Hemma - och hemma med sjukis
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Hemma - och hemma med sjukis

    Efter 24 timmars resa kom jag äntligen hem i går kväll. Barnen sov ;-( så klart men det blev kramkalas i morse. Dottern var sjuk - hon har varit sjuk hela veckan så jag är hemma med henne och försöke jobba, röja huset och göra matteläxa...

    Tänk att huset blir så otroligt rörigt när jag är borta. Eller snarare - ett bevis på att det där "plocket" som jag tycker att jag gör - faktiskt är inte är inbillning - svart på vitt - är jag borta rasar huset ihop under alla papper, leksaker, tvättade och otvättade kläder, grejer och saker... Så jag behövs väl trots allt... ;-)

    Men vore ju kul att komma hem till ett städat hem när jag är borta....
    Mina små betraktelser från Californien: http://jacalica.blogspot.com/
  2. 1
    Hemma - och hemma med sjukis Efter 24 timmars resa kom jag äntligen hem i går kväll. Barnen sov ;-( så klart men det blev kramkalas i morse. Dottern var sjuk - hon har varit sjuk hela veckan så jag är hemma med henne och försöke jobba, röja huset och göra matteläxa...

    Tänk att huset blir så otroligt rörigt när jag är borta. Eller snarare - ett bevis på att det där "plocket" som jag tycker att jag gör - faktiskt är inte är inbillning - svart på vitt - är jag borta rasar huset ihop under alla papper, leksaker, tvättade och otvättade kläder, grejer och saker... Så jag behövs väl trots allt... ;-)

    Men vore ju kul att komma hem till ett städat hem när jag är borta....
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Med tanke på hur vårt hem ser ut när jag är hemma, vågar jag inte ens tänka på hur det skulle se om jag kom hem efter en vecka (utan att svärmor varit här under tiden!)...

    Hoppas det känns skönt att komma hem i alla fall, och att dottern snabbt frisknar till nu när hon fått en dag med mamma. För övrigt är jag övertygad om att du behövs, inte bara för att agera plockerska .
  4. 2
    Med tanke på hur vårt hem ser ut när jag är hemma, vågar jag inte ens tänka på hur det skulle se om jag kom hem efter en vecka (utan att svärmor varit här under tiden!)...

    Hoppas det känns skönt att komma hem i alla fall, och att dottern snabbt frisknar till nu när hon fått en dag med mamma. För övrigt är jag övertygad om att du behövs, inte bara för att agera plockerska .

Liknande trådar

  1. Liten sjukis
    By Tuvali in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 19:22
  2. Bra skonsam mat till sjukis?
    By FruFet in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 14:04
  3. Isa = sjukis.... :(
    By lilla_A in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 21:39
  4. Sjukis här :-(
    By Minama in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 09:22
  5. Sjukis-Folke
    By Humla med tre in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 10:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar