinne. Frågade min BM och i min dåvarnade ankomstgrupp men ingen visste vad det var. Nu har det kommit tillbaks....svårt att beskriva ljudet men det knäpper som till och det hörs av folk i min närhet. Är det nån som har så och kanske till och med vet varför. Är så nyfiken på vad det kan vara. Nästa gång jag är hos min läkare skall jag fråga henne, hon verkar veta det mesta
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Vad lustigt, det har jag aldrig hört talas om, men hoppas så klart du får svar... Så måste du informera oss här
  4. 2
    Vad lustigt, det har jag aldrig hört talas om, men hoppas så klart du får svar... Så måste du informera oss här
  5. S-mamman
    #3
    jag har aldrig varit med om det själv men jag har läst om det i tidigare ank.grupper, verkar inte helt ovanligt. Ljudet kommer av att bebisens leder klickar/knäpper, det är iaf den förklaringen jag fått på fenomenet.
  6. 3
    jag har aldrig varit med om det själv men jag har läst om det i tidigare ank.grupper, verkar inte helt ovanligt. Ljudet kommer av att bebisens leder klickar/knäpper, det är iaf den förklaringen jag fått på fenomenet.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4