Klickar i magen
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Klickar i magen

    När jag väntade dottern började det helt plötsligt komma klickande ljud från magen, ofta i samband med spark eller rörelse därinne. Frågade min BM och i min dåvarnade ankomstgrupp men ingen visste vad det var. Nu har det kommit tillbaks....svårt att beskriva ljudet men det knäpper som till och det hörs av folk i min närhet. Är det nån som har så och kanske till och med vet varför. Är så nyfiken på vad det kan vara. Nästa gång jag är hos min läkare skall jag fråga henne, hon verkar veta det mesta
  2. 1
    Klickar i magen När jag väntade dottern började det helt plötsligt komma klickande ljud från magen, ofta i samband med spark eller rörelse därinne. Frågade min BM och i min dåvarnade ankomstgrupp men ingen visste vad det var. Nu har det kommit tillbaks....svårt att beskriva ljudet men det knäpper som till och det hörs av folk i min närhet. Är det nån som har så och kanske till och med vet varför. Är så nyfiken på vad det kan vara. Nästa gång jag är hos min läkare skall jag fråga henne, hon verkar veta det mesta
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Vad lustigt, det har jag aldrig hört talas om, men hoppas så klart du får svar... Så måste du informera oss här
  4. 2
    Vad lustigt, det har jag aldrig hört talas om, men hoppas så klart du får svar... Så måste du informera oss här
  5. S-mamman
    #3
    jag har aldrig varit med om det själv men jag har läst om det i tidigare ank.grupper, verkar inte helt ovanligt. Ljudet kommer av att bebisens leder klickar/knäpper, det är iaf den förklaringen jag fått på fenomenet.
  6. 3
    jag har aldrig varit med om det själv men jag har läst om det i tidigare ank.grupper, verkar inte helt ovanligt. Ljudet kommer av att bebisens leder klickar/knäpper, det är iaf den förklaringen jag fått på fenomenet.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    låter ju häftigt det kan inte vara så att bebis sparkar mot revbenet och det är det som låter?! kan inte komma på vad det annars kan vara låter säkert kul
  8. 4
    låter ju häftigt det kan inte vara så att bebis sparkar mot revbenet och det är det som låter?! kan inte komma på vad det annars kan vara låter säkert kul
  9. Anonym
    #5
    Är det ditt bäcken? Jag har själv hört ljud från mitt bäcken och det är väl typ som klickljud. Fast det har dock inte varit i samband med att bebis sparkar utan mer när jag rör mig.
  10. 5
    Är det ditt bäcken? Jag har själv hört ljud från mitt bäcken och det är väl typ som klickljud. Fast det har dock inte varit i samband med att bebis sparkar utan mer när jag rör mig.
  11. Medlem sedan
    Apr 1999
    #6
    Låter häftigt! Låt oss veta vad doc säger! Min första tanke var bäckenet, men du menar att det är när bebis rör sig?!
  12. 6
    Låter häftigt! Låt oss veta vad doc säger! Min första tanke var bäckenet, men du menar att det är när bebis rör sig?!
  13. Medlem sedan
    Sep 2007
    #7
    Nej inte bäckenet, det är jag säker på. Oftast kommer det kring mina nedersta revben och det är alltid i samband med att bebis rör sig.
  14. 7
    Nej inte bäckenet, det är jag säker på. Oftast kommer det kring mina nedersta revben och det är alltid i samband med att bebis rör sig.
  15. Anonym
    #8
    du är inte ensam...vet inte vad är det..hade det min första graviditet och allt är ok med bebisar och har samma ljud nu denna gången...låter som man klickar med naglar men lite starkare
  16. 8
    du är inte ensam...vet inte vad är det..hade det min första graviditet och allt är ok med bebisar och har samma ljud nu denna gången...låter som man klickar med naglar men lite starkare
  17. Medlem sedan
    Sep 2007
    #9
    Ja precis så låter det, bra förklarat
  18. 9
    Ja precis så låter det, bra förklarat

Liknande trådar

  1. Klickar??
    By Froggan in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 16:07
  2. Magen klickar?
    By emma10 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 17:10
  3. När ni klickar
    By Maggans in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 09:31
  4. Så om man klickar
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 19:13
  5. Klickar i magen....
    By Anna-Mia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 11:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar