Kan man ha blomkål i barnmat
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Kan man ha blomkål i barnmat

    undrar en 4 barnsmor (som borde veta bättre) som tyvärr gjorde morot, potatis och blomkål till sin son.
    Mamma till Ella 2002, Theo 2005. Meja 2008 och Milo 2010!
  2. 1
    Kan man ha blomkål i barnmat undrar en 4 barnsmor (som borde veta bättre) som tyvärr gjorde morot, potatis och blomkål till sin son.
  3. Xappoline
    #2
    Ja det enda man inte ska ge dem är väl salt och honung?
  4. 2
    Ja det enda man inte ska ge dem är väl salt och honung?
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Varför är honung dâligt till smâ barn? Inte för att jag hade tänkt ge det till sonen, jag är bara nyfiken.
  6. 3
    Varför är honung dâligt till smâ barn? Inte för att jag hade tänkt ge det till sonen, jag är bara nyfiken.
  7. Xappoline
    #4
    Det är något med sporer som kan orsaka en förgiftning som kallas botulism hos mkt små barn.
    Spenat ska man inte heller ge. Nitrat blir nitrit eller så.
  8. 4
    Det är något med sporer som kan orsaka en förgiftning som kallas botulism hos mkt små barn.
    Spenat ska man inte heller ge. Nitrat blir nitrit eller så.
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Ok, tack för svaret! Det kan ju vara bra att veta. Det enda jag känner till som man aldrig ska ge bebisar är just spenat som du nämner och rabarber.
  10. 5
    Ok, tack för svaret! Det kan ju vara bra att veta. Det enda jag känner till som man aldrig ska ge bebisar är just spenat som du nämner och rabarber.
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6
    Honung kan vara livsfarligt att ge barnen under ett år. Vet en som dog av det. De klarar inte av ngt ämne. Nej precis inte salt heller eftersom levern inte är klar. Och sen inte falukorv osv med mycket nitrit. Tänkte att blomkål gav gaser? men det är ingen som hört något om det?
  12. 6
    Honung kan vara livsfarligt att ge barnen under ett år. Vet en som dog av det. De klarar inte av ngt ämne. Nej precis inte salt heller eftersom levern inte är klar. Och sen inte falukorv osv med mycket nitrit. Tänkte att blomkål gav gaser? men det är ingen som hört något om det?
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    spenat ska man inte heller ge.Och viss fisk tror jag det är
  14. 7
    spenat ska man inte heller ge.Och viss fisk tror jag det är
  15. Medlem sedan
    Jun 2006
    #8
    Man ska inte ge rödbetor heller (nitrit) men blomkål går bra fast kanske lite i början ifall de bli pruttiga.
  16. 8
    Man ska inte ge rödbetor heller (nitrit) men blomkål går bra fast kanske lite i början ifall de bli pruttiga.

Liknande trådar

  1. Blomkål?
    By Martina med B+V+G in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 21:49
  2. Blomkål??
    By chlima in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 22:06
  3. Blomkål?
    By Eva in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 18:27
  4. Blomkål?
    By MammaMu79 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 19:11
  5. Blomkål?
    By Madicken-m4 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 17:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar