Nagelproblem?
_1007 Julibarn
  1. Anonym
    #1

    Nagelproblem?

    Min lilla skrutt har två fingernaglar som ger mig huvudbry... På ena handen så är lillfingernageln och ringfingernageln annorlunda än övriga fingrar. Och jag kan inte komma ihåg om de alltid varit så, eller om det är nåt som uppkommit vid ett senare tillfälle... Fingret är "bulligare" runt nageln, och längst ut på fingret går nageln liksom ihop mer än som på de andra fingrarna där nagelns sidor är rakare och snarare går lite utåt. Asch då, det är svårt att beskriva i ord. Nagelns halva yttre del är också väldigt vitaktig, med en rätt skarp rödaktig rand som avgränsare mot den inre halvan. Upptäckte innan helgen att det var nån gulaktig typ sårvätska länhsmed nagelbandet på lillfingret, så efter ett samtal till BVC så baddar jag med alsollösning. Eventuell begynnande nagelbandsinfektion? Men det som är mest konstigt är att nageln på dessa två fingrar i princip inte växer nåt. Jag har filat dem en gång sen hon föddes (är nu 7 veckor), medan jag måste fila övriga naglar typ två gånger i veckan för att hålla dem i schakt. Det känns jätteunderligt! Nån som känner igen detta, eller som har några tankar kring vad det är och om det kommer att ordna till sig? Konstigt med två fingrar som inte ser ut som de andra...
  2. 1
    Nagelproblem? Min lilla skrutt har två fingernaglar som ger mig huvudbry... På ena handen så är lillfingernageln och ringfingernageln annorlunda än övriga fingrar. Och jag kan inte komma ihåg om de alltid varit så, eller om det är nåt som uppkommit vid ett senare tillfälle... Fingret är "bulligare" runt nageln, och längst ut på fingret går nageln liksom ihop mer än som på de andra fingrarna där nagelns sidor är rakare och snarare går lite utåt. Asch då, det är svårt att beskriva i ord. Nagelns halva yttre del är också väldigt vitaktig, med en rätt skarp rödaktig rand som avgränsare mot den inre halvan. Upptäckte innan helgen att det var nån gulaktig typ sårvätska länhsmed nagelbandet på lillfingret, så efter ett samtal till BVC så baddar jag med alsollösning. Eventuell begynnande nagelbandsinfektion? Men det som är mest konstigt är att nageln på dessa två fingrar i princip inte växer nåt. Jag har filat dem en gång sen hon föddes (är nu 7 veckor), medan jag måste fila övriga naglar typ två gånger i veckan för att hålla dem i schakt. Det känns jätteunderligt! Nån som känner igen detta, eller som har några tankar kring vad det är och om det kommer att ordna till sig? Konstigt med två fingrar som inte ser ut som de andra...
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Känner inte igen det... men kan det vara svamp? Be att få träffa en dr eller ännu hellre en redig distriktssköterska. Hoppas att det löser sig.
  4. 2
    Känner inte igen det... men kan det vara svamp? Be att få träffa en dr eller ännu hellre en redig distriktssköterska. Hoppas att det löser sig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar