OK-stämpel i rumpan
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    OK-stämpel i rumpan

    Fick Sandra idag

    Längd 56.5 cm (54 vid en månad och 48 vid födseln)
    Vikt 5340g (4580/3705)
    Homf 40 cm (35 vid födseln. 1 mån minns jag inte)

    Trodde inte riktigt hon skulle ha gått upp så mycket för hemmavägningarna har visat kring 5.1 (fast då väger jag ju oss båda först och sen bara mig så det blir ju inte så exakt). BVC vikten är dock tagen innan hon gjorde simbassäng av vågen genom att kissa _massor_ samt innan henns 2 efterföljande bajsblöjor så jag kanske inte hade så fel ändå

    Vktmässigt är hon ff i klar ledning i syskonskaran de andra vägde alla drygt 4500 vid 2 mån. Både Kasper och Pontus hade dock gått upp mer från födseln än vad hon gjort. Vid 3 månader tror jag nog hon kan vara slagen av Pontus som gjorde ett tokryck och gick upp 1.5 kg på 1 månad mellan månad 2 och 3.

    Pratade en del med läkaren om Sandras missnöjdhet, fick nya vattenbaserade D-droppar, men i övrigt bestämde vi oss för att avvakta och se var det tar vägen. Den här veckan är ju klart bättre än den förra om än inte helt bra. Jag fortsätter med semper, minifom mjölkfritt ett tag till och sen provar jag introducera mjölk igen. Det är mest jag själv som känner att jag lika gärna kan äta mjölkfritt tills hon blivit bättre för det är lättare då att se någon skillnad. Nu när hon skriker så vet man ändå inte riktigt vad som är vad.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    OK-stämpel i rumpan Fick Sandra idag

    Längd 56.5 cm (54 vid en månad och 48 vid födseln)
    Vikt 5340g (4580/3705)
    Homf 40 cm (35 vid födseln. 1 mån minns jag inte)

    Trodde inte riktigt hon skulle ha gått upp så mycket för hemmavägningarna har visat kring 5.1 (fast då väger jag ju oss båda först och sen bara mig så det blir ju inte så exakt). BVC vikten är dock tagen innan hon gjorde simbassäng av vågen genom att kissa _massor_ samt innan henns 2 efterföljande bajsblöjor så jag kanske inte hade så fel ändå

    Vktmässigt är hon ff i klar ledning i syskonskaran de andra vägde alla drygt 4500 vid 2 mån. Både Kasper och Pontus hade dock gått upp mer från födseln än vad hon gjort. Vid 3 månader tror jag nog hon kan vara slagen av Pontus som gjorde ett tokryck och gick upp 1.5 kg på 1 månad mellan månad 2 och 3.

    Pratade en del med läkaren om Sandras missnöjdhet, fick nya vattenbaserade D-droppar, men i övrigt bestämde vi oss för att avvakta och se var det tar vägen. Den här veckan är ju klart bättre än den förra om än inte helt bra. Jag fortsätter med semper, minifom mjölkfritt ett tag till och sen provar jag introducera mjölk igen. Det är mest jag själv som känner att jag lika gärna kan äta mjölkfritt tills hon blivit bättre för det är lättare då att se någon skillnad. Nu när hon skriker så vet man ändå inte riktigt vad som är vad.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Vattenbaserade droppar har utgått, sa de på min BVC... men det finns alltså att få tag på?
  4. 2
    Vattenbaserade droppar har utgått, sa de på min BVC... men det finns alltså att få tag på?
  5. Medlem sedan
    Apr 2010
    #3
    Vi fick vattenbaserade förra veckan av bvc, konstigt att de är så olika!
  6. 3
    Vi fick vattenbaserade förra veckan av bvc, konstigt att de är så olika!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Ja alltså jag fick bevisligen en flaska i handen igår Ser ut som den vanliga fast på etikett.
  8. 4
    Ja alltså jag fick bevisligen en flaska i handen igår Ser ut som den vanliga fast på etikett.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    BLÅ etikett ska det stå
  10. 5
    BLÅ etikett ska det stå

Liknande trådar

  1. Ok-stämpel i rumpan!
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 20:46
  2. Ok stämpel i rumpan
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 12:28
  3. OK-stämpel i rumpan
    By -texas- in forum _05 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 18:52
  4. OK stämpel i rumpan på 3-års
    By MiaKL,S03+K06 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 15:38
  5. OK-stämpel i rumpan!
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar