tack för alla era grattis:)
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    tack för alla era grattis:)

    det känns så skönt att det verkligen finns dem som tycker att det är roligt! min familj har dessvärre mest regareta negativt och jag har nu gjort ett aktivt val att inte träffa dem på ett tag, då de gör att jag mår dåligt, på min BM inrådan!

    Jag käner att de vet vilken resa vi har gått igenom, och jag tror inte att ngn är gladare än vi att det funkade denna gången (så här långt)! Synd att folk bara ser en massa problem istället för att kunna glädjas åt andras lycka istälet!

    Jo, det har varit, och är fortfarande väldigt orolit. Jag började att störtblöda i v 11, och fortsatte att blöda i några dagar, men bebis måde bra hela tiden, de visste inte varför jag blödde. Men livemodertappen är ganska så påverkad så jag är ganska så stillsam på dr inrådan. så visst det är oroligt, och jag vågar faktiskt inte tro att det ska gå vägen, men det känns ändå bättre nu änn innan, då jag mest gick och väntade på att få missfall!

    diabetesen gör att jag måste mäta mit blodsocker 88 ggr/dag, samt justera insulindosen mest hela tiden. det tar tid, men jag vet ju att det är för bebis bästa" sen kan man ju inte ta tabletter när man är gravid utan måste ta sprutor. kändes som om jag vart färdig med det fetre alla hormonbehnadlingar inför IVF!

    jag hoppas att jag inte låter alltför negativ, men om jag ska vara ärlig så har det kanske bliit lite för mt sista månaderna. att pendla mellan hopp och förtvivlan, och att gå lite å vänta på att ngn i familjen ska ringa upp och säga "grattis jag hade fel....." men jag inser att det är att hoppas på för mkt!
    men jag hoppas jag har ert stöd hrinne?!
    verkligen tack för era uppmuntrande ord ni gjorde min dag
    stor varm kram
    jag är inte som du vill ha mig, jag vet det
    men om du någon gång sa att jag var det så kanske jag blev det...
  2. 1
    tack för alla era grattis:) det känns så skönt att det verkligen finns dem som tycker att det är roligt! min familj har dessvärre mest regareta negativt och jag har nu gjort ett aktivt val att inte träffa dem på ett tag, då de gör att jag mår dåligt, på min BM inrådan!

    Jag käner att de vet vilken resa vi har gått igenom, och jag tror inte att ngn är gladare än vi att det funkade denna gången (så här långt)! Synd att folk bara ser en massa problem istället för att kunna glädjas åt andras lycka istälet!

    Jo, det har varit, och är fortfarande väldigt orolit. Jag började att störtblöda i v 11, och fortsatte att blöda i några dagar, men bebis måde bra hela tiden, de visste inte varför jag blödde. Men livemodertappen är ganska så påverkad så jag är ganska så stillsam på dr inrådan. så visst det är oroligt, och jag vågar faktiskt inte tro att det ska gå vägen, men det känns ändå bättre nu änn innan, då jag mest gick och väntade på att få missfall!

    diabetesen gör att jag måste mäta mit blodsocker 88 ggr/dag, samt justera insulindosen mest hela tiden. det tar tid, men jag vet ju att det är för bebis bästa" sen kan man ju inte ta tabletter när man är gravid utan måste ta sprutor. kändes som om jag vart färdig med det fetre alla hormonbehnadlingar inför IVF!

    jag hoppas att jag inte låter alltför negativ, men om jag ska vara ärlig så har det kanske bliit lite för mt sista månaderna. att pendla mellan hopp och förtvivlan, och att gå lite å vänta på att ngn i familjen ska ringa upp och säga "grattis jag hade fel....." men jag inser att det är att hoppas på för mkt!
    men jag hoppas jag har ert stöd hrinne?!
    verkligen tack för era uppmuntrande ord ni gjorde min dag
    stor varm kram
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Här är det ungefär likadant, fast med skillnaden att makens familj är jätteglada över det kommande tillskottet. Mina föräldrar lät det inte alls som om de brydde sig om hur det gick och att det var rätt onödigt att få fler barn... Lagom kul! Å andra sidan, jag har inte så mycket kontakt med dem så det kan ju kvitta.

    Trist att åka på att ta sprutor hela tiden, du är stark som fixar det!

    Jag hoppas att det hela går vägen för er för i slutändan är det ändå rätt nice att ha busungarna hos sig.
  4. 2
    Här är det ungefär likadant, fast med skillnaden att makens familj är jätteglada över det kommande tillskottet. Mina föräldrar lät det inte alls som om de brydde sig om hur det gick och att det var rätt onödigt att få fler barn... Lagom kul! Å andra sidan, jag har inte så mycket kontakt med dem så det kan ju kvitta.

    Trist att åka på att ta sprutor hela tiden, du är stark som fixar det!

    Jag hoppas att det hela går vägen för er för i slutändan är det ändå rätt nice att ha busungarna hos sig.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Men vad tråkigt att din familj inte kan gjädjas med er och stötta er nu när det behövs som bäst.
    Många styrkekramar till dig!!
    Hoppas du kan njuta lite av graviditeten, trots komplikationer och diabetes och att du i lugn och ro kan se fram emot den nya familjemedlemmen .
  6. 3
    Men vad tråkigt att din familj inte kan gjädjas med er och stötta er nu när det behövs som bäst.
    Många styrkekramar till dig!!
    Hoppas du kan njuta lite av graviditeten, trots komplikationer och diabetes och att du i lugn och ro kan se fram emot den nya familjemedlemmen .

Liknande trådar

  1. tack för alla grattis och grattis
    By molga in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 11:29
  2. Tack alla för grattis
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 18:53
  3. tack för alla grattis!!!
    By vibbsan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 20:20
  4. Tack för alla grattis
    By Arwen_77 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 19:06
  5. Tack för alla grattis
    By caleb in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 10:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar