byta förskola?
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    byta förskola?

    Om jag hatar mitt barn's förskola, och jag har skrivet ett brev att diskutera saker, jag har mötet chefen och pedagogerna, och skrivet annat brev, och det är fortfarrande dalig, kan jag flytta förskolor? Vi bor i Botkyrka Kommun och vår förskola är jätte dalig =(. Mitt barn komma hem med svamp infektion, de tvätta inte handerna när de kissar, där finns ingen vuxna med barn när de kissa (jag har beratta för dem att det är riktigt att mitt barn ska tvätta handerna. Värfor måste jag säger till dem? Dem skulle vet det!), där finns ingen papper för barn, också de kan inte beratta till mig vad hon har gjort för lek på dagen, där finns kanske fyra boker och barn kan inte hämta dem (fyra! Min dotter älskar boker, men det är inte riktigt för den här förskola). Jag är i kö till nya förskola, men de säger att det kan ta lång tid, eftersom hon har en plats nu. Om jag ta bort henne från den har förskolan, måste jag börjar igen i kö? Måste jag stanna i den här förskolan?

    (forlåt, jag kan inte skriver svenska så brå. Jag kan börjar sfi igen när min son börjar på förskolan så jag måste vänta, men jag har försokt)
  2. 1
    byta förskola? Om jag hatar mitt barn's förskola, och jag har skrivet ett brev att diskutera saker, jag har mötet chefen och pedagogerna, och skrivet annat brev, och det är fortfarrande dalig, kan jag flytta förskolor? Vi bor i Botkyrka Kommun och vår förskola är jätte dalig =(. Mitt barn komma hem med svamp infektion, de tvätta inte handerna när de kissar, där finns ingen vuxna med barn när de kissa (jag har beratta för dem att det är riktigt att mitt barn ska tvätta handerna. Värfor måste jag säger till dem? Dem skulle vet det!), där finns ingen papper för barn, också de kan inte beratta till mig vad hon har gjort för lek på dagen, där finns kanske fyra boker och barn kan inte hämta dem (fyra! Min dotter älskar boker, men det är inte riktigt för den här förskola). Jag är i kö till nya förskola, men de säger att det kan ta lång tid, eftersom hon har en plats nu. Om jag ta bort henne från den har förskolan, måste jag börjar igen i kö? Måste jag stanna i den här förskolan?

    (forlåt, jag kan inte skriver svenska så brå. Jag kan börjar sfi igen när min son börjar på förskolan så jag måste vänta, men jag har försokt)
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Självklart kan du byta förskola om du vill om det finns en ledig plats. De som inte har någon plats har säkert förtur och det kan innebära att det kan ta lång tid eller inte alls lyckas.

    Vad säger personalen om de saker du har tagit upp?
  4. 2
    Självklart kan du byta förskola om du vill om det finns en ledig plats. De som inte har någon plats har säkert förtur och det kan innebära att det kan ta lång tid eller inte alls lyckas.

    Vad säger personalen om de saker du har tagit upp?
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Vad tråkigt att höra att det fungerar så dåligt. Botkyrka är känd för sina bra förskolor. Men, det är klart, alla kan ju inte vara bra.

    Du kan absolut byta. Vill du ha en kommunal förskola, så ring till kommunen och fråga hur du ska göra. Vill du ha en privat förskola vänder du dig direkt till dem.
  6. 3
    Vad tråkigt att höra att det fungerar så dåligt. Botkyrka är känd för sina bra förskolor. Men, det är klart, alla kan ju inte vara bra.

    Du kan absolut byta. Vill du ha en kommunal förskola, så ring till kommunen och fråga hur du ska göra. Vill du ha en privat förskola vänder du dig direkt till dem.
  7. Botkyrkapedagog
    #4
    Vad tråkigt att du upplever att förskolan är så dålig och ej motsvarar dina önskemål.
    Mitt råd till dig är att fortsätta ha en dialog med pedagogerna och den biträdande rektor som är ansvarig för förskolan.
    Försök att hålla samtalet så sakligt som möjligt, trots att du känner dig upprörd. Att få reda på vad dina barn har gjort under dagen ska du självklart kunna få reda på och böcker och material i barns nivå är inte heller det något orimligt krav, visst bör du kunna få svar på dina frågor kring det.

    Självklart kan du byta förskola men det kan ta tid innan ni får en ny plats. Hur lång byteskön är i just ditt område kan du få svar på om du vänder dig till ditt medborgarkontor.

    Slutligen hoppas jag du och dina barns pedagoger kan lösa det här, framförallt för dina barns skull.
  8. 4
    Vad tråkigt att du upplever att förskolan är så dålig och ej motsvarar dina önskemål.
    Mitt råd till dig är att fortsätta ha en dialog med pedagogerna och den biträdande rektor som är ansvarig för förskolan.
    Försök att hålla samtalet så sakligt som möjligt, trots att du känner dig upprörd. Att få reda på vad dina barn har gjort under dagen ska du självklart kunna få reda på och böcker och material i barns nivå är inte heller det något orimligt krav, visst bör du kunna få svar på dina frågor kring det.

    Självklart kan du byta förskola men det kan ta tid innan ni får en ny plats. Hur lång byteskön är i just ditt område kan du få svar på om du vänder dig till ditt medborgarkontor.

    Slutligen hoppas jag du och dina barns pedagoger kan lösa det här, framförallt för dina barns skull.
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    De säger där finns ingen vuxna med barn när dem kissar eftersom barnen måste lära sig att göra allt själv, men barnen tvätta inte handerna själv och dem säger ingenting. De tittar inte på toaletten och se att det är ren. De hjälpe inte om barnen bys att tvätta sig. De säger där finns ingen papper eftersom barnen kaster papperet i toaletten och 'barn ska vara barn'. Men de säger ingenting om hur barn ska ha papper.

    I juli, vi har anmäl (?), vi har frågat på blankett med kommun att byta förskola och dem säger eftersom hon redan har en plats, dem få inte ge plats till henne i vanlig tid, så kanske 9 månader, kanske mer. Jag är orolig om vi ta bort henne från förskolan, dem kan säger, 'men du hade en plats och du har ta bort henne, nu måste du börjar igen i kö' och det kan ta lång, lång, lång tid. =(
  10. 5
    De säger där finns ingen vuxna med barn när dem kissar eftersom barnen måste lära sig att göra allt själv, men barnen tvätta inte handerna själv och dem säger ingenting. De tittar inte på toaletten och se att det är ren. De hjälpe inte om barnen bys att tvätta sig. De säger där finns ingen papper eftersom barnen kaster papperet i toaletten och 'barn ska vara barn'. Men de säger ingenting om hur barn ska ha papper.

    I juli, vi har anmäl (?), vi har frågat på blankett med kommun att byta förskola och dem säger eftersom hon redan har en plats, dem få inte ge plats till henne i vanlig tid, så kanske 9 månader, kanske mer. Jag är orolig om vi ta bort henne från förskolan, dem kan säger, 'men du hade en plats och du har ta bort henne, nu måste du börjar igen i kö' och det kan ta lång, lång, lång tid. =(
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    tack så mycket. Där finns ingen privat förskola nära mig. Och i juli, vi har anmäl (?), vi har frågat på blankett med kommun att byta förskola och dem säger eftersom hon redan har en plats, dem få inte ge plats till henne i vanlig tid, så kanske 9 månader, kanske mer. Jag är orolig om vi ta bort henne från förskolan, dem kan säger, 'men du hade en plats och du har ta bort henne, nu måste du börjar igen i kö' och det kan ta lång, lång, lång tid.
  12. 6
    tack så mycket. Där finns ingen privat förskola nära mig. Och i juli, vi har anmäl (?), vi har frågat på blankett med kommun att byta förskola och dem säger eftersom hon redan har en plats, dem få inte ge plats till henne i vanlig tid, så kanske 9 månader, kanske mer. Jag är orolig om vi ta bort henne från förskolan, dem kan säger, 'men du hade en plats och du har ta bort henne, nu måste du börjar igen i kö' och det kan ta lång, lång, lång tid.
  13. Medlem sedan
    Mar 2010
    #7
    hej och tack så mycket. Jag vill träffas dem igen och nu jag väntar på dem att svara. Kanske det ska blir bättre. Jag hoppas.
  14. 7
    hej och tack så mycket. Jag vill träffas dem igen och nu jag väntar på dem att svara. Kanske det ska blir bättre. Jag hoppas.

Liknande trådar

  1. Byta förskola...?
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 10:30
  2. Byta förskola?
    By E fskl och mamma in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 10:25
  3. Byta eller inte byta förskola
    By kmcb in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 11:09
  4. Byta eller inte byta förskola
    By kmcb in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 20:41
  5. Byta förskola?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 08:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar