5:te gången gillt???
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    5:te gången gillt???

    Hej tjejer!!
    Länge sen sist...vi har smugit iväg o gjort ett FET i förra cykeln. Provade med att hålla låg profil denna gång...funkade det bättre?...nej inte då! På dag 28 kom mensen precis som alltid!! Varit nere i svarta hålet men har ni kravlat upp och sitter på kanten igen. Känns som det aldrig kommer bli fler barn för oss men skam den som ger sig. Tänkte inte göra fler försök men efter diskussion med kliniken gör vi ännu ett FET. Så på fredag är det dags med stickor igen....vi har 2 små embryon kvar. Klarar de sig tro?? Bara att vänta o se, jobbiga jobbiga jobbiga väntan....Så detta blir försök 5, någon som gjort många och sen lyckats? Börjar tvivla men vill inte riktigt ge upp ännu!
    Kämpa på ni tappra...och så vill jag ha en riktigt plussig höst här på sidan!! Kram
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  2. 1
    5:te gången gillt??? Hej tjejer!!
    Länge sen sist...vi har smugit iväg o gjort ett FET i förra cykeln. Provade med att hålla låg profil denna gång...funkade det bättre?...nej inte då! På dag 28 kom mensen precis som alltid!! Varit nere i svarta hålet men har ni kravlat upp och sitter på kanten igen. Känns som det aldrig kommer bli fler barn för oss men skam den som ger sig. Tänkte inte göra fler försök men efter diskussion med kliniken gör vi ännu ett FET. Så på fredag är det dags med stickor igen....vi har 2 små embryon kvar. Klarar de sig tro?? Bara att vänta o se, jobbiga jobbiga jobbiga väntan....Så detta blir försök 5, någon som gjort många och sen lyckats? Börjar tvivla men vill inte riktigt ge upp ännu!
    Kämpa på ni tappra...och så vill jag ha en riktigt plussig höst här på sidan!! Kram
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    Ge inte upp chansen finns!
    När man blir gravid den vanliga vägen är det ju inte ovanligt att det tar 7 månader att få till det. Klart att det kommer funka er femte gång nu!

    Man klättrar upp och ner i det där jävla hålet, om man bara blev gravid nångång så man kunde fylla det med sand föralltid!

    Kram
  4. 2
    Ge inte upp chansen finns!
    När man blir gravid den vanliga vägen är det ju inte ovanligt att det tar 7 månader att få till det. Klart att det kommer funka er femte gång nu!

    Man klättrar upp och ner i det där jävla hålet, om man bara blev gravid nångång så man kunde fylla det med sand föralltid!

    Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Min yngsta kom på femte försöket! Min läkare menade på att får man "sänkammarbarn" är det ju faktiskt inte ovanligt att man får försöka ända upp till 6 gånger (månader) utan att man tycker det är konstigt. Det är ju bara det att ett försök för oss ivf-föräldrar är så mycket mer än en stund i sängen.
  6. 3
    Min yngsta kom på femte försöket! Min läkare menade på att får man "sänkammarbarn" är det ju faktiskt inte ovanligt att man får försöka ända upp till 6 gånger (månader) utan att man tycker det är konstigt. Det är ju bara det att ett försök för oss ivf-föräldrar är så mycket mer än en stund i sängen.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Du, jag vet att du tar det här på rätt sätt, så jag vågar skriva det. Just den där barnlängtan som jag tror poppar upp PÅ RIKTIGT om jag låter mig själv ta steget att ringa Carlanderska om våra fem frysisar gör att jag inte vågar göra det. FEM sådana perioder? FEM besvikelser??

    Jag beundrar dig att du orkar och avundas dig lite trots allt! KRAM!
  8. 4
    Du, jag vet att du tar det här på rätt sätt, så jag vågar skriva det. Just den där barnlängtan som jag tror poppar upp PÅ RIKTIGT om jag låter mig själv ta steget att ringa Carlanderska om våra fem frysisar gör att jag inte vågar göra det. FEM sådana perioder? FEM besvikelser??

    Jag beundrar dig att du orkar och avundas dig lite trots allt! KRAM!
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Ja...

    ...och hur och när lägger man ner om det inte fungerar?? Det funderade vi på innan vi startade denna omgång av försök men kom inte fram till något bra svar. Kan tänka mig när embryona i frysen är slut så gör vi inget nytt IVF försök...men det kommer vara hårt att bara säga stopp! Vi funderade precis som du skriver om vi skulle hoppa på tåger igen just för att längtan blir så mycket större när man är inne i detta. Jag var väldigt tveksam eftersom jag vet hur jobbigt det är men min man ville så gärna (jag med såklart-längtan efter fler barn finns där jämt). Så länge man inte gjort det kan man alltid leva i idyllen att chansen finns där i frysen till en liten trea...Nu är det tokjobbigt att längta, jag är inta bra på att vänta, inte bra på att misslyckas, inte bra på att inte få planera....så detta är verkligen inte bra för psyket!! Dock rullar livet på runt omkring, du vet med 2 barn händer det grejer hela tiden så jag hinner inte fundera o älta precis lika mycket som tidigare..och hoppet om att bli mamma ännu en gång finns hela tiden i hjärtat, det som håller mig på fötterna när vi misslyckas...kanske nästa gång är det vår tur!

    Hoppas ni kommer till ett beslut om ni ska göra fler försök eller helt enkelt bara låta bli, i vilket fall som helst önskar jag dig en härlig tid med din familj! Tänk att våra små bebisar är 3,5 år...var det alltså mer än 4 år sedan vi var här inne och hoppades - det känns som igår!! Kram
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  10. 5
    Ja... ...och hur och när lägger man ner om det inte fungerar?? Det funderade vi på innan vi startade denna omgång av försök men kom inte fram till något bra svar. Kan tänka mig när embryona i frysen är slut så gör vi inget nytt IVF försök...men det kommer vara hårt att bara säga stopp! Vi funderade precis som du skriver om vi skulle hoppa på tåger igen just för att längtan blir så mycket större när man är inne i detta. Jag var väldigt tveksam eftersom jag vet hur jobbigt det är men min man ville så gärna (jag med såklart-längtan efter fler barn finns där jämt). Så länge man inte gjort det kan man alltid leva i idyllen att chansen finns där i frysen till en liten trea...Nu är det tokjobbigt att längta, jag är inta bra på att vänta, inte bra på att misslyckas, inte bra på att inte få planera....så detta är verkligen inte bra för psyket!! Dock rullar livet på runt omkring, du vet med 2 barn händer det grejer hela tiden så jag hinner inte fundera o älta precis lika mycket som tidigare..och hoppet om att bli mamma ännu en gång finns hela tiden i hjärtat, det som håller mig på fötterna när vi misslyckas...kanske nästa gång är det vår tur!

    Hoppas ni kommer till ett beslut om ni ska göra fler försök eller helt enkelt bara låta bli, i vilket fall som helst önskar jag dig en härlig tid med din familj! Tänk att våra små bebisar är 3,5 år...var det alltså mer än 4 år sedan vi var här inne och hoppades - det känns som igår!! Kram
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Tack!!

    Japp hålet ska skottas igen för alltid NÄR (inte om) vi lyckas, det tummas vi på!
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  12. 6
    Tack!! Japp hålet ska skottas igen för alltid NÄR (inte om) vi lyckas, det tummas vi på!
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Då...

    ...hoppas jag på att 5:te gångn fungerar här med!! Ja det är ju lite annolunda hopp när man gör IVF (och sen kostar det en slant vid varje misslyckande...) - dessutom har man ju oftast försökt på annt sätt i några år innan man kommit så här långt! Tack för peppning! Kram
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  14. 7
    Då... ...hoppas jag på att 5:te gångn fungerar här med!! Ja det är ju lite annolunda hopp när man gör IVF (och sen kostar det en slant vid varje misslyckande...) - dessutom har man ju oftast försökt på annt sätt i några år innan man kommit så här långt! Tack för peppning! Kram
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Vi har ju fem i frysen och sitter ju i den situationen att det blir destruering i januari om vi inte påbörjar en behandling - har lite svårt för att ett icke-beslut ska bli beslutet, men det är ju en så otroligt jobbig resa...

    Ja, du tänk att vi har skolbarn och stora, förståndiga dagisbarn vid det här laget! Blöjfritt och lättfixat
  16. 8
    Vi har ju fem i frysen och sitter ju i den situationen att det blir destruering i januari om vi inte påbörjar en behandling - har lite svårt för att ett icke-beslut ska bli beslutet, men det är ju en så otroligt jobbig resa...

    Ja, du tänk att vi har skolbarn och stora, förståndiga dagisbarn vid det här laget! Blöjfritt och lättfixat
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9

    NU ska det lyckas!

    Vi kör också igång femte fösöket snart. Fick men i lördags så jag börjar väl testa om en dryg vecka. Detta är så jobbigt och tär så mycket. Tycker verkligen det är vår tid nu. Femte gången gillt för oss, det låter väl bra? Vi har också 2 kvar i frysen.

    KRAM och lycka till / A
  18. 9
    NU ska det lyckas! Vi kör också igång femte fösöket snart. Fick men i lördags så jag börjar väl testa om en dryg vecka. Detta är så jobbigt och tär så mycket. Tycker verkligen det är vår tid nu. Femte gången gillt för oss, det låter väl bra? Vi har också 2 kvar i frysen.

    KRAM och lycka till / A
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10

    Japp..

    ..nu ska Linne-kliniken statistik ökas med minst 2 pluss inom närmaste månaden. från oss!! Är galet trött på att försöka så därför kör vi på nu med dessa sista försök så att man sen kan vara lyckligt gravid eller på något vis gå vidare i livet! Du vet att jag kommer hejja på dig när det väl är dags! Kram
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  20. 10
    Japp.. ..nu ska Linne-kliniken statistik ökas med minst 2 pluss inom närmaste månaden. från oss!! Är galet trött på att försöka så därför kör vi på nu med dessa sista försök så att man sen kan vara lyckligt gravid eller på något vis gå vidare i livet! Du vet att jag kommer hejja på dig när det väl är dags! Kram

Liknande trådar

  1. 3:dje gången gillt
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 10:20
  2. 4:e gången gillt!?
    By 4:e på väg in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 09:11
  3. 3:e gången gillt nu
    By *Vickan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 14:21
  4. 4 gången gillt
    By Ginis in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 15:20
  5. 2a gången gillt
    By mimiototte in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 11:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar