Vad vill era barn bli/jobba med?
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Vad vill era barn bli/jobba med?

    Skulle vara kul att höra vad som ror sig i huvudena på era barn

    Devin vill bli samma nu som när han var 2 år: Racerbilsförare!

    "Då ska jag köra den ljusblåa räcerbilen som har nummer 1 på sidan, och så kan du få träna på att bli snabbast på att byta mina däck! Eller pappa förresten, han har ju en muttersnurra och har snabbare ben, men du kan få hjälpa mig med ett plåster om jag får blod på knät!"
  2. 1
    Vad vill era barn bli/jobba med? Skulle vara kul att höra vad som ror sig i huvudena på era barn

    Devin vill bli samma nu som när han var 2 år: Racerbilsförare!

    "Då ska jag köra den ljusblåa räcerbilen som har nummer 1 på sidan, och så kan du få träna på att bli snabbast på att byta mina däck! Eller pappa förresten, han har ju en muttersnurra och har snabbare ben, men du kan få hjälpa mig med ett plåster om jag får blod på knät!"
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    prima ballerina!
    Hon har dansat sedan innan hon kunde gå. Hon gick en termin på dansskola men sen fick vi inte ihop det och har nog inte fattat hur mycekt hon saknat det.
    I somras sa hon i alla fall ifrån "mamma egentligen så vill jag bara dansa balett"
    19 september börjar nybörjarkursen...
    Sen ska hon aldrig gifta sig och inte ha några barn heller.

    Underbart med dessa funderingar!
  4. 2
    prima ballerina!
    Hon har dansat sedan innan hon kunde gå. Hon gick en termin på dansskola men sen fick vi inte ihop det och har nog inte fattat hur mycekt hon saknat det.
    I somras sa hon i alla fall ifrån "mamma egentligen så vill jag bara dansa balett"
    19 september börjar nybörjarkursen...
    Sen ska hon aldrig gifta sig och inte ha några barn heller.

    Underbart med dessa funderingar!
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Underbart!

    Hoppas att det funkar bättre att få ihop det med dansen nu

    Hon låter lite som min lilla tjej, som är 3 år. Hon ska minsann inte bli nån prinsessa, för det ÄR hon ju redan! Däremot ska hon bli en STOR prinsessa när hon blir stor
  6. 3
    Underbart!

    Hoppas att det funkar bättre att få ihop det med dansen nu

    Hon låter lite som min lilla tjej, som är 3 år. Hon ska minsann inte bli nån prinsessa, för det ÄR hon ju redan! Däremot ska hon bli en STOR prinsessa när hon blir stor
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    T ska inte heller gifta sig och inte ha några barn. Några framtida karriärsplaner har han aldrig yppat, men det där med giftemål och barn verkar viktigt. Han har sagt det många gånger.
  8. 4
    T ska inte heller gifta sig och inte ha några barn. Några framtida karriärsplaner har han aldrig yppat, men det där med giftemål och barn verkar viktigt. Han har sagt det många gånger.
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Det är olika!
    Devin har redan gift sig med en tjej på dagis, och då ska man dansa och kramas och hömta leksaker till varandra
  10. 5
    Det är olika!
    Devin har redan gift sig med en tjej på dagis, och då ska man dansa och kramas och hömta leksaker till varandra
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Ellen som snart äntligen ska få börja med en egen aktivitet, dans, vill just nu bli dansfröken. Hon vill gifta sig och ha många barn! <3
  12. 6
    Ellen som snart äntligen ska få börja med en egen aktivitet, dans, vill just nu bli dansfröken. Hon vill gifta sig och ha många barn! <3
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7
    Theo ska bli fönsterputsare och polis. Han ska ha 8 barn också =) Detta var den konstanta statusen för ett halvår sen. Ska fråga honom om vad som gäller idag..
  14. 7
    Theo ska bli fönsterputsare och polis. Han ska ha 8 barn också =) Detta var den konstanta statusen för ett halvår sen. Ska fråga honom om vad som gäller idag..
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Jobbare, ska Robin bli och vad gör då en jobbare? Jo de snickrar, målar, kör grävmaskin, fyrhjuling, traktor, lastbil (med och utan kran), truck, hjullastare, skördetröska och alla andra fordon man kan komma på. och så ska han bli polis, och brandman. mångsyslare skulle man kunna söga också
  16. 8
    Jobbare, ska Robin bli och vad gör då en jobbare? Jo de snickrar, målar, kör grävmaskin, fyrhjuling, traktor, lastbil (med och utan kran), truck, hjullastare, skördetröska och alla andra fordon man kan komma på. och så ska han bli polis, och brandman. mångsyslare skulle man kunna söga också
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9

    Konstnär

    och ha en affär mitt emot Konsum, så att alla barn kan köpa hennes teckningar och bli glada.
  18. 9
    Konstnär och ha en affär mitt emot Konsum, så att alla barn kan köpa hennes teckningar och bli glada.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Anna har inte uttryckt något om framtida jobb, men däremot så har hon sagt att hon vill gifta sig med mig eller hennes pappa. När jag talade om att det inte gick så blev hon väldigt ledsen och utbrast;

    - Så jag får gifta mig med bara vem som helst! Det vågar jag inte! Lova att ni följer med mig när jag ska gifta mig! =)

    Jag sa att jag gärna följde med henne när hon gifte sig och att pappa var "vem som helst" för mig när jag var 5 år men sedan blev han den som jag allra helst ville gifta mig med och så skulle det bli säkerligen för henne också, men att hon hade god tid på sig att bestämma sig.
  20. 10
    Anna har inte uttryckt något om framtida jobb, men däremot så har hon sagt att hon vill gifta sig med mig eller hennes pappa. När jag talade om att det inte gick så blev hon väldigt ledsen och utbrast;

    - Så jag får gifta mig med bara vem som helst! Det vågar jag inte! Lova att ni följer med mig när jag ska gifta mig! =)

    Jag sa att jag gärna följde med henne när hon gifte sig och att pappa var "vem som helst" för mig när jag var 5 år men sedan blev han den som jag allra helst ville gifta mig med och så skulle det bli säkerligen för henne också, men att hon hade god tid på sig att bestämma sig.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Bra svar av dig

    det är inte lätt att ha grepp om allt i den här åldern.
  22. 11
    Bra svar av dig det är inte lätt att ha grepp om allt i den här åldern.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Tösen har inga uttryckta yrkesval än. Men hon ska gifta sig med sin älskade Storebror! Alla motargument bara viftas bort, det är ju honom hon -älskarrrr-!
  24. 12
    Tösen har inga uttryckta yrkesval än. Men hon ska gifta sig med sin älskade Storebror! Alla motargument bara viftas bort, det är ju honom hon -älskarrrr-!
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Vad gulligt!
  26. 13
    Vad gulligt!
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14
    Katja vill vad jag förstår inte yrkesarbeta utan hon vill bli en liten rosa kaninunge när hon blir stor. Jag vet inte riktigt om hon verkligen tror att hon kan bli det, men jag misstänker att hon egentligen vet. Jag har iaf förklarat att jag helst vill att hon fortsätter att vara Katja. Det var några månader vi pratade om det här sist, så hon kan ha ändrat sig helt.
  28. 14
    Katja vill vad jag förstår inte yrkesarbeta utan hon vill bli en liten rosa kaninunge när hon blir stor. Jag vet inte riktigt om hon verkligen tror att hon kan bli det, men jag misstänker att hon egentligen vet. Jag har iaf förklarat att jag helst vill att hon fortsätter att vara Katja. Det var några månader vi pratade om det här sist, så hon kan ha ändrat sig helt.

Liknande trådar

  1. Jag vill inte jobba i morgon, jag vill
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 17:23
  2. Jag vill jobba med
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 01:00
  3. Om man vill jobba med barn
    By Velig in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 10:37
  4. Om man vill jobba
    By Ingenjören in forum Barn som yrke
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 17:31
  5. Min syster vill jobba med barn
    By aurian in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 17:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar