Toppendag!
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Toppendag!

    *hurra* nu har det verkligen vänt. Så skönt, idag har hon varit nöjd stora delar av sin vakna tid och bara haft 3-4 skrikanfall och det har inte ens varit samma panik i rösten som tidigare. Sambon höll henne mitt på dagen och kom och log och sa "Titta, hon är alldeles lugn hos mig!?!?!?!" Han var både glad och överaskad och la sen till "Det är flera veckor sen hon var såhär sist"

    Kan det verkligen vara D-dropparna eller är det bara en slump att hon blev så mycket bättre precis när jag slutade? Hon började ju kinka rätt rejält kring 1 månad och då slutade jag med mjölk och började med semperdroppar och till en början verkade det rätt effektivt (jag slarvade lite med d-dropparna i början). Sen har det bara blivit sämre och sämre igen trots mjölkfritt, semperdroppar och nu sista veckan även minifom. Men nu har jag låtit bli D-dropparna 3 dagar och nu är det alltså mycket bättre igen.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Toppendag! *hurra* nu har det verkligen vänt. Så skönt, idag har hon varit nöjd stora delar av sin vakna tid och bara haft 3-4 skrikanfall och det har inte ens varit samma panik i rösten som tidigare. Sambon höll henne mitt på dagen och kom och log och sa "Titta, hon är alldeles lugn hos mig!?!?!?!" Han var både glad och överaskad och la sen till "Det är flera veckor sen hon var såhär sist"

    Kan det verkligen vara D-dropparna eller är det bara en slump att hon blev så mycket bättre precis när jag slutade? Hon började ju kinka rätt rejält kring 1 månad och då slutade jag med mjölk och började med semperdroppar och till en början verkade det rätt effektivt (jag slarvade lite med d-dropparna i början). Sen har det bara blivit sämre och sämre igen trots mjölkfritt, semperdroppar och nu sista veckan även minifom. Men nu har jag låtit bli D-dropparna 3 dagar och nu är det alltså mycket bättre igen.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Å vad skönt Ida!

    Här har det också vänt och lillasyster kan vara länge i Fredriks famn, t.o.m somna där om hon är mätt. Så skönt! Igår åkte jag och handlade utan att ha den där lilla panikkänslan att jag måste hinna hem tills hon hinner vakna superledsen. Och när jag kom hem, hade hon redan vaknat och låg i Fredriks famn och var nöjd med nappen. I natt sov hon 2x4 timmar!

    Nu vill jag stanna tiden
  4. 2
    Å vad skönt Ida!

    Här har det också vänt och lillasyster kan vara länge i Fredriks famn, t.o.m somna där om hon är mätt. Så skönt! Igår åkte jag och handlade utan att ha den där lilla panikkänslan att jag måste hinna hem tills hon hinner vakna superledsen. Och när jag kom hem, hade hon redan vaknat och låg i Fredriks famn och var nöjd med nappen. I natt sov hon 2x4 timmar!

    Nu vill jag stanna tiden
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Ja det är ju så mysigt med den här spädistiden när det funkar. Hoppas det får fortsätta gå bra för oss båda nu då!
  6. 3
    Ja det är ju så mysigt med den här spädistiden när det funkar. Hoppas det får fortsätta gå bra för oss båda nu då!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Å vad skönt för er!
    Kan nog vara d-dropparna då fler verkar ha problem med det. Men kanske också att lillan växer och blir större för varje dag, dvs tarmar och allt sånt mognar allt mer.
    Hoppas att ni får fortsätta så här!
    Ha en bra dag
  8. 4
    Å vad skönt för er!
    Kan nog vara d-dropparna då fler verkar ha problem med det. Men kanske också att lillan växer och blir större för varje dag, dvs tarmar och allt sånt mognar allt mer.
    Hoppas att ni får fortsätta så här!
    Ha en bra dag
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    låter super! =) Ska hålla tummarna stenhårt för att det är detta som gäller för er och eran lillfia nu!
  10. 5
    låter super! =) Ska hålla tummarna stenhårt för att det är detta som gäller för er och eran lillfia nu!
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    nu håller vi tummarna att det fortsätter, att Sandra får vara en glad och nöjd bebis, jo dessa d-droppar kan ställa till det för många bebisar, men som min bvc-tant sa att det är inte hela världen om man börjar med dessa senare bara man tar dom under vintern då vi lever i stort sett i mörker, som jag sa tidigare rekommenderade bvc tanten att avvakta med dropparna i allafall en månad till och sedan börja försiktigt med vattenlösliga men bara 2 droppar istället för 5 sedan när magen börjar vänja sig vid 2 börja ge 3 och så vidare
  12. 6
    nu håller vi tummarna att det fortsätter, att Sandra får vara en glad och nöjd bebis, jo dessa d-droppar kan ställa till det för många bebisar, men som min bvc-tant sa att det är inte hela världen om man börjar med dessa senare bara man tar dom under vintern då vi lever i stort sett i mörker, som jag sa tidigare rekommenderade bvc tanten att avvakta med dropparna i allafall en månad till och sedan börja försiktigt med vattenlösliga men bara 2 droppar istället för 5 sedan när magen börjar vänja sig vid 2 börja ge 3 och så vidare
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Tack! Ja det är verkligen ljuvligt då det släpper
  14. 7
    Tack! Ja det är verkligen ljuvligt då det släpper
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Tack! ja det verkar bara bli bättre och bättre
  16. 8
    Tack! ja det verkar bara bli bättre och bättre
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    Jag har ju 2-mån koll på torsdag så jag får prata med BVC då om att få en flaska vattenlösliga droppar och så börja så sakteliga.

    Har du fått ditt Gripe Water än? Funkade det på Herman?
  18. 9
    Jag har ju 2-mån koll på torsdag så jag får prata med BVC då om att få en flaska vattenlösliga droppar och så börja så sakteliga.

    Har du fått ditt Gripe Water än? Funkade det på Herman?

Liknande trådar

  1. Toppendag!
    By HeLenAoMagnus in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 21:09
  2. Toppendag!!!
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 15:13
  3. För jag har en toppendag!
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 14:41
  4. En toppendag!!
    By Kriss & Nellie in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 19:56
  5. En toppendag
    By Gullan m 3 ungar in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 19:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar