Otålig!
_1106 Junibarn
  1. Juni?
    #1

    Otålig!

    Jag är så otålig! Kan inte fatta hur långsamt tiden går. Hur långsamt kan tiden gå egentligen?

    Skall göra gravtest om en vecka. Om det är negativt kommer jag bli tokig. Då måste jag ju vänta en månad _till_.

    Är det någon mer än jag som blir tokig på den här väntan?
  2. 1
    Otålig! Jag är så otålig! Kan inte fatta hur långsamt tiden går. Hur långsamt kan tiden gå egentligen?

    Skall göra gravtest om en vecka. Om det är negativt kommer jag bli tokig. Då måste jag ju vänta en månad _till_.

    Är det någon mer än jag som blir tokig på den här väntan?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Visst kan det kännas oerhört långsamt! Jag försöker sysselsätt mig med annat, vilket inte är några större problem när man har tre barn, bor på gård (hundar, katter & höns att sköta om) och är mitt uppe i en ordentlig renovering av huset
    Men nu har jag börjat med ÄL-test & kommer väl bli helt nipprig från det att de gett utslag & tills jag äntligen får testa!!

    Vi får hoppas att vi slipper denna procedur ännu en månad, och att vi istället får en ännu längre väntan på det lilla pyret som växer i magen!
  4. 2
    Visst kan det kännas oerhört långsamt! Jag försöker sysselsätt mig med annat, vilket inte är några större problem när man har tre barn, bor på gård (hundar, katter & höns att sköta om) och är mitt uppe i en ordentlig renovering av huset
    Men nu har jag börjat med ÄL-test & kommer väl bli helt nipprig från det att de gett utslag & tills jag äntligen får testa!!

    Vi får hoppas att vi slipper denna procedur ännu en månad, och att vi istället får en ännu längre väntan på det lilla pyret som växer i magen!
  5. Juni?
    #3
    Det låter onekligen som att du har rätt så fullt upp! Men vad härligt det låter. Själv har jag det inte riktigt fullt upp. Men jag njuter av vår lille kisse som vi fick för ett tag sedan. Helt ljuvlig liten krabat som bara busar och vill kela mest hela tiden.

    Jag har räknat ut att jag borde kunna testa mig på onsdag-torsdag. Har köpt hem två test, så jag tänkte köra ett då och ett på söndag om det inte visar positivt på onsdag-torsdag.
    Hur skall jag stå ut tills dess? :-D
  6. 3
    Det låter onekligen som att du har rätt så fullt upp! Men vad härligt det låter. Själv har jag det inte riktigt fullt upp. Men jag njuter av vår lille kisse som vi fick för ett tag sedan. Helt ljuvlig liten krabat som bara busar och vill kela mest hela tiden.

    Jag har räknat ut att jag borde kunna testa mig på onsdag-torsdag. Har köpt hem två test, så jag tänkte köra ett då och ett på söndag om det inte visar positivt på onsdag-torsdag.
    Hur skall jag stå ut tills dess? :-D
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Gud vad spännande, jag hoppas verkligen att det är positivt!!!! Jag står knappt ut med väntan tills jag ska börja testa för ägglossning, ska nog börja testa nu på fredag eller lördag. Sen dröjer det inte förrän till början av oktober innan jag har bim (6 oktober om mensen fortsätter att komma som den gjort medan jag ätit p-piller).

    Jag försöker också sysselsätta mig så gott det går, nu i helgen var det inga problem och veckan borde gå rätt så fort (i alla fall kvällarna när det ska lagas mat och nattas barn osv). Men herregud vad jag längtar!! Jag vet ju att oddsen kanske inte är så stora för att det kommer funka direkt men usch vad besviken jag kommer bli om det inte tar direkt...

    Kram och lycka till, uppdatera oss så snart du vet!
  8. 4
    Gud vad spännande, jag hoppas verkligen att det är positivt!!!! Jag står knappt ut med väntan tills jag ska börja testa för ägglossning, ska nog börja testa nu på fredag eller lördag. Sen dröjer det inte förrän till början av oktober innan jag har bim (6 oktober om mensen fortsätter att komma som den gjort medan jag ätit p-piller).

    Jag försöker också sysselsätta mig så gott det går, nu i helgen var det inga problem och veckan borde gå rätt så fort (i alla fall kvällarna när det ska lagas mat och nattas barn osv). Men herregud vad jag längtar!! Jag vet ju att oddsen kanske inte är så stora för att det kommer funka direkt men usch vad besviken jag kommer bli om det inte tar direkt...

    Kram och lycka till, uppdatera oss så snart du vet!
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Jag håller med dej. Man blir tokig av all väntan.
    Själv e jag nu inne på andra IVF försöket då förra blev mf.
    Om nån vecka kan jag börja testa o hoppas på ett starkt plus o att de stannar kvar denna gången.
  10. 5
    Jag håller med dej. Man blir tokig av all väntan.
    Själv e jag nu inne på andra IVF försöket då förra blev mf.
    Om nån vecka kan jag börja testa o hoppas på ett starkt plus o att de stannar kvar denna gången.

Liknande trådar

  1. Jag är så otålig!
    By Ecorelle in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 09:47
  2. Jag är så otålig
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 17:51
  3. Jag är otålig :-)
    By Hemliga Byrån in forum _0805 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 20:13
  4. Otålig!
    By Malin m.Elias&Malte in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 09:21
  5. Otålig!
    By Jewini in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 17:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar