Utelek?
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Utelek?

    Hur mycket leker era små ute? Alltså själva krypandes och käkandes jord, gräs och div spännande löv. Jag är aningen nojjig och i stan är det nästan aldrig för jag tycker helt enkelt att det är genomvidrigt! Däremot i stugan är vi ute en hel del och då får Osse en helt annan frihet och kravlar omkring som en liten ligist, jag måste dock köpa honom ett par galonbrallor innan vi åker nästa helg för jag märkte att han blev lite fuktig utifrån nu även om det inte var regnigt så är det aningen fuktigt i gräset..
  2. 1
    Utelek? Hur mycket leker era små ute? Alltså själva krypandes och käkandes jord, gräs och div spännande löv. Jag är aningen nojjig och i stan är det nästan aldrig för jag tycker helt enkelt att det är genomvidrigt! Däremot i stugan är vi ute en hel del och då får Osse en helt annan frihet och kravlar omkring som en liten ligist, jag måste dock köpa honom ett par galonbrallor innan vi åker nästa helg för jag märkte att han blev lite fuktig utifrån nu även om det inte var regnigt så är det aningen fuktigt i gräset..
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Typ inte alls... han har bara suttit i sandlådan en gång och han var ganska försiktig får jag säga. Han smakade bara lite sand

    Men när vi är ute så går vi oftast... stora barnen leker liksom själv så det har inte blivit så mycket utelek. Skäms på mig!
  4. 2
    Typ inte alls... han har bara suttit i sandlådan en gång och han var ganska försiktig får jag säga. Han smakade bara lite sand

    Men när vi är ute så går vi oftast... stora barnen leker liksom själv så det har inte blivit så mycket utelek. Skäms på mig!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Vi bor ju i egen villa och har egen tomt. Så vid bra väder är Sakarias ute som vi andra och han får med kravla runt på altanen, gräsmattan och sitter nu också i sandlådan. Han stoppar inte så mycket i munnen än utan nöjer sig mest med att känna på allt med händerna.
  6. 3
    Vi bor ju i egen villa och har egen tomt. Så vid bra väder är Sakarias ute som vi andra och han får med kravla runt på altanen, gräsmattan och sitter nu också i sandlådan. Han stoppar inte så mycket i munnen än utan nöjer sig mest med att känna på allt med händerna.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Ganska mycket eftersom vi hänger mycket i trädgården eller på lekplatser med storebrorsan. Att klättra omkring och ställa sig vid klätterställningar och rutschkanor och kolla in de andra kidsen är just nu väldigt poppis men jag har varit dålig på att sätta honom i sandlådan för då stoppas det en massa i munnen
    Idag tog han sina första steg själv. Nu går det undan!
  8. 4
    Ganska mycket eftersom vi hänger mycket i trädgården eller på lekplatser med storebrorsan. Att klättra omkring och ställa sig vid klätterställningar och rutschkanor och kolla in de andra kidsen är just nu väldigt poppis men jag har varit dålig på att sätta honom i sandlådan för då stoppas det en massa i munnen
    Idag tog han sina första steg själv. Nu går det undan!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Varje dag. Emma älskar sandlådan (och sand) men brukar också gunga, hänga med syskonen i lekparken, gå med gåvagnen eller bara krypa runt på marken, resa sig mot allt och stoppa saker i munnen.

    Ett tips är att köpa ett par överdragsbyxor med resår i midjan av funktionmaterial. Jag upplever att galonisar med hängslen är smått hopplösa att krypa i. Fast det hindrar kanske inte Osse .
  10. 5
    Varje dag. Emma älskar sandlådan (och sand) men brukar också gunga, hänga med syskonen i lekparken, gå med gåvagnen eller bara krypa runt på marken, resa sig mot allt och stoppa saker i munnen.

    Ett tips är att köpa ett par överdragsbyxor med resår i midjan av funktionmaterial. Jag upplever att galonisar med hängslen är smått hopplösa att krypa i. Fast det hindrar kanske inte Osse .
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Som du kanske misstänker så hindrar INGENTING Osse.. Unge herrn har liksom inga problem med att krypa iförd handduk... :O Jag fattar ingenting så att ha galonisar ser jag inte som ett hinder för den grabben. Dessutom börjar jag misstänka att jag kanske har ett par i någon av alla lådor som jag borde ta och gå igenom inför vinterns inträde i norr.
  12. 6
    Som du kanske misstänker så hindrar INGENTING Osse.. Unge herrn har liksom inga problem med att krypa iförd handduk... :O Jag fattar ingenting så att ha galonisar ser jag inte som ett hinder för den grabben. Dessutom börjar jag misstänka att jag kanske har ett par i någon av alla lådor som jag borde ta och gå igenom inför vinterns inträde i norr.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Jag anade det . Hoppas du hittar nåt lämpligt att sätta på honom, vad det än blir .
  14. 7
    Jag anade det . Hoppas du hittar nåt lämpligt att sätta på honom, vad det än blir .
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8
    Haha nä galonisar hindrar inte Simon heller. Jag testade hans regnställ på honom igår, stackarn: http://mrs-ols.blogspot.com/2010/09/...ta-ut-med.html

    Det var lite knepigt att gå med alla kläder men krypa var inget problem.

    Vi är ute några gånger i veckan, bor också i villa med stor altan (där jag har en lekmatta o leksaker till honom) o stor gräsmatta. Lekplatsen besöker vi 1-2 ggr i veckan men han äter inte sand. Däremot är det väldigt roligt att titta på de stora barnen. Gunga är måttligt roligt, konstigt nog...
  16. 8
    Haha nä galonisar hindrar inte Simon heller. Jag testade hans regnställ på honom igår, stackarn: http://mrs-ols.blogspot.com/2010/09/...ta-ut-med.html

    Det var lite knepigt att gå med alla kläder men krypa var inget problem.

    Vi är ute några gånger i veckan, bor också i villa med stor altan (där jag har en lekmatta o leksaker till honom) o stor gräsmatta. Lekplatsen besöker vi 1-2 ggr i veckan men han äter inte sand. Däremot är det väldigt roligt att titta på de stora barnen. Gunga är måttligt roligt, konstigt nog...
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    Vi brukar gå en vända till lekplatsen efter det att jag hämtat storebror på dagarna. Ellen älskar att gunga och sitter där mestadels av tiden. Hon tycker även om att åka rutschkana i Felix knä. Jag har inte kunnat låta henne krypa runt så mycket själv eftersom hon stoppar allt i munnen. Håller henne i händerna och går runt lite.
  18. 9
    Vi brukar gå en vända till lekplatsen efter det att jag hämtat storebror på dagarna. Ellen älskar att gunga och sitter där mestadels av tiden. Hon tycker även om att åka rutschkana i Felix knä. Jag har inte kunnat låta henne krypa runt så mycket själv eftersom hon stoppar allt i munnen. Håller henne i händerna och går runt lite.
  19. Medlem sedan
    Aug 2009
    #10
    Alva kryper runt på altanen och äter det hon hittar där
    Hon gillar oregano och timjan skarpt.
    Sätter jag henne på gräsmattan kryper hon bara tillbaka upp på altanen igen..
    Provade hennes vattenavvisande överdragsbyxor och stövlar på henne igår. Men hon kröp liksom ur byxorna och stövlarna..skulle ha haft med hängslen
    Sandlådor undviker jag fortfarande, nojjar över kattskit och annat som hamnar där..
  20. 10
    Alva kryper runt på altanen och äter det hon hittar där
    Hon gillar oregano och timjan skarpt.
    Sätter jag henne på gräsmattan kryper hon bara tillbaka upp på altanen igen..
    Provade hennes vattenavvisande överdragsbyxor och stövlar på henne igår. Men hon kröp liksom ur byxorna och stövlarna..skulle ha haft med hängslen
    Sandlådor undviker jag fortfarande, nojjar över kattskit och annat som hamnar där..
  21. Medlem sedan
    Oct 2003
    #11
    Oliver älskar att gunga så det gör vi så fort vi går förbi en gunga. Sen har vi fixat sandlåda på altan, och han gillar att sitta där jättemycket!
  22. 11
    Oliver älskar att gunga så det gör vi så fort vi går förbi en gunga. Sen har vi fixat sandlåda på altan, och han gillar att sitta där jättemycket!

Liknande trådar

  1. Utelek
    By Stan? in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 20:55
  2. Utelek
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 11:14
  3. Utelek
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 20:24
  4. Utelek någon som har en bra ide..
    By Sissi99 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 08:42
  5. Utelek?
    By Gafsan in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 20:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar