Maja simmar!
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Maja simmar!

    Varning för ettlite "skryt", men jag är så stolt över vår lilla tjej!
    Efter en vecka på Rhodos (kom hem igår) så simmar Maja helt själv, mest hundsim men även upp emot 10-15 simtag!!! Vet inte om hon eller jag är stoltast
    Mamma till världens finaste döttrar, Maja 22/5 -07 och Ellen 27/7 -10.

    Följ vår vardag på bloggen : http://vartvardagsliv.blogg.se/
  2. 1
    Maja simmar! Varning för ettlite "skryt", men jag är så stolt över vår lilla tjej!
    Efter en vecka på Rhodos (kom hem igår) så simmar Maja helt själv, mest hundsim men även upp emot 10-15 simtag!!! Vet inte om hon eller jag är stoltast
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Kul!!! Martin går inte ner mer än till fotknölarna så honom blir det intressant att se när han lär sig
  4. 2
    Kul!!! Martin går inte ner mer än till fotknölarna så honom blir det intressant att se när han lär sig
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Vad kul man blir superstolt som förälder när dom lär sej nåt lite mer avancerat.
  6. 3
    Vad kul man blir superstolt som förälder när dom lär sej nåt lite mer avancerat.
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Ja, jag såg ju filmen. Gud, vad hon är duktig! Klart du ska vara stolt!
  8. 4
    Ja, jag såg ju filmen. Gud, vad hon är duktig! Klart du ska vara stolt!
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Men det är ju rätt praktiskt?

    Maja är lite övermodig med det mesta och nu måste man passa henne konstant vid vatten! Hon hoppar rakt ut på djuptvatten nu, för hon kan ju simma(tycker hon).. Men så bra simmar hon ju liksom inte ännu. Och lyssnar på oss gör hon inte heller, varför ska man göra det när man är 3år och vet bäst och kan allt?!?!
  10. 5
    Men det är ju rätt praktiskt?

    Maja är lite övermodig med det mesta och nu måste man passa henne konstant vid vatten! Hon hoppar rakt ut på djuptvatten nu, för hon kan ju simma(tycker hon).. Men så bra simmar hon ju liksom inte ännu. Och lyssnar på oss gör hon inte heller, varför ska man göra det när man är 3år och vet bäst och kan allt?!?!
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Visst blir man!!
  12. 6
    Visst blir man!!
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Ja, man kan ju inte annat än att vara stolt över sina underverk! (konstigt vore väl annars?!)
  14. 7
    Ja, man kan ju inte annat än att vara stolt över sina underverk! (konstigt vore väl annars?!)
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Åh vad häftigt! Och riktiga simtag till och med! Kul!

    Ludvig hundsimmar om han har puffar på armarna men han skulle nog inte våga utan dem. Fast vem vet vad en veckas "intensivträning" skulle göra!
    Kram!
  16. 8
    Åh vad häftigt! Och riktiga simtag till och med! Kul!

    Ludvig hundsimmar om han har puffar på armarna men han skulle nog inte våga utan dem. Fast vem vet vad en veckas "intensivträning" skulle göra!
    Kram!
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Ja, Maja simmade riktiga simtag med armpuffarna sedan i somras, sen näst sista dagen innan vi skulle åka hem från Rhodos så ville hon testa utan och det gick på en gång i stort sett!! Ska bli så kul att gå till badhuset med henne och se hur det utvecklar sig.

    Det är ju en jätte bra början! Det kan tydligen gå jätte snabbt från hundsim och vanliga simtag med puffar till att kunna själva
    Det verkar handla mycket om att våga släppa taget och försöka hålla sig själv ovanför vattenytan tror jag. För Maja bara kastade sig ut från oss och sedan när vi tog upp henne ur vattnet när hon sjönk under ytan så skrek hon SLÄPP MIG och ville fortsätta försöka, envis som hon är så skulle hon bara klara det
  18. 9
    Ja, Maja simmade riktiga simtag med armpuffarna sedan i somras, sen näst sista dagen innan vi skulle åka hem från Rhodos så ville hon testa utan och det gick på en gång i stort sett!! Ska bli så kul att gå till badhuset med henne och se hur det utvecklar sig.

    Det är ju en jätte bra början! Det kan tydligen gå jätte snabbt från hundsim och vanliga simtag med puffar till att kunna själva
    Det verkar handla mycket om att våga släppa taget och försöka hålla sig själv ovanför vattenytan tror jag. För Maja bara kastade sig ut från oss och sedan när vi tog upp henne ur vattnet när hon sjönk under ytan så skrek hon SLÄPP MIG och ville fortsätta försöka, envis som hon är så skulle hon bara klara det
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Japp, våga våga. Det är nog en bra egenskap i livet att våga! Heja Maja!
  20. 10
    Japp, våga våga. Det är nog en bra egenskap i livet att våga! Heja Maja!
  21. Medlem sedan
    Dec 2006
    #11
    TACK!!!!

    Just idag behövde jag höra något som detta!
    Hon kan vara så envis och bestämd min lilla tjej och vi har haft världens jobbigaste morgon pga detta, med massa bråk och skrik.
    Men du har så rätt, det är nog en bra egenskap att våga! Och att vara envis och bestämd också. (Även om det är tufft att vara mamma till en sådan tjej ibland.)

    Så, tack igen
  22. 11
    TACK!!!!

    Just idag behövde jag höra något som detta!
    Hon kan vara så envis och bestämd min lilla tjej och vi har haft världens jobbigaste morgon pga detta, med massa bråk och skrik.
    Men du har så rätt, det är nog en bra egenskap att våga! Och att vara envis och bestämd också. (Även om det är tufft att vara mamma till en sådan tjej ibland.)

    Så, tack igen
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Det var så lite så
    Jag har en del personer omkring mig som har väldigt svårt att våga och får bekymmer pga detta så jag tänker extra mycket på just det. Tänk så mycket man utvecklas och lär sig genom att våga, göra fel, bli besviken och sedan våga igen (särskilt det sista). Men att som förälder försöka upprätthålla ett liv samtidigt är förstås klurigt

    Trevlig helg!
  24. 12
    Det var så lite så
    Jag har en del personer omkring mig som har väldigt svårt att våga och får bekymmer pga detta så jag tänker extra mycket på just det. Tänk så mycket man utvecklas och lär sig genom att våga, göra fel, bli besviken och sedan våga igen (särskilt det sista). Men att som förälder försöka upprätthålla ett liv samtidigt är förstås klurigt

    Trevlig helg!

Liknande trådar

  1. Han simmar!!!
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 06:39
  2. han simmar!
    By -jenna- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 21:48
  3. Ni som simmar
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 11:06
  4. Ni som simmar
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 08:48
  5. Maja hii Maja hooo stavas det så??
    By Prillis in forum _01 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar