Hade ni reagerat..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hade ni reagerat..

    .. om ni såg en ensam åttaåring på en cykelväg utmed vägen i ett villaområde i ett sömnigt samhälle?
    Eller överreagerar jag kanske?
    Vi är precis hemkomna från kräftskiva (tidig kväll, hockeyturnering imorgon med äldste killen ) och precis när vi svängde ner på gatan så ser vi en kille som jag känner igen men inte känner som är 8 år, ensam ute nu klockan 10 en lördag kväll. Inte en vuxen i sikte så långt ögat ser.
    Jag stannar bilen och kollar, för jag blev lite olustig till mods.
    Han var ute och fångade grodor.. och hade två i handen.

    Men allvarligt, klockan 22.oo en lördag kväll? Hans pappa var i Piteå och hans mamma hade tjejfest.. Eller jag kanske överreagerar?
  2. 1
    Hade ni reagerat.. .. om ni såg en ensam åttaåring på en cykelväg utmed vägen i ett villaområde i ett sömnigt samhälle?
    Eller överreagerar jag kanske?
    Vi är precis hemkomna från kräftskiva (tidig kväll, hockeyturnering imorgon med äldste killen ) och precis när vi svängde ner på gatan så ser vi en kille som jag känner igen men inte känner som är 8 år, ensam ute nu klockan 10 en lördag kväll. Inte en vuxen i sikte så långt ögat ser.
    Jag stannar bilen och kollar, för jag blev lite olustig till mods.
    Han var ute och fångade grodor.. och hade två i handen.

    Men allvarligt, klockan 22.oo en lördag kväll? Hans pappa var i Piteå och hans mamma hade tjejfest.. Eller jag kanske överreagerar?
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Ja, det hade jag. Idag och nuförtiden hade jag dessutom agerat!
  4. 2
    Ja, det hade jag. Idag och nuförtiden hade jag dessutom agerat!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Nja, jag hade ju inte stannat o kollat läget faktiskt. Men om du visste vem det var kanske det det blir annorlunda? Jag hade nog utgått (om jag såg en av grabbens klasskompisar) att han varit hos en kompis o cyklade hem när filmen var slut o att föräldrarna haft kontakt på båda håll innan han for.
  6. 3
    Nja, jag hade ju inte stannat o kollat läget faktiskt. Men om du visste vem det var kanske det det blir annorlunda? Jag hade nog utgått (om jag såg en av grabbens klasskompisar) att han varit hos en kompis o cyklade hem när filmen var slut o att föräldrarna haft kontakt på båda håll innan han for.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    NU?! jo, jag hade lyft på ögonbrynen, absolut.
  8. 4
    NU?! jo, jag hade lyft på ögonbrynen, absolut.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    men det var ju helknas...

    ...den lille killen hade inte känts okej att åka ifrån...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  10. 5
    men det var ju helknas... ...den lille killen hade inte känts okej att åka ifrån...
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Nej det låter ju helt galet.

    Skrev tidigare idag att maken höll på att köra på en 5-6åring som cyklade längs vägen och plötsligt svängde ut framför hans bil. Är det stora låt-dina-barn-cykla-ihjäl-sig-dagen idag eller. Idioti!
  12. 6
    Nej det låter ju helt galet.

    Skrev tidigare idag att maken höll på att köra på en 5-6åring som cyklade längs vägen och plötsligt svängde ut framför hans bil. Är det stora låt-dina-barn-cykla-ihjäl-sig-dagen idag eller. Idioti!
  13. Salander
    #7
    Jag hoppas att jag hade följt med honom hem.
  14. 7
    Jag hoppas att jag hade följt med honom hem.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    En vän till oss kom från sin löparrunda (22.00 en lördagkväll, helt normalt för en nästintill elit idrottare ) så jag skickade iväg honom efter pojken så han satte honom på kurs hemåt.

    Men jag kan fortfarande inte smälta det. Min 8 åring har precis börjat röra sig i vårt närområde dagtid..
  16. 8
    En vän till oss kom från sin löparrunda (22.00 en lördagkväll, helt normalt för en nästintill elit idrottare ) så jag skickade iväg honom efter pojken så han satte honom på kurs hemåt.

    Men jag kan fortfarande inte smälta det. Min 8 åring har precis börjat röra sig i vårt närområde dagtid..
  17. Medlem sedan
    Mar 1998
    #9
    Nu stämmer det inte med området här, men hade det varit HÄR hade jag inte reagerat nämnvärt.
  18. 9
    Nu stämmer det inte med området här, men hade det varit HÄR hade jag inte reagerat nämnvärt.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Oj, säger jag. Men det var så jag tänkte också.. vi lever så skyddat här i "fina villa området". Och jag tänkte just att i andra områden så är det nog mer "normalt"..Lite konstigt! Men inte mer okej ändå för mig.. mina barn är inte (aldrig!) ute kvällstid ensamma!
  20. 10
    Oj, säger jag. Men det var så jag tänkte också.. vi lever så skyddat här i "fina villa området". Och jag tänkte just att i andra områden så är det nog mer "normalt"..Lite konstigt! Men inte mer okej ändå för mig.. mina barn är inte (aldrig!) ute kvällstid ensamma!

Liknande trådar

  1. Hur hade ni reagerat?
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 12:14
  2. Hur hade ni reagerat?
    By Anonym in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 20:22
  3. Hur hade ni reagerat här?
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 15:27
  4. Hur hade ni reagerat?
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 18:29
  5. Vad och hur hade ni reagerat
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 15:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar