Önskelista?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Önskelista?

    R har svårt att klämma ur sig en önskelista inför födelsedagen. Hur ser det ut för era kottar? Vet de vad de vill ha, och i så fall vad, eller är de lika veliga som hon?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  2. 1
    Önskelista? R har svårt att klämma ur sig en önskelista inför födelsedagen. Hur ser det ut för era kottar? Vet de vad de vill ha, och i så fall vad, eller är de lika veliga som hon?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Karl brukar sällan önska sig något men i år finns en het önskan och några mindre heta, kul. Först och främst önskar han sig en ny cykel med 3 växlar! Den han har nu slår han knäna i styret på.

    Sen önskar han ett nytt spel till sin PSP och en leksakshusbil som han sett på BR leksaker alt en bil med husvagn.
  4. 2
    Karl brukar sällan önska sig något men i år finns en het önskan och några mindre heta, kul. Först och främst önskar han sig en ny cykel med 3 växlar! Den han har nu slår han knäna i styret på.

    Sen önskar han ett nytt spel till sin PSP och en leksakshusbil som han sett på BR leksaker alt en bil med husvagn.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Han önskade sig en kamera, så det fick han. En enklare digitalkamera.
  6. 3
    Han önskade sig en kamera, så det fick han. En enklare digitalkamera.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Mitt barn önskar sig att få gå upp på Eifelltornet, samt ett munspel och starwarsgrejer.
    Det två första får hon, starwarsgrejer förstår jag min inte på....så det måste fuxas av ngn annan ;-)
  8. 4
    Mitt barn önskar sig att få gå upp på Eifelltornet, samt ett munspel och starwarsgrejer.
    Det två första får hon, starwarsgrejer förstår jag min inte på....så det måste fuxas av ngn annan ;-)
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Alice önskade sig ett Nintendo DS och ett mikrofonställ. Hon fick ett DS och sen lite annat som också blev uppskattat. Mikrofonställ kan det tänkas bli till julen istället.
  10. 5
    Alice önskade sig ett Nintendo DS och ett mikrofonställ. Hon fick ett DS och sen lite annat som också blev uppskattat. Mikrofonställ kan det tänkas bli till julen istället.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Bakugan och Starwars saker stod högst på önskelistan. Och en klocka

    Av mig fick han klocka, fotbollsmål och två dvd filmer. Så det var en lycklig son jag skickade till skolan idag, med nya klockan runt handen
  12. 6
    Bakugan och Starwars saker stod högst på önskelistan. Och en klocka

    Av mig fick han klocka, fotbollsmål och två dvd filmer. Så det var en lycklig son jag skickade till skolan idag, med nya klockan runt handen
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Luna önskar sig en ipod, det är i stort sett det enda. Och det kommer hon få också, en begagnad, men det tror jag knappast spelar någon roll för henne.
    Hon fick en ny cykel i tidig födelsedagspresent också eftersom hennes var på tok för liten.
  14. 7
    Luna önskar sig en ipod, det är i stort sett det enda. Och det kommer hon få också, en begagnad, men det tror jag knappast spelar någon roll för henne.
    Hon fick en ny cykel i tidig födelsedagspresent också eftersom hennes var på tok för liten.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Här var det en vattensköldpadda som stod högst på önskelistan. När jag efter några veckor med denna önskan meddelade att det inte kommer bli någon sköldpadda (för att få slut på tjatet trodde jag) så var han sur i ett par dagar och sen övergick önskan till en hundvalp :-D och nu efter födelsedagen har det blivit hamster eller råtta som önskas. Mycket djur i tankarna med andra ord, men även Star Wars lego!!!
  16. 8
    Här var det en vattensköldpadda som stod högst på önskelistan. När jag efter några veckor med denna önskan meddelade att det inte kommer bli någon sköldpadda (för att få slut på tjatet trodde jag) så var han sur i ett par dagar och sen övergick önskan till en hundvalp :-D och nu efter födelsedagen har det blivit hamster eller råtta som önskas. Mycket djur i tankarna med andra ord, men även Star Wars lego!!!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Då känns en cykel rätt given

    tycker jag. Arma barn, han kan ju inte ha blåmärken på knäna av att cykla...

    Jag är glad att släkten inte börjat fråga vad hon önskar sig och jag hoppas de har fantasi själva...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  18. 9
    Då känns en cykel rätt given tycker jag. Arma barn, han kan ju inte ha blåmärken på knäna av att cykla...

    Jag är glad att släkten inte börjat fråga vad hon önskar sig och jag hoppas de har fantasi själva...
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Hittade du nån

    till rimligt pris? Jag vet att J skulle bli helt överlycklig av en kamera men samtidigt vill jag inte lägga ut särskilt mycket pengar på en, eftersom jag inte vill bli tooookig om den går sönder/försvinner. Pixlarna är inte särskilt intressanta, de flesta som finns öht är hygglig kvalitet. Det är mer priset + hur den laddas.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  20. 10
    Hittade du nån till rimligt pris? Jag vet att J skulle bli helt överlycklig av en kamera men samtidigt vill jag inte lägga ut särskilt mycket pengar på en, eftersom jag inte vill bli tooookig om den går sönder/försvinner. Pixlarna är inte särskilt intressanta, de flesta som finns öht är hygglig kvalitet. Det är mer priset + hur den laddas.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Shit vilken önskan!

    Och att hon FÅR det dessutom! Åker ni till Paris enkom för det eller hade ni ändå tänkt åka dit?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  22. 11
    Shit vilken önskan! Och att hon FÅR det dessutom! Åker ni till Paris enkom för det eller hade ni ändå tänkt åka dit?
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Kostar inte såna

    multum? Jag har verkligen ingen koll på såna spel...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  24. 12
    Kostar inte såna multum? Jag har verkligen ingen koll på såna spel...
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Klocka = vuxet!

    R fick en av min bror och svägerska redan förra året, innan hon kunde klockan. Annars har det varit lite en princip att de inte får nån egen förrän de behärskar systemet. Å andra sidan lärde hon sig den fort när hon fick en, och sen la hon den på nåt hemligt ställe i sitt rum och hittar den inte mer. Märkligt hur saker kan försvinna på 8 kvm.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  26. 13
    Klocka = vuxet! R fick en av min bror och svägerska redan förra året, innan hon kunde klockan. Annars har det varit lite en princip att de inte får nån egen förrän de behärskar systemet. Å andra sidan lärde hon sig den fort när hon fick en, och sen la hon den på nåt hemligt ställe i sitt rum och hittar den inte mer. Märkligt hur saker kan försvinna på 8 kvm.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Ja, en cykel

    behöver man. Och begagnad ipod är bättre än ingen - plus att man itne behöver bli helt galen om den försvinner eller går sönder. J fick en mp3 för 149 kr, det var lagom med tanke på hur lätt det är att nåt händer. Och R har uttryckt önskemål om en likadan - sicken tur att jag köpte två när jag ändå köpte en åt honom.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  28. 14
    Ja, en cykel behöver man. Och begagnad ipod är bättre än ingen - plus att man itne behöver bli helt galen om den försvinner eller går sönder. J fick en mp3 för 149 kr, det var lagom med tanke på hur lätt det är att nåt händer. Och R har uttryckt önskemål om en likadan - sicken tur att jag köpte två när jag ändå köpte en åt honom.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    I det läget

    är nog en padda det bästa ändå. Enklaste iaf. Eller har ni fattat nåt principbeslut mot djur? Rebecca har fått "ta över ansvaret" för vår kanin för att testa om hon fixar det. I så fall får hon köpa egna kaniner när den här tar slut, vilket förmodligen inträffar typ när som helst eftersom han är minst 6 år (fådd bättre beg). Men vi bor ju så till att en kanin eller en näve höns inte gör så stor skillnad.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  30. 15
    I det läget är nog en padda det bästa ändå. Enklaste iaf. Eller har ni fattat nåt principbeslut mot djur? Rebecca har fått "ta över ansvaret" för vår kanin för att testa om hon fixar det. I så fall får hon köpa egna kaniner när den här tar slut, vilket förmodligen inträffar typ när som helst eftersom han är minst 6 år (fådd bättre beg). Men vi bor ju så till att en kanin eller en näve höns inte gör så stor skillnad.
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16
    Hej ME, våra barn fick ett barn kamera när vi var i NY i våras. Den är jättebra-massor av funktioner och spel ;-) fast den är gjord för "darriga"små händer som kan tänkas leka/släppa akmera i golvet. Den är gjord i plast/gummi. Vi betallade för den lite mindre än 500kr.
    Jag såg sådan kamera i leksaksaffärer i Sverige, också, och om jag minns rätt, kostade den ungäfer så mycket.
  32. 16
    Hej ME, våra barn fick ett barn kamera när vi var i NY i våras. Den är jättebra-massor av funktioner och spel ;-) fast den är gjord för "darriga"små händer som kan tänkas leka/släppa akmera i golvet. Den är gjord i plast/gummi. Vi betallade för den lite mindre än 500kr.
    Jag såg sådan kamera i leksaksaffärer i Sverige, också, och om jag minns rätt, kostade den ungäfer så mycket.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Vi pker dit för den sakens skull. Luna har fått PAris resa i födelsedag. Vi ahr trott att Disneyland står högst på listan, men unga damen ahr meddelat att det kan vi hoppa över så länge vi besöker Eiffel;-) (inte mig emot)
    Åker dit på fredag :-)
  34. 17
    Vi pker dit för den sakens skull. Luna har fått PAris resa i födelsedag. Vi ahr trott att Disneyland står högst på listan, men unga damen ahr meddelat att det kan vi hoppa över så länge vi besöker Eiffel;-) (inte mig emot)
    Åker dit på fredag :-)
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Wow,

    den prisklassen ligger vi inte riktigt i på födelsedagspresenter...

    HOppas ni får en härlig resa!
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  36. 18
    Wow, den prisklassen ligger vi inte riktigt i på födelsedagspresenter...

    HOppas ni får en härlig resa!
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Nej vi har inte tagit något speciellt beslut om att det inte blir något djur med delvis är det nog min man som säger stopp. Han vet hur jag är och jag hade gärna haft en hel drös om tiden räckt, men jag inser att den inte finns. Hunden och katten som redan finns räcker just nu. Som yngre födde jag uppe tamråttor så blir det något husdjur till Albin farmöver så lutar det nog åt ett par råttor. Sköldpaddor kanske är enkla att sköta men de är lite bökiga att få någon att passa eftersom de kräver rätt stora akvarium.
    Vi får väl se om tjatet fortsätter så kanske, kanske....
  38. 19
    Nej vi har inte tagit något speciellt beslut om att det inte blir något djur med delvis är det nog min man som säger stopp. Han vet hur jag är och jag hade gärna haft en hel drös om tiden räckt, men jag inser att den inte finns. Hunden och katten som redan finns räcker just nu. Som yngre födde jag uppe tamråttor så blir det något husdjur till Albin farmöver så lutar det nog åt ett par råttor. Sköldpaddor kanske är enkla att sköta men de är lite bökiga att få någon att passa eftersom de kräver rätt stora akvarium.
    Vi får väl se om tjatet fortsätter så kanske, kanske....
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20
    Ja det är konstigt att det kan försvinna, bara så där. Hugo har fått klocka tidigare, med Bamsetidningen, men då har inte intresset från hans sida funnits. Han var nog för liten då Men nu har han pratat länge om att han ville ha en klocka. Och han är så stolt över den.
  40. 20
    Ja det är konstigt att det kan försvinna, bara så där. Hugo har fått klocka tidigare, med Bamsetidningen, men då har inte intresset från hans sida funnits. Han var nog för liten då Men nu har han pratat länge om att han ville ha en klocka. Och han är så stolt över den.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Önskelista
    By Wernan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 11:33
  2. Önskelista...
    By fru ragge in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 20:37
  3. Önskelista
    By viktors-mamma in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 10:02
  4. Önskelista
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 12:14
  5. Min önskelista
    By Shaylagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 16:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar