Då ruvar man igen då :)
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Då ruvar man igen då :)

    Nu är jag äntligen hemma efter en lång dags flängande.
    När vi kom till kliniken fick vi veta att dom varit tvungen att tina upp alla 4 embryon som vi hade i frysen. (2 låg tillsammans) Dom första 2 klarade sig inte men de 2 andra klarade sig, då dök ett nytt val upp. Dom erbjöd oss att sätta in båda de embryon som klarat upptining. Känns som valet blev ganska enkelt. Inte tänker jag slänga bort ett när vi inte har några fler i frysen. Han sa att risken är ju att det blir tvillingar, men samtidigt är det ju dubbelt så stor chans att iallafall 1 klarar sig. Han sa att läkarna får skälla på honom sen om de inte gillar hans val av att sätta in 2 Så nu har jag 2 små frön i magen. Testdag den 27:e men beräknad BIM nästa helg eller början av veckan därefter.
    Bara att hålla tummarna nu då!!

    Vet inte om jag fattat riktigt, kändes så overkligt när man gjorde FET i naturlig cykel jämnfört med när man gjort ET och gick på en massa hormoner och kontroller och grejer

    Nu var de bara den långa väntan......

    Kram Kram
  2. 1
    Då ruvar man igen då :) Nu är jag äntligen hemma efter en lång dags flängande.
    När vi kom till kliniken fick vi veta att dom varit tvungen att tina upp alla 4 embryon som vi hade i frysen. (2 låg tillsammans) Dom första 2 klarade sig inte men de 2 andra klarade sig, då dök ett nytt val upp. Dom erbjöd oss att sätta in båda de embryon som klarat upptining. Känns som valet blev ganska enkelt. Inte tänker jag slänga bort ett när vi inte har några fler i frysen. Han sa att risken är ju att det blir tvillingar, men samtidigt är det ju dubbelt så stor chans att iallafall 1 klarar sig. Han sa att läkarna får skälla på honom sen om de inte gillar hans val av att sätta in 2 Så nu har jag 2 små frön i magen. Testdag den 27:e men beräknad BIM nästa helg eller början av veckan därefter.
    Bara att hålla tummarna nu då!!

    Vet inte om jag fattat riktigt, kändes så overkligt när man gjorde FET i naturlig cykel jämnfört med när man gjort ET och gick på en massa hormoner och kontroller och grejer

    Nu var de bara den långa väntan......

    Kram Kram
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    håller tumarna att det ska gå finemang såklart
    varm lyckatillkram
  4. 2
    håller tumarna att det ska gå finemang såklart
    varm lyckatillkram
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Ja jag går ju på hormoner men jag fattar de inte riktigt ännu själv. Tänk om de blir tvillingar Vi tänker likadant här. Om de inte tar denna gången vill vi sätta in 2 nästa gång.
    Grattis till ruvningen
    Kram
  6. 3
    Ja jag går ju på hormoner men jag fattar de inte riktigt ännu själv. Tänk om de blir tvillingar Vi tänker likadant här. Om de inte tar denna gången vill vi sätta in 2 nästa gång.
    Grattis till ruvningen
    Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Lycka till!!

    Jag skulle oxå valt att sätta in 2 om vi fick frågan!! Nu hoppas jag dina frön tänkter fästa o stanna hela vägen ut!! Japp väntan o längtan börjar nu och du får mina tummar och tankar!! Kram
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  8. 4
    Lycka till!! Jag skulle oxå valt att sätta in 2 om vi fick frågan!! Nu hoppas jag dina frön tänkter fästa o stanna hela vägen ut!! Japp väntan o längtan börjar nu och du får mina tummar och tankar!! Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    åh vad härligt med 2 st!!! Det tror jag på!! var det som fick det att funka för oss....tror jag iaf;o)

    Håller alla tummar och tår!!!! tänk att du har två kämpar där inne!
  10. 5
    åh vad härligt med 2 st!!! Det tror jag på!! var det som fick det att funka för oss....tror jag iaf;o)

    Håller alla tummar och tår!!!! tänk att du har två kämpar där inne!

Liknande trådar

  1. Ruvar igen!
    By Fröfrö in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 08:29
  2. Nu ruvar jag igen
    By Pelargon in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 20:41
  3. Ruvar igen.
    By carisma in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 13:18
  4. Ruvar igen:-)
    By -*L*- in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 07:24
  5. Ruvar igen
    By Tinselflickan in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 11:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar