öronproppar
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    öronproppar

    Kan man använda öronproppar till en bebis när man ska vistas i bullriga miljöer eller mâste man köpa speciella hörselskydd? Det vore ju sâ praktiskt att bara stoppa in ett par öronproppar. De ska ju anpassa sig till örat sâ det borde ju gâ, men samtidigt är jag tveksam. Nâgon som vet?
  2. 1
    öronproppar Kan man använda öronproppar till en bebis när man ska vistas i bullriga miljöer eller mâste man köpa speciella hörselskydd? Det vore ju sâ praktiskt att bara stoppa in ett par öronproppar. De ska ju anpassa sig till örat sâ det borde ju gâ, men samtidigt är jag tveksam. Nâgon som vet?
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Jag vet inte riktigt säkert, men jag skulle nog inte satsa på att peta in öronproppar på en bebis.. De har ju extremt små hörselgångar.. Brukar inte alla säga att "man ska inte peta in något annat än sin armbåge i örat.." ..för det går ju inte..
    Jag har haft hörselkåpor till min.. Finns för barn och kostar runt 200:- Har sett på Granngården bland annat..
  4. 2
    Jag vet inte riktigt säkert, men jag skulle nog inte satsa på att peta in öronproppar på en bebis.. De har ju extremt små hörselgångar.. Brukar inte alla säga att "man ska inte peta in något annat än sin armbåge i örat.." ..för det går ju inte..
    Jag har haft hörselkåpor till min.. Finns för barn och kostar runt 200:- Har sett på Granngården bland annat..
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Finns hörselkåpor på både Clas olson och biltema som inte kostar så mycket tror jag. Men jag skulle nog låta bli öronproppar. Jag har små hörselgångar för att vara vuxen och jag tycker att det gör ont att ha proppar så det kan nog inte vara speciellt bekvämt för en bebis...
  6. 3
    Finns hörselkåpor på både Clas olson och biltema som inte kostar så mycket tror jag. Men jag skulle nog låta bli öronproppar. Jag har små hörselgångar för att vara vuxen och jag tycker att det gör ont att ha proppar så det kan nog inte vara speciellt bekvämt för en bebis...
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    vi har x-antal hörselkåpor till barnen.För min make jobbar ibland i bullig miljö.
    Vilket är bra att han om vi hälsar på.
    Sedan har vi använt dom när vi varit på malmöfestiveln ,rix-fm.......ja där musiken är hög.
    vi har köpt våra via imab.
    Men dom finns ju att köpa lite överallt
  8. 4
    vi har x-antal hörselkåpor till barnen.För min make jobbar ibland i bullig miljö.
    Vilket är bra att han om vi hälsar på.
    Sedan har vi använt dom när vi varit på malmöfestiveln ,rix-fm.......ja där musiken är hög.
    vi har köpt våra via imab.
    Men dom finns ju att köpa lite överallt

Liknande trådar

  1. Öronproppar
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 10:47
  2. -TH- ang öronproppar
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 10:39
  3. öronproppar ok?
    By Lisa med Nisse in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 10:03
  4. jag har öronproppar på mig
    By Monica med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 17:36
  5. Öronproppar??
    By AniLov in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 09:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar