Offentlig amning
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Offentlig amning

    Jag är så trött på dessa diskutioner som man läser och att detta ämne ständigt tas upp som en problematik. En ammande mamma som "ska ta hänsyn", hon måste "skyla sig" ...gå undan...att det är stötande!!! Men vad faaan rent ut sagt!!! Jag blir galen på detta!! Vadå skyla sig, vadå ta hänsyn till...till vad???
    Vad är det som är så förbannat äckligt??? Jag är så sjukt trött på vårt kristna tänkande om att nakna kroppsdelar är ngt hemskt...förbjudet och äckligt!! Dessutom är för för tusan en mamma som matar sitt barn och inget konstigt alls. Jag ger blanka fan i vad folk tycker om att jag ammar min 15 månaders lilla tjej och jag gör det offentligt. Lika road varje gång av att folk inte ens vågar titta på en....men jag blir samtidigt förbannad över attityden!!! Skärpning!!!
    Lev livet, låt inte livet leva dig
    http://livnjutaren.blogspot.com/
  2. 1
    Offentlig amning Jag är så trött på dessa diskutioner som man läser och att detta ämne ständigt tas upp som en problematik. En ammande mamma som "ska ta hänsyn", hon måste "skyla sig" ...gå undan...att det är stötande!!! Men vad faaan rent ut sagt!!! Jag blir galen på detta!! Vadå skyla sig, vadå ta hänsyn till...till vad???
    Vad är det som är så förbannat äckligt??? Jag är så sjukt trött på vårt kristna tänkande om att nakna kroppsdelar är ngt hemskt...förbjudet och äckligt!! Dessutom är för för tusan en mamma som matar sitt barn och inget konstigt alls. Jag ger blanka fan i vad folk tycker om att jag ammar min 15 månaders lilla tjej och jag gör det offentligt. Lika road varje gång av att folk inte ens vågar titta på en....men jag blir samtidigt förbannad över attityden!!! Skärpning!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Ursäkta kristna tänkande? Vari ligger det kristna tänket i att skyla en ammande mamma? *har inte sett något sådant i min kristna krets alls* Alla som är pryda o har problem är inte kristna faktiskt.
  4. 2
    Ursäkta kristna tänkande? Vari ligger det kristna tänket i att skyla en ammande mamma? *har inte sett något sådant i min kristna krets alls* Alla som är pryda o har problem är inte kristna faktiskt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Du, ja skiter också i om du ammar din son så jag ser dina bröst JISSES , som om bröst vore nåt :-)
  6. 3
    Du, ja skiter också i om du ammar din son så jag ser dina bröst JISSES , som om bröst vore nåt :-)
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Ja, det där är ngt som jag har hittat på helt själv och det har med min grekbakgrund att göra. I grekland och då pratar vi om den grekiska ortodoxa kyrkan (fel kanske att dra alla kristna över en kant) så har de en väldigt snedvriden bild av sex och människokroppen. Allt är tabu och fult...det var där jag fick det hela ifrån.
  8. 4
    Ja, det där är ngt som jag har hittat på helt själv och det har med min grekbakgrund att göra. I grekland och då pratar vi om den grekiska ortodoxa kyrkan (fel kanske att dra alla kristna över en kant) så har de en väldigt snedvriden bild av sex och människokroppen. Allt är tabu och fult...det var där jag fick det hela ifrån.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Eller hur!!! Det är så det ska vara!!
  10. 5
    Eller hur!!! Det är så det ska vara!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    helt OT, såg ett inlägg från dig på ett annat forum och blev så glad. Gillar dig och dina åsikter=)
  12. 6
    helt OT, såg ett inlägg från dig på ett annat forum och blev så glad. Gillar dig och dina åsikter=)
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    hur menar du, borde de titta på dej när du ammar? Jag kan ärligt säga att jag låter bli, precis som jag inte stirrar djupt ner i andras decoltage, eller klyftan där bak på ungdomar som har vldigt nerhasade byxor. OK, de har valt att visa sina respektive kroppsdelar, men jag blir lite blyg, och försöker titta åt ett annat håll. Och så gör jag även med ammande, jag stirrar inte på deras bröst. Borde jag det?
  14. 7
    hur menar du, borde de titta på dej när du ammar? Jag kan ärligt säga att jag låter bli, precis som jag inte stirrar djupt ner i andras decoltage, eller klyftan där bak på ungdomar som har vldigt nerhasade byxor. OK, de har valt att visa sina respektive kroppsdelar, men jag blir lite blyg, och försöker titta åt ett annat håll. Och så gör jag även med ammande, jag stirrar inte på deras bröst. Borde jag det?
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Kristna tänkande? Hmmm.....

    Jag säger såhär: det går inte att komma ifrån att kvinnobröst är en sexuellt laddas kroppsdel, kvinnans bröst är för de flesta en intim del av människokroppen, därför visar vi inte dem hur som helst. Och kvinnans bröst slutar inte hus flux vara en intim kroppsdel för alla runtomkring för att hon fått barn de senaste åren. Så ja, jag tycker att man i offentligheten ska vara hyfsat diskret. Med det menar jag inte att man ska gömma sig i städskrubben eller stanna hemma, utan att man väljer position och placering t ex med omsorg. T ex genom att m h a sittposition, klädsel, filt eller liknande göra så att den som sitter mitt emot en på matstället inte behöver ha ett blottat bröst rakt framför sin mat mer än nödvändigt. De flesta kvinnor verkar också göra just så, vidta den grad av diskretion som jag anser rimlig, så det är inget större bekymmer.
  16. 8
    Kristna tänkande? Hmmm.....

    Jag säger såhär: det går inte att komma ifrån att kvinnobröst är en sexuellt laddas kroppsdel, kvinnans bröst är för de flesta en intim del av människokroppen, därför visar vi inte dem hur som helst. Och kvinnans bröst slutar inte hus flux vara en intim kroppsdel för alla runtomkring för att hon fått barn de senaste åren. Så ja, jag tycker att man i offentligheten ska vara hyfsat diskret. Med det menar jag inte att man ska gömma sig i städskrubben eller stanna hemma, utan att man väljer position och placering t ex med omsorg. T ex genom att m h a sittposition, klädsel, filt eller liknande göra så att den som sitter mitt emot en på matstället inte behöver ha ett blottat bröst rakt framför sin mat mer än nödvändigt. De flesta kvinnor verkar också göra just så, vidta den grad av diskretion som jag anser rimlig, så det är inget större bekymmer.
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #9
    Du får mer än gärna mata ditt barn hur mycket du vill. Jag vill däremot inte se dina nakna bröst när du gör det. Jag uppskattar iofs. inte när en man går omkring utan tröja heller.
    Jag borde få jobba hårdare än att öppna ögonlocken - OM jag skulle få rätten till att se dig naken.

    Du är ingen ko. Även om du ammar.
  18. 9
    Du får mer än gärna mata ditt barn hur mycket du vill. Jag vill däremot inte se dina nakna bröst när du gör det. Jag uppskattar iofs. inte när en man går omkring utan tröja heller.
    Jag borde få jobba hårdare än att öppna ögonlocken - OM jag skulle få rätten till att se dig naken.

    Du är ingen ko. Även om du ammar.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Den protestantiska

    kyrkan och den grekiskortodoxa är rätt olika om du funderar på detaljer. Luther gjorde en hel del under reformationen.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  20. 10
    Den protestantiska kyrkan och den grekiskortodoxa är rätt olika om du funderar på detaljer. Luther gjorde en hel del under reformationen.
  21. Medlem sedan
    Sep 2000
    #11
    Haha, förlåt mig men... Grekland är det enda land där jag hittat "en alldeles särskild sorts kortlekar" på varenda liten supermarket. Nu senast hade man tagit det ett steg längre och serverar nu kortlekar med riktiga fotografier på "Anal Sex" och "Huge Cocks".
    Du har säkert rätt, jag emotsätter mig inte det du säger, men helt klart har jag trott att greker är alldeles extra frigjorda.
  22. 11
    Haha, förlåt mig men... Grekland är det enda land där jag hittat "en alldeles särskild sorts kortlekar" på varenda liten supermarket. Nu senast hade man tagit det ett steg längre och serverar nu kortlekar med riktiga fotografier på "Anal Sex" och "Huge Cocks".
    Du har säkert rätt, jag emotsätter mig inte det du säger, men helt klart har jag trott att greker är alldeles extra frigjorda.
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Gäller väl inte bara amning?

    Det brukar inte vara särskilt populärt med att män går omkring på stan med naken överkropp heller - vilket jag kan förstå.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Gäller väl inte bara amning? Det brukar inte vara särskilt populärt med att män går omkring på stan med naken överkropp heller - vilket jag kan förstå.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Haha, tror du mig om jag skriver att vi har två såna där kortlekar?
  26. 13
    Haha, tror du mig om jag skriver att vi har två såna där kortlekar?
  27. Medlem sedan
    Jul 2008
    #14
    Åh va tacksam jag hade varit om folk hade visat mig den respekten att vända bort blicken när jag någon enstaka gång ammade dottern offentligt. Trots filt och anpassad klädsel kändes det jättejobbigt att amma med folk i närheten.

    Känns redan jobbigt att tänka på att jag måste igenom det en gång till, fast med två bebisar samtidigt. Hur dubelammar man diskret liksom? Vill knappt ha släkt eller vänner i närheten när det ska ammas, ännu mindre fullständiga främlingar
  28. 14
    Åh va tacksam jag hade varit om folk hade visat mig den respekten att vända bort blicken när jag någon enstaka gång ammade dottern offentligt. Trots filt och anpassad klädsel kändes det jättejobbigt att amma med folk i närheten.

    Känns redan jobbigt att tänka på att jag måste igenom det en gång till, fast med två bebisar samtidigt. Hur dubelammar man diskret liksom? Vill knappt ha släkt eller vänner i närheten när det ska ammas, ännu mindre fullständiga främlingar
  29. Medlem sedan
    Sep 2000
    #15
    Jag ställer mig här.
  30. 15
    Jag ställer mig här.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Väldans överens med dig idag.
  32. 16
    Väldans överens med dig idag.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Trust me, om du tittar så får du såååååååååååååå mycket skit
  34. 17
    Trust me, om du tittar så får du såååååååååååååå mycket skit
  35. Medlem sedan
    Sep 2000
    #18
    Har inga som helst problem att tro dig!
    Jag var nära på att köpa hem ett par, det är ju på nåt sätt "ett semesterminne från Grekland" (jaja, förstå mig rätt nu ), lite typiskt grekiskt på nåt sätt. Vi har en sen tidigare, men då med tecknade bilder på de mest avancerade ställningar och de mest överdimensionerande fallosar... den är vekligen _grekisk_.
  36. 18
    Har inga som helst problem att tro dig!
    Jag var nära på att köpa hem ett par, det är ju på nåt sätt "ett semesterminne från Grekland" (jaja, förstå mig rätt nu ), lite typiskt grekiskt på nåt sätt. Vi har en sen tidigare, men då med tecknade bilder på de mest avancerade ställningar och de mest överdimensionerande fallosar... den är vekligen _grekisk_.
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Akat dig, det kan bli en ful ovana!
  38. 19
    Akat dig, det kan bli en ful ovana!
  39. Medlem sedan
    Mar 1998
    #20
    Njae, grekyogins son tror jag inte hon ammar, han är rätt stor har jag för mig och där hade nog t.o.m. jag reagerat... yngsta är väl en flicka.
  40. 20
    Njae, grekyogins son tror jag inte hon ammar, han är rätt stor har jag för mig och där hade nog t.o.m. jag reagerat... yngsta är väl en flicka.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fängelsevistelse offentlig?
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-26, 09:29
  2. Apropå "offentlig amning"
    By Karolina. in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 10:59
  3. Offentlig amning
    By danibonfi in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 08:15
  4. Angående offentlig amning igen
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 17:35
  5. Offentlig ammning
    By Kicki82 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 22:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar