krypa
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    krypa

    Min son är snart 9 månader och gör inte minsta lilla ansträngning för att börja krypa eller hasa sig fram. Han sitter ganska bra (ramlar bakåt ibland) och leker med leksaker, men vill aldrig ligga på mage. Ska jag "hjälpa" honom att börja krypa eller ska jag bara låta honom ta sin tid? Om man håller honom upp så stödjer han knappt på benen heller. Alla utvecklas ju olika fort men jag kanske borde "träna" lite kryp med honom eller??
  2. 1
    krypa Min son är snart 9 månader och gör inte minsta lilla ansträngning för att börja krypa eller hasa sig fram. Han sitter ganska bra (ramlar bakåt ibland) och leker med leksaker, men vill aldrig ligga på mage. Ska jag "hjälpa" honom att börja krypa eller ska jag bara låta honom ta sin tid? Om man håller honom upp så stödjer han knappt på benen heller. Alla utvecklas ju olika fort men jag kanske borde "träna" lite kryp med honom eller??
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Du kan ju testa. Lägg något han vill ha precis utom räckhåll, så kommer han på att det finns fördelar med att kunna förflytta sig.
    Men jag tror att det kommer ändå, vad det lider.
  4. 2
    Du kan ju testa. Lägg något han vill ha precis utom räckhåll, så kommer han på att det finns fördelar med att kunna förflytta sig.
    Men jag tror att det kommer ändå, vad det lider.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Du kan ju locka honom genom att inte ge honom saker han ser och vill ha. Låt honom sträcka sig efter dem och hjälp till genom att ge fötterna ett stöd att skjuta ifrån med t.ex en hand.
  6. 3
    Du kan ju locka honom genom att inte ge honom saker han ser och vill ha. Låt honom sträcka sig efter dem och hjälp till genom att ge fötterna ett stöd att skjuta ifrån med t.ex en hand.
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Min dotter kröp aldrig. Hon började gå strax efter att hon fyllt ett år.
  8. 4
    Min dotter kröp aldrig. Hon började gå strax efter att hon fyllt ett år.

Liknande trådar

  1. På väg att krypa
    By Smockan m M & J in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 19:34
  2. Krypa?
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 14:18
  3. Krypa eller inte krypa?
    By Caixa in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 10:28
  4. Krypa?
    By s4ndr4h in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 08:25
  5. Krypa!
    By Jost med Busfröna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar